Ik heb vooral veel andere ondernemers op Instagram waar ik bevriend mee ben geraakt en zo dus ook sparringpartners heb. Ik woon in het buitenland dus kan nooit naar Nederlandse netwerkborrels oid en vond dit dus wel een mooie manier
Ik heb via een ondernemers groep een aantal ondernemers leren kennen waarmee ik vaak ff bij klets. Eentje spreek ik dagelijks via fb chat, begin van de week en maand vertellen we ons doelen lijstje. In de ochtend nemen we even de dag door wat je die dag op de planning hebt staan. En tussendoor chatten we over vragen die we hebben of ff spuien over lastige klanten
Ik vind het zo erg fijn werken met een sparrings partner. Vroeger deed ik ook maandelijks een meeting met een mastermind groepje maar die is helaas uit elkaar gevallen.
Misschien is het leuk/handig om een mastermind groepje op te richten?
Ja goed idee. Daar zou ik wel aan mee willen doen
Wat is dat?
Een groepje met ondernemers met verschillende expertises, waar je mee kan brainstormen en bijvoorbeeld (online) meetings kan houden waarin je elkaar kan helpen of tegelijk aan het werk kan gaan. @Flowermarket en ik hebben alvast een whatsappgroep aangemaakt.
Klinkt tof! Ik ben echt nog een beginner (2 weken geleden gestart om precies te zijn), het lijkt mij heel tof mee te doen! Let me know als dat okay is
Ik zit zelf ook nog in de opstartfase, dus geen probleem! Ik stuur je de link!
Vind ik een leuk idee! Ik heb al wel wat langer een bedrijf maar ken eigenlijk nauwelijks andere ondernemers, zeker niet buiten mn eigen vakgebied. Als het nog kan, zou ik ook wel aan willen haken
Ik zou ook graag mee willen doen, ben sinds juni bezig als zzp’er. Als het mag
Ik heb vandaag besloten dat ik toch écht voor mezelf wil beginnen. Vind het heel spannend en weet niet goed waar ik nu moet beginnen, maar heb al wel wat hulp ingeschakeld van mensen die als zelfstandige werken in mijn vakgebied (muziektherapie). Hopelijk levert dat me wat op!
Wat is het beste advies dat jullie hebben gekregen omtrent je eigen bedrijf?
Super spannend!
Mijn beste advies wat ik heb gekregen is dat als de ene weg niet lukt er altijd een andere weg is
Mijne sluit ook mooi aan op wat @Foefjeisthuis zegt; als de ene deur sluit, opent er ergens weer een ander.
In het begin kon ik best stressen als ik merkte dat bij grotere klanten de opdrachten kleiner/minder werden. Maar er komt altijd wel weer iets nieuws op mijn pad en daar durf ik nu ook op te vertrouwen. En vaak sluit de deur niet helemaal en komen er na een tijd weer meer opdrachten vanuit zo’n klant.
Oh en nog een tip de profit first methode voor je rekeningen etc. Ik werk al 2 jaar met het systeem en ben er erg blij mee
Ah dat vertrouwen klinkt echt heel fijn! Ik hoop dat ik dat ook ga krijgen.
Zou ik er ook bij mogen? Ben ook een nieuwe onderneming begonnen en lijkt me gezellig om wat meer mensen te spreken.
Wat leuk, ik doe ook graag mee!
Lijkt mij ook leuk!
- Huur mensen in voor de dingen die je niet leuk vind of waar je niet goed in bent (voor mij is dat boekhouding, hoeft ook echt niet duur te zijn en kan je heel veel geld besparen/opleveren)
- Plan standaard tijd in in je werkweek om niet alleen voor klanten te werken, maar ook om aan je bedrijf te werken.
- Profit first methode vind ik ook echt een enorme aanrader voor inzicht in je financiën
Zijn hier toevallig ook mensen die op basis van PGB-budget begeleiding bij gezinnen thuis geven als zzp-er?