Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 #2

Haha wow ik moest echt even twee keer lezen voordat ik dat linkje zag, zag eerst alleen die van de Washington Post in het intro en die zit (voor mij) achter een paywall. Maar dat filmpje is toch precis wat in de alinea staat? Dat hij bij zijn interview met de onderzoekscommissie (onder ede) zijn beweringen terugtrok, maar daarna zelf weer zegt dat het wél waar is en dat hij helemaal zijn beweringen niet ingetrokken heeft? Maar de titel had ook kunnen zijn “Medewerker postbedrijf bekent verzinnen van verkiezingsfraude in PA onder ede, en trekt deze later weer in”.

Lijkt me opzich ook wel een aanpak die goed werkt bij Trump aanhangers: eerst zeggen dat er fraude gepleegd wordt, dan de mainstream media laten rapporteren dat het allemaal niet waar is, en dan zelf met een viral video komen dat het tóch wel waar is en dat de leugenachtige media hen in alle opzichten tegen proberen te werken met hun fake nieuws zodat we niet zien wat er écht gaande is!!

2 likes

Dat je het effe weet. Toch grappig dat wij grotendeels van deze dingen scharen onder een moderne samenleving.

4 likes

Die hamer en sikkel ook gelijk :joy:
Was het niet Rusland die zich bemoeide met de verkiezingen in het voordeel van Trump (al tijdens twee verkiezingen)

4 likes

Kill babies?!

Ja abortus.

Ah oké, dan snap ik waarom die hiertussen staat. vond het zo raar. Nog steeds raar vanuit onze optiek natuurlijk, maar dan misstaat het niet in dit lijstje.

Ik vind zelf Suppress Free Speech wel een leuke.

Valt “Defend illegal aliens” en “Open borders” niet een beetje onder hetzelfde? Wel een beetje makkelijk zo

Gaat sowieso over “Storm Area 51”

Zou toch mooi zijn als we 2021 inluiden met marsmannetjes die bevrijd worden door democraten.

13 likes

Maar yang (De democratische presidents kandidaat) wilde toch niet meer Area 51 geclassificeerd hebben? Lijkt me dat dit eerder slaat op ongedocumenteerde immigranten verdedigen tbh, die ook bij anti immigratie volk “illegal Aliens” worden genoemd.

In mijn hoofd slaat de Area 51 verdedigen door Democraten nergens op, want hoe houden ze anders de illuminatie (of soortgelijke haha, ben niet helemaal mee in alle theorieën) in stand? Dan moeten de Aliens worden ontkend ipv verdedigd worden? Alhoewel, zal niet de eerste keer zijn dan complotten alle logica voorbij gaan.

Ik was sarcastisch :heart: (Omdat ik het echt achterlijk vind mensen ‘aliens’ te noemen, dan ben je alle fatsoen voorbij)

4 likes

Oh hahaha gemist, ik probeerde me al helemaal in een complot te verplaatsen maar kwam er echt niet uit. Want dat roept dit plaatje bij me op

1 like

Ja was een reactie op deze tweet van Biden:

En als je dan die reacties leest besef je je weer wat een gekken daar wonen. Mocht je dat na vorige week even vergeten zijn.

2 likes

Maar alien is toch gewoon vreemdeling? Of is dat ook een problematische benoeming.

Zoals ik grappenmaker Ricky Gervais eens heb horen zeggen in een interview “Twitter is like being able to read every toilet wall in the world” :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Ik ben geen POC en weet niks dus geen idee maar ik zelf denk gelijk aan ET en vind dat ronduit asociaal. Wellicht als je Amerikaans bent dat het een geaccepteerde term is, maar lijkt mij eigenlijk ook sterk.

Ja tuurlijk denk je aan ET omdat alien in het Nederlands maar 1 betekenis heeft. In het Engels gebruik je bijvoorbeeld ook alienated, heeft echt niks met marsmannetjes te maken. Ik heb even op Google gekeken en ik zie wel discussie over de term, maar in principe is het niets anders dan het woord vreemdeling. Wij gebruiken in NL toch ook vreemdelingenbeleid bijvoorbeeld?

3 likes

Denk dat het verschil er ook wel in zit:
Officiële benaming? Immigrant vs alien
In Nederland is vreemdeling ook een officiële benaming?

1 like

Wat denken jullie? Gaat Melania de scheidingspapieren voor de dag halen als Trump geen president meer is? Melania schijnt al een tijdje een ander te hebben.

• Ja ze gaan scheiden
  • Nee ze gaan niet scheiden

0 stemmers

melania1

5 likes