Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Waar kijken jullie allemaal de uitslag dan?

Ik wilde gwn NOS maar dat is blijkbaar saai

1 like

Ik volg nu een beetje de senaatsraces en ik ben zo hard aan het juichen voor Mississippi om hun senator (die zei “ik zou vooraan gaan zitten bij publieke lynchings” en “voter suppression is good”) te vervangen voor een Democraat.

Poll is 50-47, dus binnen de margin of error
Alsnog een kleine kans, maar zou zijn vet zijn als ze dat grafwijf kunnen afzetten.

6 likes

Er is nog geen uitslag nu. CNN begint over een kwarteltje met de uitzendingen, maar verwacht geen echte info voor een uurtje of half 1 onze tijd.

Ben nog lekker aan het netflixen want wordt zenuwachtig van dat constante “wat kan er gebeuren” wat CNN deed.

Ik moet 6:30 opstaan om te werken maar de eerste uren zijn toch altijd rustig dus ik ga dan op m’n gemakje alles (na)lezen haha

Ik blijf vannacht alles volgen en omdat dit een legendarische nacht gaat worden heb ik eenmaal mijn principes overboord gegooid en Amerikaanse shit met vlees ingeslagen en frisdrank. :upside_down_face:

12 likes

Om 1 uur komt echt het eerste grote moment verwacht. Als de uitslag ook niet later binnen komt. Florida wordt dan verwacht. Er hebben nog nooit zo veel mensen gestemd daar. Als Florida naar Biden gaat dan zegt dat wel veel. Over Florida igg haha.

1 like

Florida gaat laaaang duren voor we t weten. Plus de panhandle komt een uur later en die is 100% red.

Hoop heeeeeel erg dat Lindsay Graham de senaat verliest in South Carolina maar ik heb weinig hoop.

2 likes

In mijn optiek zegt dat pas veel als hij Florida met klinkende cijfers pakt, en ik denk dat dat niet gaat gebeuren. Ik verwacht een close call of zelfs to close to call.
Bij een klein verschil zal Trump echt wel z’n kont tegen de krib gooien, zoals hij heeft aangekondigd.

Ik hoop ZO dat ik het helemaal fout heb :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Goed punt. Ik ben alleen wel echt benieuwd wat die opkomst betekent in Florida. In de meeste situaties is een hoge opkomst gunstig voor de Democraten. Alleen Florida is ook heel Republikeins.

Lindsey Graham mag lekker oprotten. Volgens mij had hij wel problemen om zijn campagnegeld te financieren.

1 like

Ja precies. Als de overwinning duidelijk naar Biden gaat in Florida zegt dat eigenlijk al veel. Maar we moeten er ook niet weer teveel op hopen :joy:

Nu al zenuwachtig haha.

Arghhhh had helemaal bedacht om het woensdag wel te gaan zien. Maar nu twijfel ik ineens om morgen onverhoopt vrij te nemen en hopen dat ik vannacht wakker kan blijven.

Wat moet ik nou?

• Neem vrij en ga vannacht kijken
  • Ga slapen en kijk morgen hoe en wat

0 stemmers

Sinds Trump aan de macht is:

• Kijk ik nergens meer vreemd van op
  • Ben ik nog teleurgestelder geraakt in de mensheid dan ik al was
  • Heb ik er ook geen vertrouwen mee in dat het nog wat wordt met moeder aarde
7 likes

De vorige keer was er om 8:00 onze tijd nog steeds geen uitslag, dus ga lekker slapen

2 likes

Ik dacht Florida vanaf 2?

Naja we zien het vanzelf!

Voor de knutselaars onder ons

2 likes

Hahah, yep. Daarom mijn voorgenomen (rationele) idee om gewoon morgen wel te zien - maar nu al een beetje FOMO aan t ontwikkelen en zegt mijn niet rationele kant JE MOET DIT LIVE ZIEN GEBEUREN.

1 like

Ik zeg heb je drank doe dan met ons mee

Ga anders lekker slapen

1 like

Mocht je toch gaan slapen, zet deze link onder een snelkoppeling op je telefoon :smiley:

Dan mis je in ieder geval niets over de aantal kiesmannen.

6 likes

Ik zou vroeg opstaan, zo rond 4e. Als je dat trekt met werk.
Maar ja, ik ben heel pessimistisch en verwacht geen overtuigende uitslag komende nacht.
Ik ga proberen door te halen, maar ik zal waarschijnlijk op een cruciaal moment in slaap vallen, zoals in 2016 :sweat_smile:

2 likes

CNN had net in beeld staan dat trump ‘Will not declare victory prematurely’ wat aan de ene kant geruststellend is, maar ja
 aan de andere kant is prematurely een relatief begrip.