Ik ben niet zwanger, maar we hebben het soms wel over namen die we leuk vinden. Dat wordt echt nog een ding bij ons hoor. Mijn vriend houdt heel erg van namen die ik te 13 uit een dozijn vindt, zoals Thomas en Emma. Ik hou van namen zoals Elin, Senna, Nolan en Jesper. Hij vindt die namen al te apart, terwijl die voor mijn gevoel ook best veel voorkomen.
Dat is ook mijn lievelingsnaam ever. Als we ooit nog een meisje krijgen, wordt het sowieso die naam.
Mooi!
Heeft iemand hier wel eens een naam gekozen die je zou geven aan een jongen en een meisje? Dus dat je van te voren niet wist wat het ging worden, maar je dus wel maar 1 naam had. Ben zelf niet zwanger of daarmee bezig maar ben gewoon nieuwsgierig haha.
Ik zelf niet, maar iemand in mijn directe omgeving wel!
Vind ik zo leuk! Weet je ook welke naam of wil je dat niet delen?
Ja want het kindje is al geboren haha, ik zal de naam pm’en
Hier in de wijk wonen Deen, Noor en Finn praktisch naast elkaar
Dat zou mij serieus zorgen geven als mijn partner dan ook de naam moet doorgeven bij de gemeente, haha
Haha daarom heb ik de naam zelf op het aangifte blad geschreven
Die van mij had bijna Martinus opgegeven i.p.v. Marinus, terwijl het een vernoeming naar z’n eigen opa is
It’s al yours
Haha mijn vriend vergat steeds dat we ook een tweede naam hadden. Was zo bang dat hij dat bij de aangifte zou vergeten. Gelukkig helemaal goedgekomen
Haha, mijn opa heeft bij de geboorte van mijn oom ook de verkeerde naam opgegeven. Mijn oma had een naam in gedachte waarvan een ‘meisjesvariant’ en een ‘jongensvariant’ is. Dus bijvoorbeeld Frans en Francien. De baby bleek een jongen te zijn, maar mijn opa vond de ‘jongensvariant’ helemaal niet mooi. Eigenwijs als hij is, heeft hij de ‘meisjesvariant’ opgegeven, mijn oma is daar heel lang boos om geweest. Dus nu heeft mijn oom al zijn hele leven een ‘typische meisjesnaam’.
Haha bij mijn familie is het andersom. Mijn opa heeft de naam verkeerd geschreven en nu heeft mijn tante de mannenversie.
Als wij eindelijk de naam hebben dan schrijf ik hem zelf op het formulier.
Mijn kat heet Rupert en de vorige Rufus, en ik vind Rufus stiekem ook een geweldige jongensnaam. Maar ja, vernoemd naar een kat… (die weer vernoemd was naar Rufus Wainwright…)
Tove vind ik ook echt een leuke naam!
Shitttt! We waren helemaal uit de namen, alleen zullen de initialen van de eerste en tweede naam dan N. V. zijn. Dacht dat ik daar over had nagedacht, maar nu blijkt NV dus naamloze vennootschap te zijn. Ga ik nu zijn tweede naam veranderen? wat denken jullie hiervan?
Nee joh haha, tenzij de achternaam iets van “vennoot” ofzo is. Anders valt het niemand op hoor (iig mij niet)
ik zou daar echt niet over nadenken hoor! w.c. vind ik dan weer een ander verhaal haha, zo heet m’n oude buurman
Ik vind het niet storend? Ook niets iets wat me meteen zou opvallen denk ik