Daar heb je ook zeker gelijk in hoor, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet op de hoogte was van de precieze cijfers (ik ging een beetje mee met de sfeer van de stakingen en de intro van het filmpje). En ik vind ook zeker dat de lonen in de zorg al helemaal naar boven moeten, maar het idee dat het rechtgetrokken wordt met de vele vakanties vind ik ook niet altijd helemaal eerlijk. Volgens mij werken de meeste leraren in hun vakanties vaak ook door, nog bovenop de extra uren die ze al maken.
Ik werk in het VO en ik vind mijn salaris prima, maar ik ben bijvoorbeeld niet alleenstaand. In het VO hebben ook docenten LD. Bij ons is het wel zo dat bijna niemand fulltime werkt. Dat is voor velen niet vol te houden met het werk dat je mee naar huis neemt en de piekmomenten. Ik zie vaak dat als een collega naar een hogere loonschaal gaat dat er vervolgens ook besloten wordt minder uren te gaan werken. Zelf heb ik dit ook gedaan. Als je start moet je vaak wel meer uren maken om genoeg te verdienen. De werkdruk vind ik heel hoog en dit schooljaar leek het bij ons bijna een epidemie wat burn-outs betreft. Ik heb ook best wel een aantal frisse en enthousiaste jonge docenten snel het onderwijs weer zien verlaten. Echt jammer, want ik vind het een prachtig beroep en ik hou echt van mijn werk. Ik ben wel dankbaar dat ik het mij kan veroorloven parttime te werken. Ik zou het anders niet volhouden denk ik, terwijl ik veel plezier uit mijn werk haal.
Ik vond het heel leuk om 100 dagen voor de klas te kijken. Die telefoontassen zijn bij ons op school wel gevuld. Leerlingen mogen echt hun mobiel niet bij zich hebben. Tenzij ze ze mogen gebruiken voor een opdracht. Wat dat betreft vond ik het een flashback naar de tijd dat we die dingen niet hadden.
Ik vind het ook bijna onmenselijk om die docenten te laten dealen met kinderen met oortjes in en mobieltjes in hun zak. Je maakt het voor zowel leerling als leraar toch makkelijker door die vorm van afleiding gewoon weg te nemen?
Ik zou ook geen schijn van kans maken als ik mān telefoon bij me mocht hebben in een les. Die brandt toch in je zak de gehele tijd
Mij heeft de serie een beetje over de streep geduwd denk ik. Heb mij aangemeld voor de opleiding scheikunde/natuurkunde docent 2e graad. Ik werk momenteel in de chemische industrie en mis heel erg contact met mensen.
Ook heb ik vorig jaar 2 dagen meegelopen op twee verschillende scholen, persoonlijk vond ik de sfeer op de scholen veel meer ontspannen dan bij mij op het werk.
Ik ben echt super nerveus om uiteindelijk voor e klas te gaan staan, maar stiekem denk ik dat ik meer nerveus of de kinderen die beta vakken totaal niet interessant vinden.
Niet iedereen zal het interessant vinden, maar een goede docent kan het vak een stuk interessanter maken.
Succes met je opleiding!
Ik heb inmiddels bijna alle afleveringen gezien en ik vind het zoān leuk programma! Ik herkende ook heel veel van toen ik twee jaar geleden mān lio stages deed. Het deed me ook een beetje realiseren hoe veel je als beginnend docent in korte tijd leert. Ik had destijds niet gedacht dat ik nu met zoveel meer zelfvertrouwen voor een klas zou staan. Dus ja, heel leuk programma, en het geeft me ook echt een goed gevoel over de ontwikkeling die ik zelf doorgemaakt heb. In de fase waarin Tim en Nicolaas tijdens het programma zitten twijfelde ik heel erg of het lesgeven wel iets voor mij was, gewoon omdat het vaak nog zoān strijd was, maar ik ben blij dat ik doorgezet heb.
Oh, en ik vind de begeleider van Tim echt zoān fijne man! Heel rustig, heel duidelijk. Hij heeft iets strengs maar toch op een soort vriendelijke manier, echt leuk om te zien wat dat voor effect op de leerlingen heeft. Denk ook wel dat ik iets van zijn aanpak kan leren.
Hebben nog meer mensen gisteren gekeken naar 100 dagen in je hoofd? Ik vond het weer een hele sterke start! Wel echt een stuk zwaarder dan het vorige seizoen, wat ook niet gek is. Mooi gedaan zeg, ben weer erg benieuwd naar de komende afleveringen.
(@moderators misschien mag de titel aangepast worden naar 100 dagen? Ik hoorde dat er waarschijnlijk nog een derde seizoen komt, en dan kunnen we dit topic blijven gebruiken)
Ik heb nog niet gekeken, maar ben het wel van plan. Ik vond de vorige reeks erg sterk dus mijn verwachtingen liggen best hoog.
Ja ik had er gisteren al het onderstaande over in het nu op tv topic gepost, wist niet dat er een los topic van was.
Oeff ja dat was wel too much van hem he! Ik snap het ook wel, hij is die rol gewend natuurlijk en ik snap ook dat je bloednieuwsgierig bent naar waarom iemand daar zit. Maar wel leerzaam voor hem om op zn vingers getikt te worden, ben benieuwd hoe hij daarin groeit de komende weken. Je zag ook dat hij er echt wel van schrok.
Ja ik zat ook zo: Ik denk dat die typische jolige/directe/āik leer alles ter plekkeā houding van Tim niet zo goed werkt in deze setting. Nicolaas daarentegen lijkt me zoān fijn en leuk mens!
Edit: Ik moet er bij Tim ook altijd aan denken hoe hij in deze video vertelde dat hij een bananenbavarois naar zijn ex-vriend had gegooid
Wat een lieverd is Nicolaas
Ah wist niet dat dit topic er was. Maar ja hij doet t echt heel goed
Ik word wel een beetje moe van Tim hoor. In het voorstukjes van volgende week zie je hem weer iemand uithorenā¦ hoe moeilijk is het?
Haha ik kijk het nu terug en love het ongemak wanneer Nicolaas die drinkcontrole moet doen bij de douchende meneer. Zo respectvol en tegelijk ongemakkelijk. En dan komt dat water onder die deur vandaan hahahah en dan zie je hem denken: oh fuck
Kwam hier om dit te posten haha, moest zelf ook een beetje huilen toen hij volschoot
Wauw Tim is echt irritant hahaha hij wil echt vriendjes worden net als toen ze voor de klas stonden
Maar goed als ze beide zoals Nicolaas waren was t misschien minder āleukā om te kijken
Oh ik had denk wel afleveringen met alleen Nicolaas gewild! Vind hem erg ontwapenend
Ik had heel veel moeite met die scĆØne waarin Tim buiten zit te chillen met clienten en hij dan wil roken. Heel grenzeloos ofzo
@Bird wat ik wel goed vind is dat het (voornamelijk dankzij Tim) wel duidelijk wordt dat werken in de psychatrie echt geen vanzelfsprekendheid is.
Ik vond dat juist wel mooi om te zien. Juist ook omdat hij zich meteen realiseerde dat dat niet kon. Zoals je zelf al zegt is dat werk geen vanzelfsprekendheid en Tim is er dus ook waarschijnlijk ongeschikt voor, maar is dat niet ook een doel van het programma? Om te laten zien dat je echt wel uit bepaald hout moet zijn gesneden vooor dat werk, en het lastig is om de grenzen niet te laten vervagen.