De salicylic acid cleanser van The Ordinary vind ik heel fijn, die is heel mild (ondanks dat er salicylzuur in zit) en dat kan denk ik wel helpen bij onzuiverheden! Of een exfoliant zoals die van paula’s choice.
Hmm ik gebruik ook al wekelijks de aha bha treatment van TO en dus die aha bha 30 days toner 1 keer per dag, dus dat is misschien een beetje dubbelop?
Hebben jullie misschien tips voor producten die de structuur ban je huid gladder maken? Ik heb best wijde poriën en soms last van ‘bultjes’ in mijn gezicht en wil dat graag verminderen, al denk ik dat daar misschien niet per se een product voor is, maar ik wilde het toch vragen voor de zekerheid.
Oh, en ik vermoed dat sommige oneffenheden ook kleine littekentjes zijn, dus als iemand een tip heeft?
Ik had zelf (op yesstyle) ooit eens het masker van goodal geprobeerd.
Ik heb helaas best wat acne gehad afgelopen tijd en toen heb ik deze besteld:
Nu heb ik dus ook het serum gekocht en dat werkt best goed. Ik gebruik overdag het vit c serum en ‘s avonds niacinemide en dark spot serum op de littekens. En het word nu al een stuk beter. Het masker gebruik ik in het weekend voor een extra opfrisbeurt.
Oh ja en chemical exfoliator helpt ook vind ik. Ik gebruik die van glossier zelf, maar volgens mij is PC ook populair.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Vitamine C serum gebruik ik inderdaad, alleen dan s avonds omdat het reageert op zonlicht. Niacinemide maakte mijn huid juist wat weer onrustig, maar misschien komt dat omdat ik toen pas met skincare begin en moet ik het nog een kans geven. Dat masker van Goodal en het dark spot serum ken ik nog niet, dus ik ga dat even onderzoeken! Nogmaals bedankt voor de moeite
Ja ik gebruik ook altijd spf. Maar ik gebruik ook retinol (avond), dus vandaar vit c overdag. Merk dat dat voor mezelf goed werkt.
Niacinamide versnelt volgens mij de celvernieuwing, dus ik had ook best wel last van purging op het begin, maar even een paar weken volhouden. Hetzelfde met exfoliator voor mij, was geen pretje op het begin😂 maar het is ook niet voor iedereen natuurlijk en iedere huid is anders.
Yess thanks, dat doe ik inderdaad (ook met TO HA)!
Purito heeft een nieuwe update geplaatst. De sunscreens hadden idd geen SPF50 en ze gaan op zoek naar een nieuwe producent. De producten zullen voortaan ook door 2 bedrijven getest worden en regelmatig getest blijven worden.
Ik vind het wel goed hoe ze ermee omgaan. Ze proberen het niet te verdoezelen en gaan meer testen.
Ja inderdaad. Vind de kritiek die ze krijgen echt onterecht
Weet iemand toevallig waarom Etude Sunprise mild airy finish niet verkrijgbaar is in allerlei webshops? Is het echt temporarily out of stock, of wordt het misschien niet meer gemaakt? Iemand een tip waar ik het nog wel kan krijgen? Onder andere gekeken: YesStyle, Bol, Amazon (25 euro verzendkosten), KoreanSkincare, LittleWonderland
Op eBay heb je ze nog wel voor een redelijke prijs. Als ik me kan herinneren waren ze in 2018 ook tijdelijk overal uitverkocht.
Ik heb om een beeld te krijgen van de kosten een routine samengesteld met budget Koreaanse producten uit de 10 step routine (gecombineerd met wat van The Ordinary en een ander merk in plaats van de moisturizer, treatment, cleanser en peeling (namelijk de producten die ik al gebruik) en als oil cleanser plantaardige olie, en geen maskers) en ik kom uit op 35 euro per maand. Ik zit momenteel op ongeveer 10 euro per maand. Vraag me af of het nog lager kan dan 35 want dat is voor mij best veel. (De toner die ik in gedachten heb is bijvoorbeeld13 euro voor 200ml dus ongeveer 5-6 euro per maand, de essence is 17e voor 100ml dus ongeveer 8,50 per maand, qua zonnebrandcreme ging ik uit van ongeveer 12 euro per maand)
Je hoeft niet alle 10 de stappen te doen en zeker niet iedere dag hoor. Ik denk dat als er met reiniging 4/5 stappen in zitten per keer, dat je dan al goed bezig bent.
En als zonnebrand gebruik ik Suncover 30* van Jetske Ultee en dat is 15,95 per 250 ml. Daar doe ik zeker een half jaar mee, als het niet langer is. En in de winter een betaalbare moisturizer met spf, zoals de dagcreme van Dr Leenarts.
- Dat doe ik over in een airtight pompje van 30 ml om het makkelijk te maken. Van Ali: https://www.aliexpress.com/item/32843340900.html
Misschien kan je kijken naar welke producten je ‘echt’ nodig hebt of producten zoeken die meerdere dingen aanpakken. Bijvoorbeeld een essence waar ook niacinamide inzit ipv een essence én nog zo’n serum. Vooral bij the ordinary waar een product meestal op 1 ingrediënt is gefocust had ik gevoel dat ik daardoor zoveel verschillende dingen nodig had. Je kan ook producten afwisselen (serum 's ochtends, ander serum 's avonds ipv beiden 2x ofzo, ik zeg maar iets) waardoor je er langer mee doet?
Nee dat deed ik ook niet, ik ging uit van olie 1 of 2xd (maar dus gewoon plantaardige olie dus kost 1 cent ofzo), cleanser 2xd, een serum 2xd, een peeling twee keer per week, moisturizer 2xd (deze gebruik ik allemaal al) en als toevoeging een toner 2xd, essence 2xd en dagelijks zonnebrandcreme. Ik heb dezelfde zonnebrandcreme als jij! Ik durfde die niet op m’n gezicht te gebruiken haha maar dat ga ik toch maar eens doen dan.
Dit is wel een goed idee inderdaad, 2 in 1 (toevallig gebruik ik dat niacinamide serum van TO)
Dat afwisselen doe ik (niacinamide en retinol) en dat had ik al ingecalculeerd qua kosten haha
Dat kan perfect! Ik vind 'm echt fijn.
Wil je laten weten hoe de mist toner bevalt?