Babynameninspiratie

Ikzelf ga voor Rowan…
We zijn nog in onderhandeling haha

Hahaha lekker blijven strijden! Mijn man vond de naam van onze dochter eerst niks. Toen heb ik die naam tijdje laten rusten en toen ineens ‘hm ja ik denk dat ik N wel echt leuk vind’ Dus wie weet!

Hugo was een heeeel populaire naam op het kdv waar ik werkte (3 jongens in een groep). Ik vind het een leuke naam :slight_smile:

1 like

Ik heb ook een Hugo op het kdv waar ik werk, helemaal niet gek!

Wat vinden jullie van namen waarbij de laatste letter van de voornaam matcht met de achternaam? Absoluut niet doen of kan het wel?

Voorbeeld: Sep Pietersen.
Als Sep zich voorstelt wordt het dan al snel Sep Ietersen? Of valt dat mee?

Dank je! Heel wat namen die hier tussen staan komen al voor in mijn nabije omgeving. Maar ik zet er ook een paar op m’n lijstje :slight_smile:

1 like

Zo stom, mijn twee favoriete jongensnamen (eigenlijk echt de enige twee die ik tot nu toe écht heel leuk vind) beginnen met de letter B maar onze achternaam begint met de H. Dus dan zouden de initialen van onze eventuele zoon B.H. worden. Ik denk niet dat we dat moeten willen? Verder zoeken dan maar weer, of hopen dat we een meisje krijgen haha.

@Eifoon hmmm daar zou ik me denk ik niet heel druk over maken. Ik zou een naam niet laten omdat de laatste letter hetzelfde is als de eerste van mijn achternaam.

1 like

Ik vind dat dit echt prima kan! Ik denk ook niet dat het snel Sep Ietersen wordt want Pietersen is logischer dan Ietersen? Tenzij het logisch is in je hoofd om er wat anders van de maken zoals Sep Puilen (Uilen is logischer dus dan is het logisch dat mensen dat denken)

Voor mij was dit wel steeds een reden om niet voor een naam te kiezen. Achternaam begint met een K en voor een jongen hebben Niek, Alec en Loek het niet gehaald, omdat ik het gewoon niet lekker vind bekken

2 likes

Ik ken een peuter die Hugo heet, ik vind dat ook wel een toffe naam.
Zag van de week een geboortebord met de naam Rembrandt. Ook al zo mooi.

1 like

Huh maar Emiel en Leon zijn toch hele normale namen? Sorry ik heb je reactie echt 5x gelezen en ik snap het niet. Hugo is idd een beetje ‘apart’ omdat weinig jonge mensen Hugo heten, maar dat geld toch niet voor de andere twee namen?

1 like

Hugo is volgens mij juist heel erg upcoming. Ken er meerdere, (baby’s) inderdaad. Niks geks aan.

1 like

Als ik de naam lees, lees ik “Mave” of “Meve”. Had niet verwacht dat je het uitspreekt als “Meev”.

Ik vind hugo wel heel vreemd want mijn vader heet zo :rofl::+1:t2:

Dus baby hugo neee ahahah

1 like

Ik vind Hugo zelf ook een vrij ouderwetse naam, maar het neefje van mijn vriend werd vorig jaar geboren en heet ook Hugo haha. En nu ben ik er wel aan gewend! Wel een stijgende lijn de afgelopen jaren

2 likes

Ja Hugo staat op nr 24 van de jongensnamen gegeven in 2018, 384x maarliefst :astonished:

Wow hahahah best wel hoog! Dat had ik dan niet verwacht

2 likes

Als het een jongen zou zijn stond Hugo in de top 3 van mijn lijstje.
Vriend helaas niet, die denkt alleen maar aan het drankje

1 like

Zou het daar echt niet van laten afhangen. Wat maakt B.H. nou uit. Als ik dat als initiaal zie zou ik niet eens aan een bh denken

En hoe vaak gebruik je initialen van de voornaam en achternaam?
Ik heb SS als initialen van voor- en achternaam, maar de afgelopen 33 jaar heeft nog nooit iemand daar wat van gezegd. Als initialen van voornamen zou ik het misschien minder snel doen, want dat staat nog wel eens ergens zwart op wit.
Maar dan nog vind ik BH niet zo boeiend.

2 likes