Van mij alleen! Als we weten wat het wordt gaan we eens even goed discussiëren
ik hoop dat mijn naam wint natuurlijk, hihi
Van mij alleen! Als we weten wat het wordt gaan we eens even goed discussiëren
ik hoop dat mijn naam wint natuurlijk, hihi
Mijn oudste is 7 en ik zie haar naam ineens regelmatig voorbij komen hier in dit topic! Terwijl je die naam 7 jaar geleden helemaal niet zo vaak hoorde . De naam van een van mijn zoons was vroegah weer heel hippig, die hoor je nu zelden nog. En de andere zoon heeft een naam die ik tot op heden maar 1x gehoord heb. En dat was voor een Bernersenner hond
Mijn redenatie was dat wie baart, bepaalt. En het is ook mijn keuze geworden.
Same. Hij mocht wel veto-en als hij het echt HEEL lelijk vond. Maar ik heb de knoop doorgehakt
Als het aan hem lag had M. Leia geheten, naar Star Wars. En dat past echt zo niet bij haar. Ze is meer een Darth Vader.
Ik ben dus super gevoelig voor namen van acteurs of film/serie personages. Vooral de mannen dan. Ik vind Holden ( Mindhunters) dus echt een geweldige naam of Joaquin.
Mijn favo meisjesnaam is Alex ( OITNB).
Geen van allen worden gewaardeerd door de vader. Wie baart bepaalt vind ik eigenlijk wel een goede regel.
Nou allereerst moet je puur je eigen gevoel volgen, er zijn altijd mensen die een naam niet mooi vinden. Maar als je twijfelt over een naam, is dat misschien toch een teken om nog even verder te kijken. Hou je deze naam gewoon in gedachten, en wie weet denk je gaandeweg wel ‘ja dit is toch echt de allerleukste!’
Ik weet uit ervaring dat je soms ook echt moet wennen aan een naam, het is maar goed dat je over het algemeen een maand of 8 de tijd hebt
Yepppp lekker oud Hollands!
Ligt er ook een beetje aan welke achternaam we gaan doen… maar goed alle tijd!
Waar ik dan meteen aan denk ik: Fenne.
Fenna maar dan met de E klank waar toevallig 2 namen die je partner mooi vindt op eindigt.
Lastig hè!
Ik kan niet wachten tot we weten of het een Betje of een Barend wordt!
@Mhysa en @Paardenmeisje: natuurlijk heeft m’n man wel inspraak gehad op de naam! Ik kreeg met 7 weken een soort ‘ingeving’ dat het een meid zou worden en we haar M. zouden noemen. Daarna hebben we nog een paar namen geprobeerd (Leia en Isabel), maar voor mij bleef ze gevoelsmatig altijd een M… Man is die naam ook leuk gaan vinden en zo geschiedde. De ‘werktitel’ is altijd Catootje geweest. Cato vind ik nog steeds erg mooi, aar past niet bij dit kind.
Niet dat jullie denken dat m’n man hier onder een soort terreurbewind staat.
Die wie baart die bepaald regel heb ik hier ook geprobeerd er doorheen te krijgen, maar helaas. Haha! Uiteindelijk is het overigens wel ‘mijn’ naam geworden, die vond hij gelukkig ook echt leuk. En de tweede naam is wel echt 100% ‘mijn’ naam, maar dat komt omdat K de achternaam van m’n man heeft gekregen na heeeeeeel veel discussie. Dus mocht ik dan de 2e naam kiezen (vond ik zelf).
Hier zijn de namen wel altijd in goed overleg gegaan. Ook de 2e naam, al is die van onze 2e dochter wel meer gekozen door mij haha. Als we ooit nog een kind (willen/) kunnen krijgen, dan moet het wel een jongen worden. De meisjes namen zijn op (en bij een jongen wilt ie vernoemen)
Ik hoorde laatst Oliviana in m’n omgeving. Vind het nmsvp, terwijl ik Livia wel weer superleuk vind.
Romee of Enora vind ik hier wel bij passen.
Ik ben nog lang niet aan een baby toe, maar werk ik in de babybusinuess waardoor ik zóveel namen voorbij zie komen. Voor mij is dus niks meer gek of raar, mijn vriend krijgt het hier af en toe nogal benauwd van haha! Hij is van de top 10 namen, ik alles behalve.
Vind het echt heerlijk om hier mee te lezen!
Mena
Maja
Abbie
Lovis
Verena
Noralie
Ella
Freja
@Roguee dan zou ik nog eerder voor gwendoline gaan en het dan zo afkorten in sommige situaties.
Ik vind dat altijd zo stom en onbelangrijk. Alsof het een wet is dat namen bij elkaar moeten passen.
Onze zoon heeft een redelijk historische naam, maar als ik mijn volgende kind een flitsende, hippe naam wil geven, wie heeft daar dan last van?
Heel stom en onbelangrijk! En bovendien, wiens zaak is het hoe je kinderen heten?
Als je geen offensive naam aan je kind geeft, dan is het toch helemaal niemands zaak? Raar hoor als mensen daar commentaar op willen leveren. Kan daar slecht tegen!
En natuurlijk heeft iedereen naamvoorkeuren (ik ook!), maar je kan toch niet iedereen blij maken daarmee.
Pfff ik vind het echt onfatsoenlijk als mensen recht in je gezicht namen afkraken?
Als ik op de bank zit met mijn vriend kraak ik ook de meeste namen af (bitchmode), maar tegen de ouders zeg ik dat ik het een mooie/opvallende/stoere naam vind.