Ok iemand moet deze man zijn telefoon afpakken hij is echt nu in een droom wereld aan het leven
Kijk, ik kan makkelijk praten want ik hoef er niet te leven en ik ben geen minderheid. Maar het is zo makkelijk om te zeggen âJoe Biden is veel te centristisch, we moeten een progressieve kandidaatâ.
Je gaat nooit een perfecte kandidaat hebben, simpelweg omdat er te veel belangen zijn in de VS. Het is een land van 330 miljoen mensen, verdeeld over 50 Staten die in veel gevallen zo groot zijn als een Europees land Ă©n qua bevolkingssamenstelling, economie, belangen en dus politieke standpunten allemaal verschillen.
Je hebt een stad als Detroit, waar 80% zwart is en die elke dag te maken hebben met systematisch racisme, maar je hebt ook minstens 10 Staten zoals de Dakotaâs, Maine, Idaho waar >90% wit is. Die mensen hebben zelf misschien ook geen makkelijk leven maar horen op tv alleen maar âblack lives matterâ en snappen het niet, want ook zij hebben het niet goed.
Je hebt mensen die voor strenge guncontrol zijn die in een appartementje in een liberale stad wonen, maar ook mensen die 4 uur van het dichtstbijzijnde politiekantoor wonen en op wapens vertrouwen in geval van nood.
Je hebt mensen aan de kusten die de rest van het land âfly-over Statesâ noemen en misschien wel in 20 andere landen zijn geweest, maar nog nooit in the midwest. Je hebt mensen in het midden van Amerika die nog nooit in een stad groter dan 50.000 mensen zijn geweest of hun staat hebben verlaten.
Je hebt Staten die gister drugs hebben gedecriminaliseerd (Oregon) terwijl een andere staat (Louisiana) verdere abortusrestricties heeft verkozen. En dat kan je achterlijk vinden als Nederlander, als progressieve Amerikaan of als âcoastal eliteâ maar het is wel de realiteit.
In een land dat zo complex en verdeeld is, is het gewoon niet realistisch op dit moment dat een AOC de president van ĂĄlle Amerikanen zal zijn. Centrist wordt je vanzelf met zoân electoraat denk ik, Obama was ook een centrist at best. Je krijgt radicale politiek er gewoon niet zomaar doorheen en pogingen daartoe leiden tot veel weerstand en verdere polarisatie.
Dat is mijn hot take tenminste.
Je zou denken dat ze zijn telefoon zouden afpakken, mja.
Oja totaal, zowel Biden als Harris zijn heus niet vrij van controverse en persoonlijk beleidsmatig gezien had ik Bernie liever gezien, sure, maaaaaaar die had het gewoon nooit gewonnen, ruim over de helft Amerikanen die op Bernie stemmen?? Veeeeel te âcommunistâ voor velen. En dan zaten we geheid met nog 4 jaar Trump. Politiek is ook pragmatisch en âweâ bereiken nog altijd veel meer in onze richting met Biden&Harris aan het roer dan met onze favo kandidaten als verliezers.
Ja zoiets heb ik ook gezegd haha. Maar diegene had het niet perse over Amerikanen in Amerika. Maar wat dit voor de wereld betekent. Oorlogen. Daar kon of kan ik zelf niks zinnigs over zeggen ofzo hoor, maar ja ik zie en lees dat wel meer nu
Ja helemaal eens, dit is gewoon de beste optie voor nu. Ik hoop dat Biden de polarisatie wat kan verminderen, juist omdat hij niet mega progressief is.
âTweetrumsâ
Lawyer-hai, farmer maggots all seasons. Echt hoe verzin je het haha zo geniaal.
Hmja daar kan ik ook niet echt iets zinnigs over zeggen want weet ik te weinig van, maar dat lijkt me toch alleen maar speculatie op dit moment? Iedereen had ook allang verwacht dat Trump inmiddels WO 5 had ontketend.
Die mensen vergeten even dat Trump in januari bijna de derde wereld oorlog met Iran gestart is.
Dat Trump geen zin heeft om geld te steken in ander land (of dat nou een oorlog is of iets anders) betekent niet dat hij iets goeds gedaan heeft. Zijn egoĂŻstisch leiderschap heeft misschien het positieve bij effect van geen oorlog gehad, maar dat is niet omdat hij nou zoân pacifist is.
En Biden is niet perfect, en zal verkeerde dingen doen en kiezen, maar is wel voor rede vatbaar en geen ongeleid projectiel dat naar noord Korea wordt geslingerd om thee te drinken.
Bij cnn zeiden ze net dat adviseurs hebben gezegd dat ze zich zorgen maken wat trump gaat doen de komende tijd.
Dat vind ik wel zorgwekkend!
Mja een van de eerste dingen die Trump heeft gedaan was de Amerikaanse ambassade naar Jerusalem te verplaatsen, ik zou niet bepaald zeggen dat dat zoân deĂ«scalerende zet is geweest.
Complimenten voor je hot take! Jouw uiteenzettingen zijn echt heel waardevol en duidelijk.
Zou hij niet afgezet kunnen worden als hij zo door gaat? Ik vind hem echt niet mentaal gezond klinken, en dat zegt wat voor hem.
Ja ik dus ook niet. Ik zie natuurlijk alleen de tweets en wat er op tv wordt gezegd en alleen daarvan denk ik al hij klinkt gekker dan normaal. Kan er niet ff een psych worden bijgehaald
Als ik naar CNN kijk dan heb ik het gevoel dat daar geen Corona is. Ik snap dat het een enorme ontlading is om eindelijk te weten wie de nieuwe president wordt, maar we zitten middenin een pandemie! Wijst niemand hen op afstand houden en wat meer ingetogen te vieren. Zorg is daar al niet toereikend, ik vraag mij af hoe de cijfers zijn over pak en weg 10 dagen.
Ze zeggen steeds heel trots maar ze hebben mondkapjes op. Bij de helft van de mensen hangt die op hun kin of ze doen hem ff af als ze op beeld zijn
Ja hé en dat zonder Medicare for all