Babynameninspiratie

Babs? Bibi? Brechtje?

1 like

Erg late reactie, maar ik ben vernoemd naar de beste vriendin van mijn moeder! Ze hebben haar naam dan wel als middle name voor mij gebruikt, maar toch! En vind het naast een mooie naam ook zelf heel gaaf dat hun vriendschap dus zo hecht is dat ze dit wilden doen. Dus vanuit het perspectief van je (toekomstige) kindje kan het ook juist heel mooi zijn, getuigen zijn van zo’n hechte vriendschap

Edit - Als ik m’n grote mond gewoon had gehouden had ik gezien dat je al bent afgeweken van het idee, pardon :wink:

1 like

Iva
Nika
Mina
Nina
Ilja
Ida

De naam van mijn zoon heb ik hier al regelmatig gezien, maar ik vind het eigenlijk wel leuk dat ik de naam van mijn dochter nog niet ben tegen gekomen.

Cliffhanger!! Nu ben ik benieuwd hoor

2 likes

Ik twijfel zo over onze babynaam, momenteel is het Lauren maar Ida, Lena en Axelle zijn ook nog kanshebbers. Moeilijk zeg ! Ik zou graag beslissen eens ze geboren is, maar mijn vriend ziet dit niet zitten.
Lauren zie ik minder bij een baby, maar is voor mij een hele mooie naam voor een volwassen vrouw. Daarom ook de twijfel.

1 like

Ik vind het samen met Lena de mooiste uit je lijstje!

1 like

Ik vind Lauren héél leuk.

We noemen onze baby trouwens continu naar de naam die ik zo graag wilde. M’n vriend ook! Ik ben blij :smile:

6 likes

Grappig! Wij hebben ook Lauren maar ook twijfel, gaan bij de geboorte de knoop doorhakken.

1 like

Persoonlijk zou ik de keus niet af laten hangen van of een naam niet bij een baby past. Ze zijn maar zo kort baby, een naam waar je als meisje en vrouw goed mee voor de dag komt vind ik zoveel belangrijker.

Niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar van die ‘eeuwige peuter’ namen als Pip of Puck, daar zou ik veel eerder over twijfelen dan een klassieker als Lauren. Just my two cents though :grin:

12 likes

Over het wachten met kiezen van een naam tot de geboorte vraag ik me af in hoeverre de geboorte je dan wel kan overtuigen m.b.t. een bepaalde naam. Misschien iemand die daar ervaring mee had? Je hebt dan je baby maar weet verder niets over hoe hij/zij zich qua persoonlijkheid gaat ontwikkelen met de tijd. Hoe kies je dan of weet je dan dat een bepaalde naam wel past? Gebaseerd op uiterlijk of een gevoel maar waar is dat gevoel dan op gebaseerd? Ben ik nieuwsgierig naar.

Edit: lijkt me trouwens ook zo rot als je dan de knoop wil doorhakken na de geboorte en je partner en jij er alsnog verschillend over denken, haha.

Wij hebben dit gedaan, omdat ik echt niet kon kiezen tussen 2 namen voor onze zoon.

De ene naam is best wel ‘zwaar’ en klassiek maar stond al jaren op mijn lijstje. De andere naam is veel liever maar ook populairder, wat voor mij wel een minpunt was. Mijn vriend had voorkeur voor de tweede naam, ik voor de eerste.

Toen de tweeling geboren werd, bleek onze zoon heel erg klein te zijn. Het was voor mij daarom eigenlijk wel meteen duidelijk dat de tweede naam beter bij hem paste. Ook qua uitdrukking in zijn gezichtje vond ik de eerste naam minder geschikt. Daarom eigenlijk meteen gekozen en het is nu zo’n vriendelijk vrolijk ventje dat ik vind dat die eerste naam niet zo goed past.

Achteraf heb ik nog wel moeite heb met het feit dat zijn naam relatief vaak voorkomt. Maar goed, ik heb de naam van onze dochter bedacht en ‘doorgeduwd’ (we hebben een j/m tweeling) en het heeft ook wel iets dat onze zoon nu de naam heeft waar mijn man wild van was.

Ik denk dat als je 2 namen hebt waar je tussen twijfelt, je als je een gezichtje ziet wel weet welke naam beter bij hem/haar past. Zeker als het heel verschillende namen zijn. Ik zou het in ieder geval aanraden in plaats van je vooraf gedwongen te voelen om te kiezen terwijl je dat eigenlijk niet kunt. En als je na de geboorte nog steeds twijfelt, ben je niks opgeschoten maar heb je ook niks verloren toch?

2 likes

Ja wij hebben gekozen bij de geboorte!
2 jongens en 2 meisjes namen en toen pas gekozen (wisten geslacht dus ook niet). Idk ik had sws een sterke voorkeur voor 1 jongensnaam. Maar toen hij geboren was stond mijn man daar in eens 100% achter! En nog altijd zeggen we: ja het is echt een T! En geen J! Haha

1 like

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik ken een Laure, wat ik wel lief en zacht vind klinken. Kan voor een volwassene, maar ook passend voor een baby/peuter/kind (vind ik). Misschien nog een overweging!

Wij verwachten een jongen en de namen die op dit moment bovenaan mijn lijstje staan zijn: Ilan, Joa, Jona, Elan, Dae en MĂ©as. Als iemand nog aanvullingen in dezelfde lijn heeft
 Voel je vrij, haha.

2 likes

Wat vind je verder belangrijk?
Voor ons was van groot belang dat een kind nooit continue zijn of haar naam hoeft te spellen

Zelf heb ik een naam waar eigenlijk in de Franse stijl een streepje op moet, en ik heb dat streepje niet. Moest aaaaltijd mijn naam spellen en daar had ik zo’n gruwelijke hekel aan hahaha.

Voor anderen is misschien weer internationaal makkelijke naam belangrijk enzo :slight_smile:

1 like

Jona is zeer mooi !

1 like

Aram, Isam, Nolan, Isai, Noam, Evan, Tren?

1 like

Ik ga even afspreken dat we volgende week elkaar een lijstje gaan sturen.
Zat nu weer te denken aan iets met de maan, want het was volle maan op de bewuste avond :joy:

Zie hier trouwens echt leuke namen voorbij komen!!! Whoooop whooop

Ik heb 5 meisjes en 3 jongensnamen en vriend haat echt alles.

We zijn nog lang niet toe aan kinderen maar dat wordt echt oorlog.

1 like

Joas!

3 likes