100 dagen

Ik vind die Tim verschrikkelijk. zo egocentrisch steeds en zo weinig gevoel voor wat gepast is, echt een olifant In een porceleinkast. Het ergert me hard.
Die andere jongen is zoveel beschaafder.

Jazeker is dat het doel van het programma! Alleen ik - als psychiatrisch hulpverlener - vond het gewoon heel lastig om aan te zien haha

1 like

Timmetje timmetje timmetjeā€¦ och och
Ik vind Nicolaas heel inspirerend in zijn gespreksvoering, zo naturel

2 likes

Ik vind Nicolaas ook echt wel een natural hoor, zou een goeie aanwinst zijn voor de psychiatrie! Maar heb wel het gevoel of ze Tim expres een beetje zo klunzig enzo neerzetten, dat het er wel heel erg dik bovenop ligt ofzo? Ik vind nieuwsgierigheid helemaal niet per se een slechte eigenschap als hulpverlener. Laat zien dat je belangstelling toont, de ander wilt begrijpen.

Ok, ik zou ook geen foto hoeven zien van hoe mā€™n patiĆ«nt haar cocaĆÆne gebruikt, maar hoe hij ongeveer op alles wat hij doet wordt gecorrigeerd vind ik ook wat overdreven. Als die patiĆ«nten daar te wankel voor zijn moet je ze ook niet mee laten doen aan zoā€™n programma.

3 likes

Nee maar er is wel een tijd en plek voor bepaalde gesprekken, of je tijdens de bloemkool bereiding het gaat hebben over automutilatie of dat misschien overlaat aan de psycholoog. Want ik denk dat je mensen onbedoeld toch kan triggeren, hoe goed bedoeld je nieuwsgierigheid ook is. Al is het natuurlijk ook een stukje edit hoor, dat geklungel van hem is dan wat interessanter om naar te kijken als tegenhanger van profi Nicolaas

Ik krijg een beetje de kriebels van die directrice. Alsof ze steeds op het matje worden geroepen om eens even goed over hun gedrag na te denken.

10 likes

Ik moet bij Tim altijd denken aan zijn Yolanthe documentaire.

1 like

Bedoel je de mentor?

Haha nee Tim is ā€˜helaasā€™ echt zo

1 like

Ik heb wat moeite met het programma merk ik, ben zelf psychiatrisch verpleegkundige trouwens.
Aan de ene kant vind ik het mooi en goed dat de psychiatrie in beeld wordt gebracht, wat het werk inhoudt, etc. Maar aan de andere kant vraag ik me af wat de cliƫnten die meedoen aan het programma hieraan hebben. Helemaal niks denk ik zelf. Vind zelf dat ten alle tijde het welzijn van de cliƫnten voorop moet staan en niet de ontwikkeling/leerweg van die twee heren gedurende 100 dagen en het stukje entertainment voor de kijker wat ermee komt kijken.

7 likes

Ja dit 100%

En zeker tav de patiĆ«nten op de Dintel, ik vond het stukje met Steven gister erg ongemakkelijk om naar te kijken, als iemand zichzelf al nauwelijks verstaanbaar kan maken vraag ik me af wat iemand eraan heeft om op tv te komen, laat staan of diegene Ć¼berhaupt toestemming heeft gegeven.

Ik vind het wel een interessant programma maar ook vooral een hoog ā€˜aapjes kijkenā€™ gehalte hebben

3 likes

Ooh ik vind dit zo naar om te zien :frowning_face:

Edit: die laatste scene met die dwangmedicatie. arme man. echt heftig

Ja sneu hoor, vind wel dat ze het goed aanpakken, maar wel verdrietig dat het nodig is.

Nicolaas doet het zo goed vind ik.

1 like

Zo wat een knapperd deze behandelaar!

3 likes

Mogen ze daar eigenlijk blowen? Een meisje gaf aan dat ze niet meer gebruikt, enkel nog maar blowt als een stoomboot.

Ik weet niet hoe het daar is, maar blowen wordt soms toegestaan als ā€˜zelfmedicatieā€™. Bij een instelling waar ik heb verbleven iig. Maar bij de andere was het strikt verboden. Wisselend dus :joy:

1 like

De toon van die directrice tegen Tim is zo anders dan tegen Nicolaas

Beetje flauw vind ik

12 likes

Ja, zo kinderachtig tegen Tim

2 likes

Ja, ze kan haar weerstand niet echt goed verbergen :joy: Nicolaas lijkt een soort medelijden op te wekken en Tim juist irritatie ofzo.

3 likes

Ik was al lang weggerend bij deze vrouw, ook in het geval van Nicolas. Er is iets in haar manier van praten was ik echt niet kan hebben haha. Ik vind haar heel eng en iets niet-menselijks hebben :sweat_smile::sweat_smile:

3 likes