Geen idee of er behoefte is aan een topic als dit, maar ik ga binnenkort voor het eerst echt alleen wonen (dus zonder ouder, partner, huisgenoot) en ik vind dat op een bepaalde manier best wel spannend. Ik vraag mij bijvoorbeeld af of ik wel goed voor mijzelf zal zorgen (elke dag een gezonde maaltijd koken bijvoorbeeld) en of het niet binnen no-time een teringbende is omdat ik voor niemand achter mijn eigen kont hoef op te ruimen .
Er zitten ongetwijfeld ook vele voordelen aan alleen wonen, zoals dat je gewoon altijd kan doen wat je wil en met niemand rekening hoeft te houden .
Het leek mij fijn een topic te hebben waar mede-alleen-woners zich kunnen verenigen om voor- en nadelen, ervaringen, vragen, etcetera te bespreken! Zitten er hier meer meiden die alleen wonen? Hoe bevalt dat?
EDIT: het gaat niet perse om ‘voor het eerst uit huis gaan’, ik woon zelf al sinds mijn 17e en inmiddels dus 8 jaar op mijzelf, alleen heb ik nooit eerder zonder huisgenoot/partner gewoond. Mijn relatie is uit dus mijn vriend verhuist weg en ik blijf ‘alleen’ in dit appartement achter, en ik ben niet van plan een huisgenoot te zoeken.