Mijn man zegt 'als het dicht bij elkaar ligt is de kans klein dat Biden nog wint. '. Maar wat weet hij nou. Toch?!
Nou ik ben wakker en helemaal bijgelezen. Spannend zeg! Had toch gehoopt dat er inmiddels meer bekend zou zijn.
Ik heb het uiteindelijk kunnen kijken via npo nieuws. Dus het is opgelost. Ik wacht het uitgebreide nos journaal af en ga dan slapen. Het kan toch nog wel een paar dagen duren.
Ja Joe Biden ligt nu voor maar er zijn een aantal grote Staten met veel kiesmannen die naar Trump lijken te gaan op dit moment (Georgia, Texas, NC etc) en dan wordt het wel heel spannend…
Weet alleen niet hoe het zit met die stemmen via de post. Normaal zou dat nog wel verschil kunnen maken maarja we hebben hier te maken met Trump dus dat is niet echt een normale situatie te noemen
Hij staat voor in Arizona, Fox heeft m al gecalled voor Biden, CNN nog niet.
In dat geval heeft Biden nodig:
Michigan + Wisconsin
En is Pennsylvania niet nodig.
Georgia, Texas en North Carolina maken niet uit, die had ie altijd al.
Het maakt uit waar Pennsylvania, Wisconsin, Michigan, Arizona geen gaan.
Jaa maar ik bedoelde qua aantallen, dat Trump nu qua kiesmannen best achter staat maar dat er nog een hele hoop kiesmannen bijkomen die sowieso voor hem zijn (Texas etc). Dan ligt het ineens heel dicht bij elkaar
Goed, kinderen snel naar school en opvang en achter de tv dus
Ja maar met die Staten komt ie niet aan 270.
Dat is het magische getal.
Daar kan ie alleen maar overheen en dus winnen met WI, MI, AR of PENN
En, Georgia neigt nu licht Biden, een slecht teken voor Trump: (hoewel ik het nog niet zo geloof)
Ik vind dit wel een goed teken eigenlijk. Ook dat ie nog geen speech heeft gegeven. Hij lijkt zelf niet erg zeker?
Bedankt voor je heldere analyses
Duimen draaien hiero
Eerste wat ik zie (nog niet bijgelezen enz) is dat de oempa loempa flink voor staat en ik vraag me af of ik wakker ben geworden in 2016?
Vooral dat ie tweette tijdens Bidens speech geeft me hoop, toont dat ie onzeker is en probeert de brief stemmen in discredits te brengen.
Als ie echt op een grote zegen afstevent, zou dat niet nodig zijn.
Ik durf het nog niet te geloven hoor Hahah, maar het is nog niet voorbij en ook Trump weet dat.
Meidddd same😔
Jeez lekker wakke worden dit. Thanks @Zemraluani voor je uitleg ook.
Is er ook ergens te zien wat de popular vote is landelijk? Edit: heb t al gevonden!
wat mij betreft Leeuwenhart for president. Wat leg je alles helder uit, thanks!
Gisteren hoorde ik iemand zeggen dat je je niet hoeft te legitimeren voor de mailing ballots en deze niet hoeft te ondertekenen. Weet iemand hoe dit werkt?
Wij krijgen onze stempassen toch ook thuisgestuurd maar dienen onszelf wel te legitimeren.
Het is nog niet gestreden maar wakker worden voelt toch een beetje als 4 jaar geleden.
Te bizar, en inderdaad duidelijk te zien dat steden voor blauw gaan vaker terwijl het platteland echt rood blijft. Wat een tweedeling.