Alleen wonen

Ik vind het heerlijk! Geen rekening houden met anderen of ‘verantwoording’ afleggen. De ene dag al honger om half zes, de andere dag eet ik pas om acht uur en niemand die er iets van zegt :rofl:

Ben zelf niet zo van het invriezen en vind het vaak net zo lang duren voor het goed ontdooid/warm is als dat ik de maaltijd zelf in elkaar flans (en smaakverlies), dus ik doe het zelden. In plaats daarvan kook ik gewoon voor 2 of soms 3 dagen en dan pas ik het gerecht iets aan. Bijvoorbeeld de ene dag spaghetti met salade, de volgende dag met kaas en de laatste dag (weinig saus over) met ketchup en salade.

Oh, het is heeeerlijk!! Toen ik uit huis ging heb ik 3 jaar helemaal alleen gewoond. Ik vond het zo lekker. Mijn ouderlijk huis was altijd chaos, en daar kon ik lekker alles netjes houden. Alle troep was alleen van mij.
Ik at niet heel gezond moet ik eerlijk toegeven. Meestal een diepvriespizza of diepvriesloempia of afbakbroodjes (lang leve een oven). Maar het chille was: juist omdat ik alleen woonde, wachtte er ook niemand op me. Dus at ik regelmatig bij een vriendin, mijn moeder, of mijn tante. Heel gezellig.

'S Ochtends onbeperkt snoozen zonder schuldgevoel. Altijd de baas over de tv. Alle kastruimte voor mij.

Ik kijk echt met heel veel plezier (en soms zelfs een beetje heimwee) op die periode terug.

@Stars ik weet niet of het (financieel) mogelijk is, maar misschien is het fijn om wat veranderingen door te voeren in je interieur als je ex weg is? Je kan alles doen wat jij mooi vindt!! Misschien is dat een fijne manier om de nieuwe periode ‘in te wijden’

1 like

Hee! Al is de reden voor je misschien niet zo leuk: alleen wonen kan echt super fijn zijn!
Ik woon al best een tijdje alleen en het is zo’n verademing na tijden met huisgenoten.
Mijn tips:

• maak je huis zo leuk als je maar kan. Ook als je er al een tijdje woont kun je dingen veranderen en dan ga je het weer extra waarderen! Muurtje schilderen kost weinig en is echt in max paar uurtjes gedaan. Meubelstukken lijken duur maar kun je vaak gewoon op marktplaats zetten als je ze niet meer wilt en dan valt het echt mee. Heel leuk om mee bezig te blijven vind ik!
  • ik kook vrijwel altijd. Probeer ook regelmatig nieuwe recepten uit of leg mezelf een challenge op (ga een maand alleen maar naar de lidl ofzo, daar mag ik dan wel uitgeven wat ik wil haha). Soms denk ik aan een kant en klaar maaltijd maar dat valt altijd, echt altijd tegen vind ik. Dus gewoon altijd tomatenblokjes, pasta en wat groente en kaas in huis zodat je kunt koken.
  • nodig regelmatig mensen uit! Dan ruim je als vanzelf op en maak je wel schoon. Echt de enige manier voor mij.
  • je kan niet genoeg planten hebben.
2 likes

Oh en Onefit en NLcares.nl zijn super fijne flexibele opties om vanalles te doen! Juist als je niet al te veel avonden thuis bent ga je je huis waarderen als je er bent.

Oh ja kaarsjes en planten maken alles meteen leuk!

Ik vertelde gisteren tegen mijn zusje dat ik waarschijnlijk veel meer mannen mee naar huis had genomen als ik alleen had gewoond en niet alles in één kamer gepropt zou hebben en ze was er verbaasd over :’) Maar nu heeft mijn huisgenoot weet van elke man die langs komt (zoveel zijn het er niet) en dat voelt toch stom. Kan daarom ook niet wachten om een eigen appartementje te hebben :’)
En mijn troep is dan mijn troep. Of als je hebt schoongemaakt, “verpest” niet iemand anders dat meteen.
Ik heb verder geen gedeeld leven met mijn huisgenoot, qua koken of boodschappen ofzo, dus in dat opzicht zou ik juist moeten wennen als ik ooit nog samen met iemand (een partner) wil wonen. Denk dat dat maar lastig zal gaan als je 10+ jaar alles zelf bepaalt.

