Zwangerschapskleding inspiratie topic

Ik heb chille zomerjurken gekocht bij Hema in drie kleuren. Heerlijk luchtig en zacht viscose stofje. Heel erg rekbaar en hangt losjes om je heen. De elastiek zit in je middel, maar irriteert niet vind ik. Ik kan ze met 29 weken nog makkelijk aan en verwacht tot de bevalling ook.

Het is deze:

Ook in zwart, blauw/wit gestreept en groen/roze gestreept.

2 likes

Zijn er hier ook iets zwaardere vrouwen die tips hebben met zwangerschapskleding?
Ik ben tijdens mijn 1e zwangerschap vrij veel aangekomen en heb daar zeker nog 10 kg van mee nu. Wat ervoor zorgt dat ik het sowieso al lastig vind om mijn nieuwe lijf te kleden maar nu ik terug zwanger ben vind ik het al helemaal lastig. Ja al die zwangerschapsbroeken, kleedjes zien er fantastisch uit bij die slanke modellen maar kan me moeilijk inbeelden hoe het er bij mij uitziet?
Ik heb vnl. zwaardere bovenbenen en kont, heb maat 44. Dus als iemand tips heeft hoe ik er toch ok kan uitzien? bv. leggings lijken me niet echt iets voor mij?

Ik droeg voornamelijk veel jurkjes. Geen zwangerschapscollectie trouwens maar jurkjes die ik al in de kast had haha. Ik draag vaak wijdere jurken met een ceintuur (heb ook brede heupen en dikke billen). Verder ook gewoon zwangerschapsjeans met blouses e.d. hoor.

VB jurk

en nu wil ik weer zwanger zijn als ik dit zie😭

3 likes

Tnx @Moon86, @Wonderland en @Neverland ( mooi kleedje).
Op dit moment heb ik 2 lange aansluitende kleedjes die ik wel leuk vind en negeer gewoon het feit dat mijn kont wat groter is. Deze wissel ik nu vnl. af in dit hitte.
Maar ga waarschijnlijk nog voor die leggings en dan inderdaad met een kimono achtig iets erboven!
En @neverland ja als je zwanger bent denk je pff lastig die buik en na de bevalling mis je hem. Dus probeer nu te genieten van mijn dikke buik.

Wat zijn jullie favoriete broeken, en dan vooral als je buik nog niet groot genoeg is voor zo’n broek met een heel hoge band?
Ik heb er zo een van de H&M maar hij zakt steeds af. Ik ben ook zo erg gewend aan high waisted. Daarnaast heb ik brede heupen en een dikke kont, waardoor dat hele low waist gedoe sowieso niks voor mij is. Het moet ergens daarboven aan hangen.
Andere ideeën voor enigszins nette broeken zijn ook welkom, hoeven niet per se zwangerschapsbroeken te zijn.

1 like

Ja ik mis mijn high waisted broeken ook.

Een paar dagen geleden heb ik bij de monki een zwarte rib legging met high waist en lichte flare gepast, die zat goed. Het elastiek van de legging zat niet te strak bij de buik. Hij scheen alleen een beetje door bij bukken dus uiteindelijk toch niet gekocht maar twijfel nog, misschien ga ik hem nog een keer passen met beter ondergoed. Misschien dat je zoiets kunt proberen te vinden? Zulke leggings zie je nu wel veel, maar moet ook wel je smaak zijn. Het is echt lastig he qua broeken.

Mijn oude zwangerschapsbroeken passen ook prima bij de benen, maar niet bij de buikband idd. En die knoop zit ook zo laag, soms zit m’n onderbroekrand gewoon hoger dan dat?? Heb nu een nieuwe zwangerschapsbroek gekocht waarbij de buikband wel (ongeveer) goed zit, ben niet weg van het model maar dan heb ik iig iets voor naar werk.

1 like

Je hebt ook zwangerschapsbroeken met een soort elastiek aan de zijkant, zoals deze: https://www.mamalicious.com/nl/nl/mm/essentials/high-waist-slim-fit-jeans-20008776.html?cgid=mm-essentials&dwvar_colorPattern=20008776_BlackDenim

Ik heb zelf geen ervaring met deze broeken, maar een vriendin van mij vond ze echt heel fijn zitten. Ik had zelf alleen broeken met zo’n grote buikband en die vond ik vooral vervelend.

