Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Oh nee nooit last van gehad! Blijft prima zitten.

Wat zijn nu de beste oordopjes om mee te slapen? Moet een nachtbus nemen en wil wel een beetje kunnen slapen deze keer.
Heb ooit van die waxen gehad, maar ik vind die echt goor en vettig aanvoelen, en van die cheapo mousse dopjes (die je wel eens op het vliegtuig ofzo krijgt) blijven bij mij totaal niet zitten. Ik zag dat er ook siliconen bestaan, is dat wat?

Ik krijg vandaag deze binnen: Alpine SleepSoft | Slaap Oordoppen | Zachte Filters | Voor Zijslapers dus ik kan je zeer snel laten weten of ik dat wat vind

4 likes

Heb een tijdje terug van alles geprobeerd en die zachtere genegeerd want in mijn herinnering werkten die idd niet. Siliconen, wax, iets uit Scandinavië. Maar uiteindelijk zijn toch die zachte het meest relaxt. Ik vind de festival versie ohropax het best, iets slanker dan de slaap variant. Je moet ze goed klein rollen en dan in je oor doen, 30 sec vasthouden en dan zitten ze. Heb altijd een extra setje op m’n nachtkastje liggen zodat als ik wakker wordt en er eentje is uitgevallen, ik op de tast een nieuwe erin kan doen en snel weer kan slapen. Werkt zo prima en houdt 80% van de ellendige stamp en krijs geluiden van m’n buurjongetje tegen, al het zaag en schuur geluid in de buurt :relaxed:
Dus misschien toch ook nog een kans geven? OHROPAX® Color | OHROPAX®

3 likes

Ik heb deze ook en een in het paars. Werken echt top.

1 like

@visual Heb ze vannacht getest en in tijden niet zo mega lekker en vast geslapen. Blijven ook heel goed zitten. Raad ze 100% aan :raised_hands:t3: Ze hebben op diezelfde site ook nog een ander model zie ik, wellicht zijn die voor jouw situatie nog geschikter.

3 likes

Nou ik wil in ieder geval de oordoppen van Pluggerz voor zijslapers afraden. Ze dempen amper en het doet pijn als je op je zij ligt.

Iemand aanraders voor fijne flanellen dekbedovertrekken?

Ik doe al een paar jaar met die van H&M Home. Heel tevreden over.

1 like

Ik word al de hele week wakker rond 3 uur en dan kan ik niet meer slapen. Eerst was het een uurtje en nu al twee nachten op rij minstens 2 uur. Ik word er echt gaar van. Ik dacht eerst dat het aan mijn kind lag, dat ik wakker lig om te horen of hij wakker wordt. Maar ik slaap nu in een hotel en het was weer zo.

Ik heb een hele fijne van het eigen merk van wehkamp!

1 like

Horen jullie dan wel je wekker met die oordoppen in? Ben altijd zo bang dat ik daar dan doorheen slaap

Yes! Die van m’n iPhone hoor ik erdoor heen maar staat ook op tril erbij voor de zekerheid.

1 like

Ja, ik zet m’n iPhone op de hardste stand en die hoor ik altijd. Zo’n penetrante analoge wekker zou ik ook wel horen denk ik.

1 like

Ik reageer even op mezelf, misschien heeft iemand anders er nog iets aan! Ik had uiteindelijk nog eens die waxen dopjes geprobeerd en siliconen (weet niet meer welk merk) en dat werkte opnieuw voor geen meter.
Heb toen dus maar een afspraak gemaakt voor dopjes op maat, en de audioloog die de vorm nam zei dat het heel logisch is dat gewone dopjes bij mij niet werkten, omdat ik blijkbaar een heel smalle gehoorgang heb. Ben zelfs nog een keer moeten terugkeren omdat de eerste vorm niet diep genoeg was. Ze moest mijn ene oor 3 keer opnieuw proberen omdat ze telkens niet ver genoeg raakte omdat het zo smal is blijkbaar. Ik heb de de oordopjes zelf nog niet in huis, dus ik kan nog niet zeggen hoe comfortabel het zit, maar misschien een tip voor je als gewone oordopjes niet werken!

In België krijg ik van mijn ziekenkas nog een stuk van de kost terugbetaald ook.

1 like

Is er misschien iemand die de gouden tip heeft voor mij?
Ik ben zo onwijs moe, ik slaap 14 a 15 uur per dag. Savonds ga ik rond 12 naar bed en sochtends gaat m’n wekker half 9, maar ben dan zo moe nog en slaap verder tot nu.
Voorheen was dat helemaal niet zo en werd ik altijd wakker om 9 uur en voelde me fit
Vaak doe ik smiddags ook nog een dutje van 2 uur omdat ik in slaap val
Maar ik ben het zo zat, m’n hele dag bestaat uit slapen
Gisteren heb ik 2 oxazepam ingenomen in de hoop goed te slapen maar heeft niet gewerkt.
Ik probeer de cycle al weken te doorbreken maar het lukt me gewoon echt niet om om half 9 bijv uit bed te komen
Ben het zo zat

Bloedprikken 3 maanden terug was niks aan de hand

Ik zou sowieso proberen om echt een vast ritme aan te houden, dus inderdaad eruit als je wekker gaat, dan maar een extra dutje 's middags als je echt niet wakker blijft, maar verder lijkt dit me wel iets om toch nog eens mee terug naar de huisarts te gaan.

1 like

Ik zou toch terug naar de dokter gaan hoor, iedereen is wel eens moe maar dit is niet normaal. Misschien is er iets anders aan de hand dat niet meteen in je bloed terug te zien is.

Ik vind om 12u gaan slapen in dit specifieke geval ook vrij laat eigenlijk, ik zou proberen vroeger naar bed te gaan. En toch ook wat strenger zijn voor jezelf en echt gewoon opstaan als je wekker gaat ben ik bang. Ik heb zelf ook periodes gehad (maandenlange nasleep na ziekte bijvoorbeeld) waarin ik zoveel sliep en moe was, en het is voor een gedeelte ook wel wennen aan een ritme, hoe moeilijk dat ook is. Meteen douchen als je wakker wordt, en als je na een half uur/uur echt uit bed (dus niet erin blijven liggen) nog steeds heel moe en slaperig bent mag je terug. Maar als het kan, doorzetten. Het duurde bij mij lang hoor, maar dat hielp uiteindelijk wel.

5 likes

Ja heb wel eens vaker gehad dat m’n ritme niet goed was maar het lukte altijd wel om het weer om te draaien. Ik ga de huisarts bellen

Persoonlijk vind ik 12 uur naar bed gaan te laat.,
Zou proberen uiterlijk 22-22.30 naar bed. Gemiddeld heeft iemand 7- 8 uur slaap nodig, maar als je altijd een lange slaper bent geweest zou ik 8,5 uur aanhouden. Dan eruit en je dag meteen beginnen. Drink je te veel koffie of energiedranken? Die kunnen averechts werken. Met mate is het prima. Eet op vaste tijden. Voldoende vocht. Als je het niet redt dan maximaal 1x een powernap van 30 min. Probeer daarna jezelf bezig te houden en slaaprestrictie toe te passen. ik heb net 4 maanden slaap geneeskunde gedaan en nogmaals langs de huisarts voor wat bloedonderzoek. Normale gang van zaken laten controleren: bloedarmoede, vitamine D tekort, recent Corona gehad ?

En pammetjes liever niet!

Kijk anders op slaapoefentherapie.nl voor tips.

5 likes