Een fidget spinner maar die vind ik niet zo chill omdat je daar (of ik althans) twee handen voor nodig hebt, en ik heb laatst uit het kinderspeelgoedschap van de Kruidvat een Zuru Tangle meegenomen voor 2 euro. Verkopen ze op wel meer plekken geloof ik, maar het is ongeveer zoiets , die gebruik ik nu vaker.
Haha ik had je eerste gedeelte echt 1:1 zelf kunnen schrijven. Ik ben ook altijd heel veel, aanwezig, ga soms zelfs schreeuwen, rare dingen doen, zet mezelf altijd voor lul. Heb ik me heel lang kut over gevoeld, nu heb ik er iets meer lak aan. Maar dat veranderd niets aan dat irritante stemmetje dat in je hoofd zegt: ‘waarom kun je nou gewoon niet even normaal doen’.
Ik ga volgende week weer het ggz traject in en ga beginnen met neurofeedback! Iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand zich al verdiept in de zorgverzekeringen? Ik heb begrepen dat mijn zorgverzekering volgend jaar niets meer vergoed edit: qua mediatie.
Hier ook een vermoeden. En heb er eigenlijk nooit wat mee gedaan omdat ik er geen hinder van ondervond met werk in de horeca. Nu heb ik een nieuwe kantoorbaan met allerlei regeltjes, nieuwe info, veel mensen op een afdeling die door elkaar heen praten, veel afleiding. En ik merk dat ik ineens weer last ondervind, maar echt last. Ik kan me nergens op focussen doordat elk geluidje me afleid, ik kan daardoor informatie heel moeilijk verwerken. Hoop echt dat ik door mn proeftijd heen kom en kan niet wachten tot ik daarna thuis mag werken (minder afleiding)
Haha een maand later: ik heb wrs toch gewoon diagnose ADHD en binnenkort medicatie proberen.
Bedoel je behandelingen of medicatie of iets anders?
Medicatie.
Ah ja, mijn zorgverzekering vergoed dat ook al een hele tijd niet meer. Welke medicatie gebruik je? Ik gebruik dexamfetamine en daar kan je een groot deel van de eigen bijdrage terugvragen via Hevo Consult (een onafhankelijke partij dus maakt niet uit bij welke verzekeraar je zit).
Methylfenidaar retard, betaal nu sowieso iets van €25,- per maand maar ben benieuwd wat dan het volledige bedrag wordt.
het is zo dat voor alle medicatie hetzelfde geldt toch? zelf betalen tot je je eigen risico (en eigen bijdrage) hebt verbruikt?
alleen waren er een paar verzekeringen die ook nog iets meer dekte (misschien dat je daar verzekerd bedoel je?)
of vallen er nu medicijnen ook helemaal niet meer onder, dat je dus ook na het verbruiken van je eigen risico het zelf moet gaan betalen
Edit: ik heb net dit gevonden, misschien een handig overzicht!
Nee het is nu die €385 en extra voor de medicatie sinds ik langwerkend gebruik.
Ah dus die €385 en dan nog maximaal €250 eigen bijdrage (die je soms terug kan vragen).
En daarboven vergoed?
(Sorry misschien bedoel je iets anders en snap ik het niet )
Ja dat!
Wow dus enkel je medicatie (niet per se adhd) kan al 635€ per jaar kosten.
Gadver wat een hoop geld
heb net gelezen over het voedingssupplement lto3. iemand hier ervaring mee? zou het wel willen proberen maar ben op zoek naar echte ervaringen!
