Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 #2

Jammer dat ie election ook niet per ongeluk als erection heeft getypt, dat had echt mijn dag gemaakt

17 likes

Whahaha mijne ook!

1 like

Nog een handig overzicht van belangrijke data tot aan de inauguratie

Wat moet er nog gebeuren voor de nieuwe president wordt aangesteld?

President Donald Trump heeft zijn verlies nog niet toegegeven. Zijn campagneteam blijft stellen dat sprake is van fraude en is allerlei rechtszaken gestart. Maar het team van Trump zal snel met bewijs moeten komen, willen ze de aanstelling van Biden nog kunnen dwarsbomen. Dit staat er op de agenda tussen nu en de dag dat de nieuwe president wordt aangesteld:

• Voorlopig worden nog stemmen geteld . In de staten Nevada en Minnesota kunnen stemmen [nog binnenkomen tot 10 november, in Ohio zelfs tot 13 november. Naar verwachting zullen dat er niet veel zijn: de stemmen moeten namelijk wel op of voor 3 november zijn verstuurd. De staat Georgia heeft een hertelling aangekondigd omdat het aantal stemmen tussen Biden en Trump te dichtbij elkaar ligt.
  • Tussen 10 november en 8 december gaan de staten de uitgebrachte stemmen certificeren en wordt officieel de winnaar vastgesteld. In diezelfde tijd worden de kiesmannen aangewezen door de winnende partij in die staat. California heeft als enige en latere uiterste datum voor dit proces: 11 december.
  • 8 december Deze datum wordt gezien als de „veilige haven”, aldus CNN. Behalve in staten waar opnieuw wordt geteld, moeten tegen deze tijd alle geschillen zijn opgelost en moet de winnaar zijn vastgesteld.
  • 14 december De kiesmannen brengen hun stem op de presidentskandidaten uit in zesvoud. In veel staten lopen de kiesmannen het risico op een boete als ze in hun stem afwijken van die van het volk, maar dit gebeurt niet vaak. De stemmen hebben negen dagen om Washington te bereiken.
  • 3 januari De nieuwe leden van het Huis van Afgevaardigden en de Senaat worden beĂ«digd.
  • 6 januari De stemmen van de 538 kiesmannen worden geteld.
  • 20 januari De inauguratie van de nieuwe president.
18 likes

Hahaha love dat er staat “you reported this tweet”

1 like

Commercial free met Jake komend uur! Zometeen ook een reactie van onder andere Mitt Romney. Ik heb geen aandelen in cnn btw.

@Dombo klinkt veelbelovend! Zin in.

3 likes

BackVacantHarborseal-size_restricted

1 like

Wie zijn de kiesmannen eigenlijk? En waarom is het in het NL een kiesMAN. In het Engels een elector toch?

1 like

Genoten van dit filmpje

Hahah ja dat was mijn dagtaak naast cnn volgen, trumps zijn tweets reporten :rofl:

3 likes

Ik zou nu best wel weer baasje en Adriaan en hun rondreis door Amerika willen kijken. :clown_face:

4 likes

Het is het boek a little history of the united states van james west davidson.

@Zemraluani en @Bbbaby

Ze leest nu trouwens Amerikanen lopen niet van arjan van veelen.

@marley lief maar ik heb in 2020 alleen concentratie voor bouquet romans :joy::see_no_evil: dus is zeker de komende 12 maanden iets te hooggegrepen voor mij

4 likes

Thank you! Ga ik nu bestellen

1 like

En @Bbbaby, het boek Geschiedenis van de Verenigde Staten (van Frans Verhagen) is ook een aanrader!

2 likes

Top, dankjewel. Die gaat ook op de lijst

1 like

Zit op aanraden van hier Knock down the house op netflix te kijken en pfoe. Zo inspirerend en heftig tegelijk en nog zo veel dankbaarder voor mijn leven in Nederland.

6 likes

Ja goed hĂš, vond dat echt een mooie, hoopgevende documentaire

Hebben jullie dit filmpje al gezien op Joe Biden’s twitter? Ik vond 'm echt heel mooi. Zijn afgelopen 3 tweets zijn mooie filmpjes, dus meer vermaak daar haha

5 likes

32 likes

Hahaha

11 likes
Spoilers Knock down the house

Ja maar tegelijk ook zo heftig. Dat deel waarbij die andere vrouwen het dan niet redden en je AOC hoort zeggen aan de telefoon dat voor 1 van hun om er door te komen, eerst 100 vrouwen moeten verliezen, dat is zo waar en zo zo heftig. Ik werd er heel emotioneel van, want wij vrouwen hebben het inderdaad gewoon een stuk lastiger om in dit soort posities te komen en het daarnaast ook nog eens niet door! En dan bij het ophangen van dat gesprek dat hartverscheurende gehuil, wat ik ook snap want het is niet zo maar het verliezen van een wedstrijd. Die voelde ik enorm.

En verder vond ik het heel hoopgevend omdat ik (als witte vrouw van 28) me zo kon identificeren met AOC en hoe ze doet als ze aardig gevonden wilt worden, beleefd wil zijn, ruimte voor zichzelf moet creeëren, en daar dan tegelijk boos op is dat ze dat op die manier wil doen. Die tweestrijd voelen we denk ik allemaal.

4 likes