Asian Beauty

Euhh nee, iig ik vind van niet, maar heb er niet zo opgelet. Voor een mooi effect raad ik die van Skin Aqua aan

2 likes

Aaah cool, dan denk ik er nog even over na. Jij bent echt de Asian beauty SPF guru haha. Dank voor de aanrader, kende deze nog niet!

2 likes

s-l500
Deze is trouwens een afrader. Heel plakkerig en glimmend (al droogt hij mat op) en hij rult aan het einde van de dag :frowning:

@FrootLoops aaah thanks! Ik vind het leuk om verschillende merken te proberen al heb ik geen verstand van alle termen of ingrediënten hahaha

1 like

Je zou eigenlijk dan een excelletje kunnen maken met alle geteste producten en dan wat er wel/niet goed aan was en dan delen met ons haha :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Oef maar ik weet niet meer wat ik wel en niet gebruikt heb hahahaha!
Ik heb wel een blogpost met mn faves op de planning staan.
Als ik het niet vergeet zal ik wel eens een bestandje maken

3 likes

Ok hier nog wat reviews
688fec7eb2a4f9a2347050256dcc2cf3
Deze van Innisfree is qua ingrediënten fijn, maar geeft een lelijk effect. De zonnebrand is nl roze en droogt niet doorzichtig op waardoor je met een rare roze glans loopt. Iig dat had ik. Ik denk dat mijn ondertoon neutraal is en misschien dat hij daarom een raar effect geeft. Ik kwam erachter toen ik in de sportschool mezelf er ziekig uit vond zien (en maar 1 helft was roze waardoor ik er als Two Face uitzag). Yikes.

missha-all-around-safe-block-soft-finish-sun-milk-spf-50-pa
Ik heb er een van Missha geprobeerd en aangezien dit een roze flesje is, denk ik dat het deze was. Deze is erg waterig wat ik zelf bij zonnebrand altijd gevaarlijk vind, want je weet niet of je genoeg smeert. Bovendien heeft deze een poederig effect en dat vond ik niet fijn aanvoelen. Ik weet dat ik door mijn autisme daar gevoeliger voor ben, maar ik denk dat niemand op een poederig/“stoffig” gevoel zit te wachten.

![s-l400|400x400]
Deze wordt niet meer gemaakt (dacht ik), maar ik raad iedereen af om zonnebrand in een cushion of pot te kopen. Je weet namelijk niet of je zonnebrand de SPF behoudt zodra het met lucht in aanraking komt. Je moet ook nog eens 20 keer met je kussentje drukken voor je een goede hoeveelheid op je gezicht kan smeren. Je make-up blijft er ook niet beter door zitten.

4 likes

Oh serieus? Ik had die ene zonnebrand die uit de handel is en jouw favo was juist gekocht met een cushion ding erbij om het aan te kunnen brengen over mijn makeup heen. Gvd dacht dat ik eindelijk iets goeds had gevonden voor m’n makeup probleem.

Ik wil mijn eerste gezichtszonnebrand ooit kopen (oeps). Zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie. @Vaiana misschien zit jij helemaal niet te wachten om advies te geven, dus voel je vooral niet verplicht, maar ik zie jou een beetje als zonnebrandexpert. Mocht iemand anders een aanrader hebben, ook welkom. Ik krijg snel puistjes van zonnebrand, ik draag gezichtsmake-up eroverheen, gecombineerd tot vettige huid. Iemand een idee welke zonnebrand voor mij geschikt zou zijn? Liefst <20 euro

Ik zou sowieso voor een physical sunscreen gaan.
Etude House Mild Airy Finish is nog op YesStyle te koop.

Deze van Cosrx wordt ook veel genoemd, maar heb ik geen ervaring mee

En verder: kijk op CosDNA naar de ingrediënten. Als je zonnebrand op basis van talc en zinc is, zit je goed

2 likes

Die van Cosrx heb ik laatst gekocht en vind hem heel fijn! Glimt niet en smeert fijn uit ook

2 likes

Bedankt! Ik ga ze bekijken

1 like

Ben ik de enige die heel benieuwd is naar hoe @Vaiana eruitziet? Als Asian skincare (en make-up) guru zijnde. Ik snap wel dat je geen foto gaat posten maar ik heb nu in mijn hoofd dat jouw huid bijvoorbeeld echt flawless is :star2:

2 likes

Geen Asian skincare maar ben wel blij met de Vichy 3-in-1 matte. Hij droogt redelijk mat op, dus misschien ook wel geschikt voor een vette huid. Of hij goed werkt onder make-up kan ik je niet vertellen

Ik heb die SPF van Cosrx een tijd geleden gekocht en ik vind de textuur heel aangenaam, net een moisturizer, maar helaas gaat ie heel erg rullen onder mijn minimale make-up (enkel concealer en wat poederproducten). Heeft nog iemand dit? Zou ik het misschien nog langer moeten laten intrekken? Of zonder dagcreme eronder ofzo?

Ik had dit ook bij die van Cosrx, geen oplossing op gevonden helaas

1 like

Misschien eerst je zonnebrand, paar minuutjes laten inwerken en dan dagcrème?

@Bill nee sorry, de enige Asian beauty spullen die ik gebruik zijn make-up, toner en zonnebrand. Heb best wat puistjes en littekens, omdat ik vorig jaar een halfjaar lang met cystic acne gelopen heb hahaha :sob:

1 like

Eerst SPF en dan dagcreme? Dat wordt toch afgeraden? Of was het een typfoutje? Iig, ik laat beide laagjes wel even intrekken maar misschien moet ik nog langer proberen…

Over het algemeen wel, maar ik heb altijd bij dat soort dingen zoiets van: als het beter voor je werkt, you do you!

Hey girl, hoe zou jij deze vs de etude house reviewen? Ik zie dat (iig) de clear versie echt een mooi glass skin effect heeft :heart_eyes: Is dat meer dan bij die etude house?

Deze is sws mooier! Die van Etude is poederig en droog en deze heeft idd een mooie glans.