Even mijn rugzak opgeruimd, ik snapte al niet waarom mijn pillen zo snel op leken te gaan maar dit verklaart het wel
Dit is zo herkenbaar haha. Ik heb trouwens ongevraagd advies:
Ik heb deze en het werkt heel goed voor mij (oké wanneer ik alles netjes heb voorbereid). Je kunt er dus al alles voor een hele week in stoppen (elke dag heeft een kleur) en daarnaast kun je de losse dagen eruit halen zodat je die individuele doosjes overal naar kunt meenemen
Ben even trots op mezelf haha. Achtergrond: Ik heb vaak de neiging om aan iets deel te nemen wat me helemaal vet lijkt om te doen, maar wat buiten mijn normale verplichtingen valt. Ik krijg vaak extra energie van het deelnemen aan dat soort activiteiten en word er ook blij van. Helaas gaat het meestal wel ten koste van verplichtingen die eigenlijk mijn prioriteit zouden moeten hebben (studie, normaal eten, huishouden, andere zaken regelen), omdat die dan weer ‘te veel’ zijn (of sowieso eigenlijk sowieso al waren). Zonder dit soort activiteiten kan ik niet, maar eigenlijk zou ik ze niet moeten doen wil ik andere dingen gedaan krijgen. Het is dus de hele tijd proberen de balans te vinden tussen ‘overwhelmed’ en ‘underwhelmed’, maar eigenlijk ben ik het meestal allebei. Denk dat dit voor velen wel herkenbaar is. Moeilijk is verder ook dat dit soort dingen ook vaak nog ‘goed voor mijn CV’ zijn zeg maar, dus dat het ook nog te makkelijk aan mezelf kan verkopen (terwijl ik het nooit voor mijn CV zou doen).
Nu kwam er weer een project voorbij, helemaal mijn ding. Zat nog net niet te schreeuwen JA JA JA IK WIL DIT. Het is iets van mijn studie, drie dagen workshops waarin je werkt aan een thema dat ik heel tof vind en het is ook nog een samenwerking tussen verschillende universiteiten als deel van een ‘international week’. Alleen is alles nu weer nieuw voor me op mijn studie en weet ik dat ik echt nog wel even bezig ben met ‘mijn draai vinden’.
Waarom ik trots ben: In plaats van toe te geven aan het enthousiasme en me op te geven OF het mezelf meteen te ontzeggen omdat het ‘niet verstandig is’ (maakt me altijd verdrietig), heb ik nu de docent die verantwoordelijk is gemaild met allemaal vragen over het programma en hoe het zit met dingen inhalen voor het vak dat ik mis. Ik ben bang dat het antwoord gaat zijn dat de dagen lang zijn enz. en dat ik het dus echt niet moet doen, maar dan voel ik me wel beter bij het niet meedoen. Heel stom, maar door zoiets wordt het dan voor mij minder iets wat ik mezelf ontzeg, terwijl ik zonder de informatie niet zo kan denken.
Het stomme is dat ik ging wisselen omdat het zou kunnen helpen voor een specifieke bijwerking, maar het helpt dus niet. Dus daar kunnen ze me niet mee helpen, dan is wisselen ook een beetje onzin inderdaad.
Heel herkenbaar dat je niet durft hoor! Ik heb nu al een paar keer geprobeerd aan te geven dat ik gewoon terug wil en klaar, niet weer op afspraak om te zeggen hoe ik me steeds voel hoe het gaat etc. (want ik gebruik al een tijd hetzelfde, waarom zou het anders zijn?) maar dan wordt er een beetje gepusht en dan voel ik me toch verplicht (net als bij het proberen van iets anders) of om een vervolg te plannen.
Het is nu bijnaaaa gelukt om m’n oude recept te krijgen en dan is de dosis weer nét anders, dus ben ik weer terug bij af haha. Volgens mij moet ik ook afspraken blijven maken het niet doorstuurt naar mijn huisarts. Lijkt bijna alsof ze het met opzet doen
Deze keer ga ik écht proberen vol te houden.
Is het gek dat ik mij wil laten testen op ADD omdat ik erkenning wil? Ik kan er zelf goed mee leven, maar ik heb het idee dat mijn omgeving er meer last van heeft dan ik. Mijn doen en laten heeft bijv. ook voor ruzies gezorgd in mijn vorige relatie.
Ik heb toevallig vrijdag een afspraak staan bij de dokter, dus wellicht dat ik het kan benoemen.