Ja ik ben ook hypocriet hoor, want natuurlijk vind ik sommige namen niet mooi. Maar dat zou ik NOOIT tegen ouders zeggen (of mensen die er dichtbij staan). Een naam wordt vaak met zoveel zorg uitgekozen, daar heb ik gewoon niks mee te maken. En mijn mening zou ook niemand moeten boeien, dus dan hoef ik hem ook niet te uiten.
Ik vind het stiekem toch leuk om hier nog eens over na te denken, terwijl het bij ons wrs bij 2 kids blijft. Vind het helemaal prima zo en hartstikke blij met mijn mannen, maar ik had 2 hele mooie meisjesnamen die nu āongebruiktā blijven en dat vind ik wel een beetje jammer
Wat vinden jullie van de naam Maeve? Het is een ierse naam die mijn vriend en ik echt mooi vinden voor een meisjeā¦ Maar het is natuurlijk niet een heel veel voorkomende naam hier in NL, en ben bang dat het constant verkeerd gaat worden uitgesproken? Al lijkt me dat hier toch niet heel veel fout aan uitgesproken kan worden?
Spreek je het uit als meev? Ik vind het wel een mooie naam en juist leuk dat hij niet veel voorkomt.
Mooie naam!
Ik vind hem heel mooi!
Heel mooi!
Ik ken een jongen die zo heet, terwijl ik het persoonlijk wel echt een meisjesnaam vind inderdaad. Hele mooie naam en bij hem gaat het altijd goed qua uitspraak!
Ik vond jongensnamen ook heel moeilijk! Ik snap wat je bedoelt, maar hij is maar heel kort baby en met zijn naam moet hij het nog heel lang doen denk ook dat je snel went aan baby Hugo! En wij noemen onze jongste bijna nooit bij zijn echte naam haha, we gebruiken alleen maar idiote koosnaampjes
Ik ken ook een baby Hugo, heeft nooit gek aangevoeld voor mij. Het gaat sowieso snel wennen.
Je spreekt het inderdaad uit als meev.
En bedankt voor jullie reacties! Fijn om toch iets van bevestiging te hebben dat het een mooie naam is, al is het natuurlijk helemaal persoonlijk. Denk dat de naam nu toch wel bij mij op 1 staat
Ik vind hem echt mooi!
Kan zijn dat ze moeilijk doen met de a ipv meev.
Wat vinden jullie van Ela?
Mijn man vind hem erg mooi maar ik twijfel een beetjeā¦
Met de uitspraak Ee-la? Of wel als El-a?
Eela
Geschreven vind ik hem heel mooi, uitgesproken iets te veel āEla, dat gaat zomaar niet!ā, meer een uitroep ofzo
Dat is toch meer hola
Heel mooi! Ik ken het als Turkse meisjesnaam.
Ik snap op zich de āhola, hela Elaā connecties hier wel in. Vind denk ik zelf Ella dan met uitspraak en schrijfwijze mooier.
Daar doet het mij aan denken, sorry