Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Hier ook een zij/rug slaper! Ik kan het perfecte kussen niet vinden (misschien een baksteen met een kussensloop eromheen) dus ik slaap nu op 1 hard en 1 medium kussen met mezelf om een soort voedingskussen maar dan kleiner heen gewikkeld. Dus met mijn hoofd daarop in een soort omhelzing.

3 likes

Ik zweer bij deze!

2 likes

Wel fijn dat je dit kussen kunt knuffelen.

1 like

Doe ik ook wel graag ja :smirk:

1 like

Ik heb soms last van hypnagoge hallucinaties, dat je bijna in slaap valt en dan kun je blijkbaar dingen zien/horen die er niet zijn. Ik zie dan soms zwarte vlekken op de muur (spinnen) en daar schrik ik altijd heel erg van. Pleurde gisteravond dus uit mā€™n bed door zoā€™n ā€œspinā€ :joy: Heb redelijk vaak echte spinnen op mā€™n muur, dus het lijkt echt lol

1 like

Ben bij de huisarts geweest vorige week vrijdag en heb toen medicatie gehad om te slapen. Was best wel huiverig maar eergister mee begonnen en wat een opluchting zeg. Is natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn, maar het helpt voor nu wel even hele goed aan mn gemoedstoestand

2 likes

Ik heb de geluiden variant en vind dat echt super kut. Toen ik het nog niet had opgezocht dacht ik ook echt dat ik gek werd haha.

Ah ja, dat lijkt mij ook wel eng idd

Ik ervaar het vooral als ik veel stress ervaar, het zijn bij mij van die typische kroeg geluiden dus gelach gepraat en gejoel. Super raar maar ben iig blij dat ik weet dat het een reactie van mijn brein op stress is.

1 like

Hier werd laatst al om kussens gevraagd maar dat was meer voor zij/rugslapers. Ik ben een alles-slaper, maar vooral buik en zij. Blijkbaar moet ik dan een laag kussen maar ik hou daar niet van. Ik wil het liefst een katoenen tijk met synthetische vulling die niet inzakt. Dus geen foam of dons/veren.

Oh heet dat zo! Ik zie weleens grote vleeskleurige spinnen op de muur, ook leuk :+1:t3:

1 like

Wij gaan tijdelijk ergens anders wonen maar nemen ons bed niet mee (kapot). Nu is de vraag: slapen op een matras op de grond of op een hoog aerobed? Matras op de grond ventileert natuurlijk niet zo lekker, maar arrived vind ik met onze kleine kinderen die er ook nog wel eens bij komen liggen niet zo handig/veiligā€¦ ander soort bed is even niet praktisch nuā€¦

Wat zouden jullie kiezen?

Matras! Zoā€™n luchtbed is ellende, laat staan voor meerdere nachten. Weet niet hoe zwaar t matras is, maar anders regelmatig omdraaien of op zā€™n kant zetten, of anders ergens pallets vandaan halen voor een tijdelijke lattenbodem

2 likes

Ligt eraan voor hoe lang ook?

Over aerobed: ik heb eens 2 maanden op zo een dikke van echt wel 30 cm hoog geslapen, was echt prima!! En ik ben een princes op de erwt met slaapplaatsen.

Als je toch matras wil kun je dat luchten probleem misschien oplossen door er pallets onder te leggen met daarop een lattenbodem ofzo?

2 likes

Ja het is wel voor een aantal maandenā€¦ we nemen beiden mee en beginnen met het matras, als dat niks blijkt Aerobed als reserve :blush:

Ik zou kijken of je het op pallets kan leggen oid!

1 like

Is je lattenbodem ook kapot? Anders die op de grond met je matras er boven op.

2 likes

Holy shit, ik had net echt de langste slaapverlamming die ik ooit heb gehad, het duurde echt een half uur tot zelfs misschien een uur (?) en ik kwam er maar niet uit. Ik viel rond half 9 per ongeluk terug in slaap en voor mijn gevoel kwam ik er meteen in en ik kwam er pas kwart voor 10 weer uit. Heb ook echt veel gezien, soms waren het gekke droomachtige dingen, maar kwam steeds even ā€˜terugā€™ in mijn slaapkamer waar iemand dan mijn handen vasthield en dingen tegen me riep. Ik probeerde me zo hard los te worstelen. Steeds mijn tenen en vingers bewegen want zo kom ik er normaalgesproken uit, maar het lukte maar niet?

Ik heb al heel lang last van slaapverlamming, heb ook onderzoeken gehad bij het ziekenhuis enzo, maar nog nooit zoā€™n lange episode gehad :frowning_face_with_open_mouth:

Toen ik dit topic opende kwam ik binnen toen je net over je onderzoeken over narcolepsie vertelde. Is daar ooit nog wat uitgekomen?

Lijkt me echt heel eng. Ik heb hier in lichte mate last van, maar voor mā€™n gevoel nooit langer dan 15 min.

Het is geen narcolepsie, de neuroloog heeft het onder parasomnie geschaard, maar dat betekent dus gewoon afwijkend slaapgedrag, dus daar heb je niet zo veel aan haha.

Heb toen een tijdje bij een medisch psycholoog in het ziekenhuis gelopen en kreeg antidepressiva die tegen de slaapverlamming hielpen. Dat hielp inderdaad, maar ik had allemaal gekke bijwerkingen (heel licht slapen, elk uur wakker worden, heel veel nachtmerries) dus daar ben ik toen mee gestopt.

Nu ga ik naar een normale psycholoog hiervoor en binnenkort ook weer naar een psychiater om te kijken of we iets anders qua medicatie kunnen proberen.