Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Ik kan niet zonder mijn latex kussen. Geen vlokken maar een geheel.
Ik ben ook een zijslaper en het ligt zo lekker zacht en stevig en houdt altijd zijn vorm.

Je hebt ze in verschillende hoogtes en zachtheid dus uitproberen is aangeraden.
Ik heb een zachte 15 cm dik.

Ik had er zo 1, maar dan van ikea. En ik sliep dus met m’n nek op dat hoge deel en dat bleek dus helemaal niet goed te zijn. Ze zei dat mensen ook al snel veels te hoog liggen op een kussen terwijl je veel meer gestroomlijnd in bed moet liggen. Ik ben trouwens een zij/buikslaper en m’n man een zij/rugslaper. Hij heeft een iets hoger kussen dan ik.

Thanks voor de tip, dit kende ik helemaal niet en ga even op onderzoek uit!

@Kusjessoldaat ik slaap nu op 2 kussens dus ik vind het wel fijn dat ik wat hoger lig. Probleem is nu alleen dat ik de laatste weken zo raar doe in mijn slaap dat de kussens helemaal raar opdeuken en ik vervolgens wakker wordt met enorme nekpijn.

Mijn vriend heeft laatst een cloudpillo gekocht en vind deze ook wel fijn, je kan hem aanpassen naar gewenste dikte (vlokken uithalen) maar ik ben zelf nog niet overtuigd. Hoop dus dat iemand hier die zijslaper is zweert bij een kussen haha.

1 like

Even gekeken welke ik heb.
Mahoton nightflower 14 cm soft
Hij gaat overal mee naar toe uit logeren

1 like

Ik heb deze

En het ligt echt heerlijk!

1 like

Ik word echt vaak wakker met nek/schouderklachten de laatste tijd. Moet nodig mijn hoofdkussens vervangen.

Iemand tips voor stevige hoofdkussens voor rug- en zijslapers?

Ik heb bamboe kussens, ik vind ze erg fijn

2 likes

Hier ook een zij/rug slaper! Ik kan het perfecte kussen niet vinden (misschien een baksteen met een kussensloop eromheen) dus ik slaap nu op 1 hard en 1 medium kussen met mezelf om een soort voedingskussen maar dan kleiner heen gewikkeld. Dus met mijn hoofd daarop in een soort omhelzing.

3 likes

Ik zweer bij deze!

2 likes

Wel fijn dat je dit kussen kunt knuffelen.

1 like

Doe ik ook wel graag ja :smirk:

1 like

Ik heb soms last van hypnagoge hallucinaties, dat je bijna in slaap valt en dan kun je blijkbaar dingen zien/horen die er niet zijn. Ik zie dan soms zwarte vlekken op de muur (spinnen) en daar schrik ik altijd heel erg van. Pleurde gisteravond dus uit m’n bed door zo’n “spin” :joy: Heb redelijk vaak echte spinnen op m’n muur, dus het lijkt echt lol

1 like

Ben bij de huisarts geweest vorige week vrijdag en heb toen medicatie gehad om te slapen. Was best wel huiverig maar eergister mee begonnen en wat een opluchting zeg. Is natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn, maar het helpt voor nu wel even hele goed aan mn gemoedstoestand

2 likes

Ik heb de geluiden variant en vind dat echt super kut. Toen ik het nog niet had opgezocht dacht ik ook echt dat ik gek werd haha.

Ah ja, dat lijkt mij ook wel eng idd

Ik ervaar het vooral als ik veel stress ervaar, het zijn bij mij van die typische kroeg geluiden dus gelach gepraat en gejoel. Super raar maar ben iig blij dat ik weet dat het een reactie van mijn brein op stress is.

1 like

Hier werd laatst al om kussens gevraagd maar dat was meer voor zij/rugslapers. Ik ben een alles-slaper, maar vooral buik en zij. Blijkbaar moet ik dan een laag kussen maar ik hou daar niet van. Ik wil het liefst een katoenen tijk met synthetische vulling die niet inzakt. Dus geen foam of dons/veren.

Oh heet dat zo! Ik zie weleens grote vleeskleurige spinnen op de muur, ook leuk :+1:t3:

1 like

Wij gaan tijdelijk ergens anders wonen maar nemen ons bed niet mee (kapot). Nu is de vraag: slapen op een matras op de grond of op een hoog aerobed? Matras op de grond ventileert natuurlijk niet zo lekker, maar arrived vind ik met onze kleine kinderen die er ook nog wel eens bij komen liggen niet zo handig/veilig… ander soort bed is even niet praktisch nu…

Wat zouden jullie kiezen?

Matras! Zo’n luchtbed is ellende, laat staan voor meerdere nachten. Weet niet hoe zwaar t matras is, maar anders regelmatig omdraaien of op z’n kant zetten, of anders ergens pallets vandaan halen voor een tijdelijke lattenbodem

2 likes