Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 #2

Zij kan het zo goed laten zien wat vrouwen nu nog steeds moeten doormaken. Zoveel herkenbare dingen. En haar kracht is aanstekelijk, ze is jong maar komt zo ervaren over. Voor iedereen die een goede speech wil horen van een sterke vrouw, hier de speech van de prime minister van Australie:

Ik vind het zo knap dat ze niet een keer stottert of even van haar stuk wordt gebracht terwijl ze steeds onderbroken wordt.

25 likes

Haha deze ff 8 keer gekeken

5 likes

Fijn ook om te zien dat de stemmen in Georgia en Pennsylvania blijven uitlopen!

4 likes

Echt heel knap inderdaad!

Ik herken die eerste minuut zo. Op mijn opleiding probeer ik de mannen duidelijk te maken dat opmerkingen over de tieten van je lerares maken niet oke is, of grapjes over vrouwelijke studentes, enz enz, en ik merk dat als ik alleen al mijn mond open trek iedereen met een diepe harde zucht reageert. Een beetje zoals die eerste minuut en ik vind dat zo lastig om mee om te gaan, want ik wil ook gewoon dat mensen me een leuk persoon vinden. Maar deze vrouw gaat gewoon door met achter haar punt staan en laat zich geen seconde van de wijs brengen, wat een heldin!

8 likes

Vind het echt allemaal sneu voor zijn jongste zoon. Die krijgt waarschijnlijk gezien zijn leeftijd ook zooo veel mee van social media (insta, TikTok, memes) al die haat op zijn vader. Hoop dat hij deze tijd enigszins een beetje “oké” door kan komen

14 likes

Ik zie deze reactie nu pas maar echt elke keer als CNN zei “the room” zei ik automatisch “where it happens”

8 likes

Ik vind het stom dat Rusland en China nog geen felicitaties hebben gestuurd naar Biden. Putin en Donnie zijn dan wel matties, maar hij zal toch met Biden moeten samenwerken zo dus reageer dan ff sportief ofzo.

4 likes

Ik heb vanmiddag die docu The Trump Show gekeken. De eerste 15 minuten had ik nog medelijden met ‘m, zo van “ach gut, hij is totaal tegen zijn verwachtingen in in het witte huis terecht gekomen en weet niet hoe hij er mee om moet gaan. Het is ook wel heel veel allemaal in een keer, geen wonder dat hij er moeite mee had.” Zeker toen er een overwinningstour voor hem werd gehouden om zijn zelfvertrouwen wat op te krikken, bijna aandoenlijk.

Maarja daarna werd nog even rustig in drie afleveringen herhaald wat hij allemaal heeft geflikt en al mijn medelijden was weer als sneeuw voor de zon verdwenen :’)

11 likes

Heet die docu Trump, an American Dream? Kan The Trump Show niet vinden op Netflix

Hij heet de Trump Show en staat op NPO! Is een driedelige docuserie.

3 likes

Ah, ik zat al op Netflix te zoeken, thnx!

Die op Netflix gaat alleen over de tijd voordat ie president werd. Vond het wel oke maar niet super interessant. Behalve een stukje dat ie met een journaliste belt en doet alsof ie John Miller heet en PR agent is met info over Trump. En in dat gesprek gaat ie helemaal opscheppen over Trump en dat sterren als Madonna hem spontaan opbellen om hem op date te vragen en dat het zo geweldig goed met hem gaat en dat hij zo succesvol is en echt een goede man die niemand kwaad doet etc.

Maar die journaliste herkende zijn stem en het is echt heel obvious dat hij het is want hij praat precies als Trump hahha hoe sneu is hij.

9 likes

Regelmatig denk ik ff terug aan de persco van Trumps advocaat bij The Four Seasons Total Landscaping en dan ga ik echt weer helemaal stuk.

Echt zo zo grappig :rofl::rofl:

72 likes

Ja jemig hoe bizar is dat hele Four Seasons verhaal. Kan niet wachten tot naar buiten komt hoe dat nou weer gegaan is

4 likes

Stel je voor hoe geschiedenislessen over vijftig jaar zijn. “… en toen organiseerde de toenmalige president een persconferentie bij een tuincentrum omdat hij zijn fout niet wilde toegeven.”

22 likes

In mijn geschiedenis toetsen zat altijd wel een opgave “verbind de gebeurtenis aan het jaartal”

Ik denk dat ze beter een heel examen over 2020 kunnen maken waar je de gebeurtenis aan de maand of week moet koppelen :joy: wat een ellende

20 likes

2020 zal ooit gewoon een studie zijn die je kunt kiezen. Genoeg shit dit jaar om vier jaar te studeren.

44 likes

Ik vind dit buitenaards fascinerend, echt hoe in godsnaam is dit tot stand gekomen

1 like

Vier jaar is ook de enige manier zijn om het te verteren

Jaar 1 pandemie
jaar 2 racisme / populisme/ black lives matter /
jaar 3 nepnieuws / desinformatie / compottheorrieeeen
Jaar 4…

11 likes

Oh en vergeet onze (klein)kinderen niet die ons moeten interviewen voor hun verplichte werkstuk over Donald Trump!

27 likes