Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 #2

Ik hoorde die vent op CNN iets soortgelijks zeggen en ik kan daar zo boos om worden. Republikeinen mogen onrust stoken en de democraat moet vooral alles herenigen. Ik krijg daar het idee bij dat republikeinen krijgen 100 procent de aandacht met een republikeinse president die alles voor ze doet, en dan bij een democratische president moeten ze het met 50% doen dus is die slecht.

Ugh.

Oke ik kan het niet echt lekker onder woorden brengen en ik snap ook wel dat het nou eenmaal het beste is maar, zo oneerlijk.

5 likes

Ondertussen is Melania haar exit plan aan het bedenken.

11 likes

Ik wilde weer eten bestellen maar toch maar uit mijn cnn bubbel gekomen, de enorme berg afwas weg werken en een gezonde maaltijd aan het maken.

Natuurlijk wel cnn nog aan ik kan nog geen afscheid nemen

2 likes

Nou ja en vergeet niet dat er 70 miljoen mensen wel teleurgesteld zijn. En je kunt er heel veel van vinden dat ze op trump stemmen, maar een deel daarvan stemde op trump in de hoop dat er dingen voor hun beter werden. En dit zijn niet allen godvrezende Republikeinen of xenofoben maar ook mensen in nood aan de onderkant van samenleving. Dus we moeten ook zorgen dat we niet doen van hahah jullie hebben verloren. Want er mag wel blijken dat de nood in Amerika groot is.

Even in t kort, want hier kun je heel veel aan nuanceren of van vinden of course :wink: en ik ben ook erg blij dat er weer een Democraat vooraan staan

24 likes

Niet op die manier over nagedacht eerlijk gezegd, ik bedoelde meer smullen met alle rechtszaken die hij nu tegen Biden gaat beginnen. En wat hij er allemaal aan gaat doen om niet er te hoeven zitten met de inauguratie van Biden.

Ik sla de video even op en ga die straks bekijken, als ik het ook kan volgen want er loopt hier nu een hyperactief kind door het huis.

1 like

Ja en dat het nu de taak was van democraten om naar republikeinen te luisteren? Ik snap zā€™n punt wel en het is ook goed om naar elkaar te luisteren om zo meer eenheid te creĆ«ren blabla, maar 1. we zitten nu te feesten dus bewaar je ernstige praatje lekker voor later, en belangrijker 2. hoefden de republikeinen dan niet naar de democraten te luisteren afgelopen jaren? Ik heb niet het idee dat dat echt gebeurd is namelijk. Echt lekker scheef

4 likes

Je verwoord het zo veel beter dan ik maar dit is idd precies mijn gevoel!

1 like

Ik snap de vreugde zo goed, maar die grote feesten op straat zijn zo intens onverantwoordelijk. Ik zit echt te cringen.
Het is ZO dom.

Dit word een drama over een paar weken.

4 likes

Interessant!

En wat als het niet anders kan (ze kunnen de situatie echt niet veranderen of anders interpreteren)? In plaats van ā€˜alles stort in elkaarā€™ krijgen ze dan dus heftigere wanen? Zit daar dan ook een einde aan? Bijv Trump kan niet in het witte huis blijven ronddolen als een soort klopgeest de komende jaren. Ooit (na alle rechtszaken en wanen over ā€˜ik ga dit toch winnenā€˜) zal het geaccepteerd moeten worden.

Gaat die persconferentie van team Trump over gerechtelijke stappen nog door?

Heb het trouwens super gezellig gevonden dat er de afgelopen dagen zoveel van jullie nog online waren op ā€œmijnā€ tijd. Normaal kan ik savonds alleen maar reacties bijlezen op het forum maar niet actief meepraten. Bedankt voor de gezelligheid <3

17 likes

Wat een triestigheid.

Zo schrijnend. Ik ben echt heel blij met de uitslag vandaag maar er is zo ontiegelijk veel onrecht, geweld en pijn aangedaan de laatste vier jaar. Dat kan niet meer ongedaan worden. Maar vandaag vind ik echt wel een lichtpuntje in 2020.

En wil jullie ook bedanken voor deze saamhorigheid! Ga het missen haha (en John Its science and math King, en vooral de hysterische key race alerts die mij hartkloppingen gaven)

7 likes

Ik ga even afschakelenā€¦ Tv uit en optijd naar bed, morgen zie ik de speech van Biden welā€¦ Fijne avond en voor de opblijvers nacht!

6 likes

Best wel kut als je nu nog ergens in een county zit te tellen lol

9 likes

Het is al geweest. Volgens mij was dat de zeer korte aankondiging van Giuliani.

1 like

Ik snap het zeker, maar het lijkt alsof die mensen denken dat Covid ineens niet meer bestaat nu Biden president wordt.
Ik vind het zo roekeloos.

Ik heb dit de afgelopen dagen bijna onafgebroken gevolgd (en heb uiteindelijk de ontknoping gemist :dizzy_face:), maar ik vind dit wel echt een gek proces. De ontzettende partijdigheid van nieuwszenders, dat een tv station de winnaar uitroept, Ć¼berhaupt dat hele kiesstelsel daar, die presentatoren die de hele tijd zeggen dat Amerika de beste democratie ooit is (is toch niet veel bijzonderder dan elke andere democratieā€¦). Nou ja, vond het wel een leuke week en heb veel geleerd!

5 likes

Dit inderdaad. Het is eindelijk een keer een lichtpuntje. Er moet een hoop puin geruimd worden en in hoeverre dat gaat lukken zullen we wel zien, maar wat een triomf dat die idioot eruit vliegt, het kan alleen maar beter worden.

2 likes

Ik denk dat hij dat gewoon blijft jammeren dat het oneerlijk is en hij toch gelijk heeft maar dat niemand hem gelooft. Ook omdat er waarschijnlijk genoeg aanhangers zijn die hem gelijk geven, dat maakt het makkelijk om erin te blijven geloven.

Huilie huilie

Ik ben wel benieuwd wat zā€™n kinderen enz. hiervan vinden, in hoeverre zouden zij echt geloven in dat er fraude is gepleegd? Of zien ze ook wel in dat het bullshit is maar tweeten ze er maar over om gezichtsverlies te voorkomen?

4 likes

God ja, het zal je vader zijn. Die moeten zich toch doodschamen. Naar misschien zitten ze zelf ook wel in die waan, zijn zoon zeker volgens mij.

3 likes