Babynameninspiratie

Ohh we hadden zoo’n leuke jongensnaam. Maar het wordt een meisje dus de naam kan terug de ijskast in boehoe. En qua meisjesnaam komen we er eeecht niet uit. Ik houd van een beetje klassiek/kak zoals Madelief, Rozemarijn, Annemijn (zo heet al iemand), Louise (is ook al bezet) en Emma, maar die staat op de top 2 en gezien onze basic achternaam is dat niet zo handig.

Vriend houd niet van te lange namen en noemde Jans en Fiep. Nu vind ik Pien ook nog wel leuk maar dat vond hij weer niks.

Iemand een idee? We hadden 1 naam die we allebei leuk vonden even in spoiler Babette maar daar komt hij nu ineens op terug… Ik heb hoop dat het hem alsnog wordt maar een mooie andere naam is ook heel erg welkom! Bijkomende moeilijkheid is dat vriend ivm z’n dyslexie een naam wil die op 1 manier te spellen is dus geen ph als je het uitspreek als een f en accent aigu’s. Daarom wil de topnaam voor hem af omdat je de laatste twee letters niet echt uitspreekt. Maar de versie zonder die 2 letters vind ik niet af.

Juul, Fien, Babet (dus korter), Cato uhm…

1 like

Fien(e)?

1 like

Thanks @Neverland Fiene is ook al bezet en Cato vind ik heel leuk maar een van m’n vriendinnen roept als dr hele leven dat ze dr kindje Cato wil noemen dus dat voelt ook een beetje als inpikken.

Roos, Fien, Noor, Liv, Anna, Ella, Sara, Mona, Jade ?

1 like

Fleur
Flora
Luus
Maud
Diana
Mette

1 like

Rebecca, Joanne

1 like

Thanks allemaal! Zitten hele leuke namen tussen, zal het vanavond weer even bespreken! Ella noemde m’n vriend ook en ik had eerst zoiets van nee maar nu ik er langer over nadenk is het misschien toch wel een leuke optie. En Fleur vind ik ook heel mooi maar daar was m’n vriend weer niet kapot van… Het is zo moeilijk!

1 like

@Ketel Emme vind ik ook mooi en nét even iets anders dan Emma.

3 likes

Misschien Pip, Jip, Bo, Juul, Suze, Suzet(te), Isa, Ise, Robine, Loes, Mien, Jasmijn(e), Sjors, Georget(te)

1 like

Ja Emme vind ik een leuk alternatief @Ketel!

Verder misschien nog Florine (afkorting Flo :smiling_face_with_three_hearts:), Suze, Rosalie, Julie, Mijntje, Milou, Lara of Hannah?

1 like

Weer net iets anders dan Emma of Emme: Imme

Verder: Rosa, Lize, Emmelie, Suzan, Sofia, Annemarijn

1 like

Ik vind Lize heel leuk, helaas is mijn vriend echt moeilijk.

Tara/Terra?

Rixt? Lekker ouderwetsch en toch stoer. Maar misstaat niet op het hockeyveld.

2 likes

Staat hier ook heel hoog op het lijstje, maar we kennen een hond die zo heet :frowning:

1 like

Ik heb weer een hele lijst dankzij jullie die ik vanavond onder zijn neus ga schuiven…!!!

6 likes

Ja Imme vind ik ook erg mooi!

1 like

Over namen…
wij hadden 2 jongens en 2 meisjes setjes (dus 1e en 2e naam), we wisten niet wat het werd en wilde ter plekke kiezen.

Toen baby geboren was, vroegen ze: hoe heet hij? En mijn man, totaal emotioneel en overdonderd zei: “zeg jij het maar, jij hebt al het werk gedaan…” en toen heb ik de Namenset gekozen die ik bij hem vond passen. Wij hadden in allebei de setjes water bij de wijn gedaan: hij had 1 meisjes naam die echt DE BOM vond, en ik 1 jongens naam haha.

Misschien kunnen jullie er twee bedenken? 1 waarbij hij water bij de wijn doet, en 1 waarbij jij dat doet. En dan… kijk je dr misschien aan en denk je samen: Ja. Ze is echt een…

3 likes

Bente of Brigitte?

1 like