1 like

Even een tip, als je niet zoveel geld hebt. Kan je bijv. naar de kringloop.

Heb er zelf leuke kleine woonaccesoires gevonden om mijn huisje gezelliger te maken.

1 like

Ik heb echt hetzelfde. Ben heel erg aan het twijfelen om naar m’n ouders te gaan. Probeer wel veel te bellen/facetimen met mensen nu, maar dat helpt ook maar beperkt helaas

Haha ja al het enthousiasme in dit topic is me nu wat onbekend
Ik heb nog geen vrienden gezien sinds deze situatie maar dat ga ik voorlopig ook niet doen want ik hoest al een week
Wat ik fijn vind om te doen (altijd al maar nu nog meer) is af en toe de radio lekker hard en meezingen en -dansen met de 538 hitjes
Toch een manier van “geluid maken” (ik praat amper nu) en gewoon ff alles eruit schudden
Haha klinkt heel stom misschien maar ik zit luid zingend achter m’n laptop deze dagen (kan thuiswerken dus)

Verder heb ik gisteren wat extra’s puzzels besteld, staat de keuken op de lijst om aan te pakken, m’n tuin, en ik app meer dan voorheen met vrienden en familie. Ik zou vooral aangeven bij vrienden en familie wanneer je je rot voelt, ik denk dat iedereen dat kan begrijpen en dat ze vast met je willen bellen/appen/huilen/whatever je oplucht.

3 likes

Enige wat ik nu mis is een kat eigenlijk! Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk nog steeds fijn vind alleen te wonen, lekker op mijn eigen fijne plek met mijn spullen en eigen muziek. Probeer wel mijn werkdag te starten met even met een collega bellen en met de lunch ook een flink stuk (eventueel samen) te lopen. En veel met vriendinnen (video) bellen, iedereen zit toch in hetzelfde schuitje nu.

2 likes

Ik vind het nog steeds heel fijn :innocent: Helpt denk ik wel dat mijn twee katjes ook extra aandacht vragen nu ik thuis ben.

Ik snap helemaal wat je bedoeld met meezingen. Waarschijnlijk ben ik nog erger, maar ik zing en ga helemaal los alsof ik op een dansvloer sta :innocent: maar goed dat deed ik ook al voor dit hele gedoe. (zit al een tijd ziek thuis)

En @Stars ik snap dat het nu echt kut is om alleen te zijn. Zeker omdat het ook nog niet zo lang is dat je alleen bent. Wat helpt is het er idd over hebben met je familie en vrienden. Wat ik zelf ook doe is bedenken dat de hele dag opgesloten zitten met familie ook niet alles is. Plus dat iedereen die alleen woont deze gevoelens heeft en dat het er bij hoort. Je bent niet alleen! (aanrader om te lezen is misschien het boek Solo van Nathalie le Blanc. Dit boek heb ik vorig jaar ofzo eens gelezen en dat zorgde voor veel herkenning!)

Wil absoluut niet je gevoel negeren trouwens hoor. Ik snap je hartstikke goed en moet er ook vaak om denken om mijn gevoel niet de overhand te laten krijgen. Of de ratio niet omdat ik dan het gevoel weer wil negeren. Wil alleen nog maar zeggen dat het gewoon lastig is.

2 likes

Sterkte :kissing_heart: heb nu ook zulke dagen soms

1 like

Same :heart::heart:

1 like

Like voor herkenning :heart:

1 like

Ik sluit me aan bij dit topic. Lees hier al langer mee maar ben eindelijk de drempel over om mee te posten. Mijn relatie van 5 jaar is twee weken geleden uitgegaan en dat betekent dat ik weer op zoek moet naar een eigen appartement en alleen ga wonen. Ik zie er best tegenop! Moet even de droom van huisje boompje beestje weer parkeren :grimacing:

1 like

WhatsApp bellen is dan wel echt leuker hoor l! En dan vooral als je samen even een wijntje pakt en gewoon je dingen blijft doen in huis. En je hebt natuurlijk dan ook de neiging het samen wonen te idealiseren he, je kan ook met iemand samen wonen die graag hele avonden gamet oid. En anders toch eens een vriendin uitnodigen, op gepaste afstand? Een mens heeft toch ook sociaal contact nodig

2 likes