De puzzel staat online! Wie doet mee?
Ik zal de titel ff aanpassen. Was vorig jaar wel grappig, we kregen opeens een aantal nieuwe leden die zich speciaal hiervoor hadden aangemeld. Blijkbaar puzzelen ze op Viva niet.
Elk jaar doe ik een poging maar elk jaar faal ik weer. Ze hebben nu ook een juniorversie voor 10 tot 15 jarigen, misschien kan ik die wel
Ja leuk! Jammer dat ik het nu pas zie, want ik ben pas dinsdag weer op m’n werk om ‘m uit te printen. Maar eens kijken of ik er ondertussen al iets van kan maken
Ja ik vond m vorig jaar veel te moeilijk en daardoor niet leuk. In 2017 vond ik het wel leuk! Alleen toen hebben ze veel klachten gehad dat het te makkelijk was
Ik ga ook de puzzel voor junioren proberen haha
Vind het zo jammer dat mijn vriend dit echt niks vind haha. Maar ik ga ook een poging wagen, heb toch veel vrije tijd op het moment
Ik heb net even snel gekeken en snap er de ballen van haha. Ga nog wel eens een serieuzere poging wagen als ik me verveel
Oeh de eerste zie ik al!
Maaarrr hoezo hebben ze weer die spion van vorig jaar? Stom!
Een collega vertelde dat ie hem een keer heeft gewonnen, echt bizar haha. Ik loop al binnen vijf minuten vast.
Ik ga denk ik de kinderversie proberen haha.
Ik heb tot nu toe opgave 6 van de jeugd puzzel hahaha. Jullie?
Opnieuw een poging om t te begrijpen. Denk een kleine 20 punten tot nu toe. En dan nu de overleden personen uit vraag 28 eens opsporen.
Ben al zo blij dat ik opgave 1 van de kinderpuzzel heb. Ik hoop ook nog steeds dat het oplossen van de kinderpuzzel mij op een spoor zet voor de ‘echte’.
Ik had vanavond pas voor het eerst tijd om even te gaan zitten met de puzzel. Om er in te komen ben ik maar met de junior begonnen (hopelijk zitten er een paar ‘dezelfde’ dingen in als in de echte). Inmiddels heb ik 1, 6, 10 en 11 daarvan opgelost.
De vragen waarbij je een rijtje woorden krijgt en de verbinding daartussen oid moet vinden, dat zijn echt niet mijn type vragen. Ik heb daarvan geloof ik nog nooit één vraag opgelost
Een vraag over vraag 13 a van de ‘gewone’ puzzel:
Moet deze ingevuld kunnen worden als een echte sudoku? Dus bijv a, b en c zijn 1, d, e en f zijn 2. Waarbij de cijfers dan in iedere rij, iedere kolom en ieder vlak voor moeten komen.
Met dit idee ben ik nu wel bezig, maar ik zit er nog middenin. Ik ben in elk geval nog niks tegengekomen dat niet zou kloppen op die manier
Ik heb voor de letter B gekeken en als ik alle andere letters uit het alfabet erbij zoek, zitten die of in dezelfde rij, kolom of vierkant…Dus ik kijk niet goed of die theorie gaat niet op
Dan zou ik nog eens goed kijken
Ik hou de N en de Q over maar die zitten ook weer in hetzelfde vierkant
Eén van die twee letters is wel (een deel van) wat ik ook gevonden heb. Ik ben heel hard aan het kijken of ik zelf niet iets mis, maar volgens mij niet. Er zitten in totaal 3 Bs in toch?