Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 #2

Je zou hem bijna gaan geloven.

Oh dankje voor het artikel. Snap je wel, kat in het nauw hĂš. Je weet het gewoon niet met die kerel. :expressionless:

Ik heb de Twitter @Beekeeper tijdlijn van die Kayleigh nog eens door gescrold. Je weet direct waarom ze voor Trump werkt. Echt vooral maar steken maken en verhalen draaien voor je eigen gewin. Maar goed, dr baan is ze dadelijk dus ook kwijt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha, ‘he defeated ISIS’?
Ok.

4 likes

He didn’t even build the wall. Ja een paar kilometer, maar zelfs dat kon hij niet. Hij heeft echt heel weinig echte dingen gedaan, vooral niet voor de mensen die hem zo enorm steunen.

6 likes

Moest wel grinniken om deze grafiek, natuurlijk komt dit grotendeels door COVID en niet door hem maar het staat wel lekker gefaald zo :smiling_imp:

Ben wel benieuwd of dit ook zo dramatisch was geweest onder een andere president/beleid of dat het dan even erg zou zijn

4 likes

Opzich heeft hij redelijk veel van zijn verkiezingsbeloftes in meer of mindere mate waargemaakt, op het gebied van tax cuts, geld bij defensie en klimaat vandaan, uit het klimaataccoord gestapt, Jeruzalem als hoofdstad van Israël erkennen en de ambassade verplaatsen, IS inderdaad een heel groot deel teruggedrongen en hun leider gedood etc.

Ik snap opzich wel dat veel van zijn aanhangers toch tevreden zijn met wat hij voor elkaar heeft gekregen want een hoop concrete dingen zijn ook wel gebeurd, en andere dingen liggen niet aan hem maar aan de democraten of de crooked media. Maargoed, alle tax cuts die hij beloofde hebben vooral voordeel voor de allerrijksten en grote bedrijven en het afschaffen van de Affordable Care Act (wat tot op heden nĂ­et gelukt is) heeft ook een enorme invloed op zijn voterbase (die voor zorgverzekering vaak afhankelijk zijn van een werkgever en dus het hebben van werk - en geen geld hebben voor een particuliere verzekering)

Qua “build the wall” gaat het inderdaad niet zo hard met het bouwen van een fysieke muur, maar er zijn wel veel hekken e.d. neergezet langs delen van de grens en hij heeft het vreemdelingen- en vluchtelingenbeleid zo streng gemaakt dat de stroom migranten wel veel kleiner is geworden. Ik las volgens mij laatst ergens dat hij ook veel minder mensen uitzette dan onder Obama, omdat er onder Obama veel meer mensen het land binnenkwamen (en dan in de VS het besluit op hun asielzaak mochten afwachten en dan geregeld in de illegaliteit verdwenen)

edit: interessant artikel van de BBC:

3 likes

Maar over die stijging na de dip ging hij toch ook opscheppen? Terwijl logisch dat het omhoog gaat als het ineens zo hard daalt.

1 like

Hij vergeet ook continue te melden dat hij de economie van Obama heeft geërfd. Hij had al heel duidelijk de stijgende lijn ingezet. Daar heeft hij lekker een tijd op kunnen doorborduren.

1 like

Ik voel me echt fucking dom nu maar ik snap hem niet?

Je hebt de staat Washington en de stad Washington. De staat ligt om het Noord-Westen van Amerika en de stad in het Oosten.

Ohh haha Jezus, wist wel dat er 2 Washingtons zijn maar het kwartje viel ff niet :sweat_smile:

1 like

Hahaha, ach het duurde bij mij bij zo’n zelf de soort post over Georgia ook lang. (Was iemand die GeorgiĂ« had opgezocht ipv. de staat Georgia welke duidelijk minder inwoners heeft)

Trump is lekker bezig met een zooi mensen aan de lopende band ontslaan en vervangen. Ik snap er niks van.

Joe Biden spreekt zich uit dat hij het een schande vindt dat Trump de overwinning van Biden niet erkent

Toevoeging: en ook over dat het, zoals het er nu uitziet, geen invloed gaat hebben op de transition. Maar hij moest wel echt lachen toen die journalist zijn vraag stelde en een paar dingen over Trump en zijn aanhanger meest recente uitlatingen zei.
Is toch ook te belachelijk voor woorden dat die kleuter niet gewoon zijn verlies erkent :flushed:

He also shot down the possibility of legal action to force the beginning of the transition process. “I don’t see the need for legal action,” he said.

Echt kleuter versus een volwassen man die eerder in twijfel werd getrokken vanwege zijn leeftijd.

8 likes

Ik vind het nog erger dat hij zomaar roept dat er fraude is gepleegd en dat er zoveeeeeel mensen zijn die dat dan overnemen.

Ja, het eerste wat ik vanochtend las toen ik NU.nl opende was ook dat de aantijgingen van een postmedewerker die blijkbaar veel gedeeld zijn pas door Trump zelf) nu verzonnen blijken:

Titel klopt volgens mij niet helemaal. Als je de video kijkt dan hoor je toch iets anders? De man in kwestie zegt ook dat er ‘tomorrow’ meer nieuws komt?

Welk filmpje? Ik zie er geen in het Nu-artikel?

In het artikel staat een link naar de video!