Knippen en schuiven. Ein-de-loos schuiven.
Ik heb inmiddels opgelost:
1a, 1b, 2, 8, 11a,13.
Bijna klaar met 4!
Ja dat is wel vervelend⊠Heb besloten dat ik bij elke vraag die ik niet weet Stephen Hawking in te vullen Die moet in de puzzel zitten dus dan is er weer één goed. 17 komt zeker in aanmerking
Is dit een hint? Want dan graag even in een spoiler zodat je niks verklapt voor anderen die hier meelezen en puzzelen.
Zeker geen hint. Ik heb geen idee waar de vraag over gaat. Was het maar waarâŠ
Als ik Mies Bouwman niet kan vinden vul ik die.bij iedere vraag in.
Heeft iemand 18 al gevonden? Ik heb 20 wel gevonden maar moet nu natuurlijk heel anders gaan denken, ik weet alleen niet hoe!
Update: gevonden!
Ik ben zelf al alle namen op wikipedia door gegaan, maar geen 45-letterige naam kunnen vinden tot nu toe. Ik zelf ben er nog niet eens achter de sleutels.
Staat er echt in hoor. Wikipedia weet alles.
Verwijderd. Ik dacht dat het via pb ging, niet op het forum.
Zelfs een nieuw forum is een puzzelđ
Klavertje, kan dit in een spoiler. Want zo verklap je eigenlijk al teveel voor de rest.
Ik zie dat er een aantal nieuwe forummers in dit topic zitten. Als jullie hints met elkaar willen delen, dan graag in een spoiler zodat je niks verklapt voor anderen.
Hoe je een spoiler maakt, vind je hier:
hihi dan ga ik nog maar eens de lijst doorspitten!
Heeft iemand 7 al? Ik heb de methode van het controlegetal van A, maar B en C zie ik niet⊠iemand een tip?
Hoi! Ook ik heb een account aangemaakt speciaal voor dit topic Ik heb ondertussen al 1a, 1b, 2, 4, 7a, 8, 9, 11a, 13, 16 (maar kan beter) en 19.
Ik ben heel hard aan het puzzelen bij 3 en 22, maar ik heb het idee dat het heel handig zou zijn als ik kon programmeren. Tot nu toe heb ik alles zelf met de hand uitgewerkt en dat zou ik eigenlijk graag voor de rest ook doen.
Een aantal vragen heb ik al een beetje opgegeven (zoals 21), maar er zijn ook vragen waarvan ik vind dat ik ze eigenlijk moet kunnen oplossen, zoals 7bc, 18 en 20. Oh en ik lees veel op internet dat mensen 5 makkelijk vonden, maar ik heb geen idee wat ik daar kan doen.
Op dit moment zit ik dus eigenlijk een beetje vast, omdat ik nergens meer een goed idee heb om te proberen (en alles dat ik bedacht had al uitgeprobeerd heb en niet werkte). Dus ik ben vooral op zoek naar motivatie om tĂłch nog eens naar die opgaven te kijken en misschien een (heel klein) duwtje in de juiste richting. Ik ben trouwens niet van plan om mijn antwoorden te gaan insturen.
Misschien heb je 'm ondertussen al, maar:
Samenvatting
Het helpt als je het aantal letters juist telt
12 zou ik zeker nog proberen, die vond ik leuk. En 21 niet opgeven, want die is echt goed te doen!
Ik ben zelf aan het proberen 24 te ontcijferen, maar dat wil niet best lukken. 14 heb ik wel, maar dit lijkt toch weer anders te werken?
Daarnaast 7bc nog aan het proberen, omdat ik zou denken dat dat haalbaar is. 11b heb ik denk ik stap 1 maar dan???
Wel gisteren nog een eureka moment met 1c!
Heeft iemand een hint voor 1b?
Heeft iemand al naar de antwoorden gekeken? De antwoorden klinken vaak logisch en helemaal niet supermoeilijk, maar ik zou er niet gauw zelf op komen
Dat was die vraag met die data en spion A en B toch? Die had ik als eerste opgelost geloof ik Als je wil kun je wel een PM sturen met wat jouw gedachten zijn en dan kan ik het uitleggen? Ik weet niet of dat inmiddels in het topic mag of dat het toch nog een spoiler is