1 like

Ja ik heb nog geen goede legging als pants gevonden, ik wil dan echt iets dat totaal niet doorschijnt en dat je ook geen lijntjes ziet, want ik hou van mijn oma-ondergoed. Ik heb weinig lange kleding die over mijn kont valt en nu draag ik ook nog geen lange truien of vesten. Ik wil ook niet te veel aanschaffen, liever 1 goede broek waarbij ik de meeste van mijn kleding kan blijven dragen dan duizend nieuwe topjes die ik na de zwangerschap niet meer aan kan.

@itakepictures oh dat ziet er wel goed uit!

Deze van Vero MODA heeft elastiek in de bovenband en een touwtje om hem strak te trekken.

Zit echt heel comfy als je buik nog kleiner is en nu met 30 weken kan ik hem aan de voorkant onder mijn buik doen en past hij ook nog.

1 like

Ik dacht dat die zwangerschapsbroek in het einde van mn zwangerschap beter zou gaan zitten.
Niet dus.
Ben em nog steeds aan het ophijssen en vind het echt een vreselijk ding. Koop ook nooit meer zoiets.
Had er ook 1 van h&m.

Ik heb zelf dunne benen, smalle heupen en niet zo heel veel kont.
Dacht dat mn buik misschien niet groot genoeg was in het begin maar toen ik em gisteren met bijna 36 weken weer aandeed heb ik em gauw in een hoek gesmeten. Wat een onding zeg.
Ik hou het maar bij costes flared pants, die zitten me dan nog het beste al zijn dat niet echte zwangerschapsbroeken.
Die zwangerschapspantys van de h&m vind ik trouwens ook een ramp.
Zakken ook continu af en blijven ook niet om mn buik zitten.
Heb ook geen zin meer om iets nieuws te kopen haha dus ik ben er ook wel helemaal klaar mee. Dan nog maar een tijdje blote benen :woozy_face: heb het toch elke dag bloed heet.

Oké einde rant. ( ik was er gisteren echt chaggerijnig van haha )

2 likes

Ik heb ook van die zwangerschapsbroeken met band. Wat ik doe is een strak kort hempje (zo een goedkope van de HEMA) er overheen. Zorgt er bij mij voor dat hij goed blijft zitten!

Maar eigenlijk zitten jurkjes gewoon het lekkerst. Daar heb ik er een stuk of vier van.

Dit heb ik geprobeerd maar het valt gewoon nooit goed op mijn heupen en kont. Dit had ik vroeger al toen heupbroeken in waren, ik was altijd bezig met hijsen.
Ik draag nu de zwangerschapsbroek van H&M naar sollicitaties, dus hopelijk wordt het het geld nog waard. Ik zie er namelijk wel minder zwanger uit als ik er een wat grotere top op draag. Maar hij zit dus de hele tijd vijf centimeter te laag, haha.

Ja irritant is dat he. Had van het weekend zo een broek aan met een shirtje dat opkroop… Word ik altijd zo zelfbewust van.

Maar jammer dat dat niet werkt!

1 like

Deze heb ik ook gepast een tijdje terug maar leek bij mij net een joggingbroek. Zat wel lekker, dat wel.

@DonnieDarko jij ziet er wel altijd heel mooi uit op de foto’s die je in wayrwt post! Mooie outfits :blush:

1 like

Ahh lief!! Dankjewel :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb de laatste weken alleen nog deze broek (en jurkjes/rokken) gedragen https://www.prenatal.nl/kleding-voor-mama/zwangerschaps-kleding/broeken/prenatal-zwangerschapsbroek-1327160047.html?dwvar_1327160047_kleurnaam_60=Khakigreen&cgid=129#start=1
Super chill stofje en rekt goed mee met je buik, maar ik kom hem ook al aan toen mijn buik nog niet zo groot was

Hoe is deze qua doorschijnendheid/het tonen van ondergoed lijnen? Zit ook al tijdje over zon soort broek te twijfelen.


@Nefertiti
Ik heb twee broeken mamalicious die zitten bij mijn figuur heel fijn. Het ook een korte broek en joggingbroek van h&m maar daar blijf ik idd aan hijsen. Vriendin van mij had van prenatal zon broek met elastiek aan de zijkant erin ipv zon buikband en die was na 1x dragen en 0x wassen al helemaal uitgelubberd, dus op basis van die ervaring zou ik ze van prenatal niet aanraden (ze deden ook best moeilijk toen ze ermee terug ging???)

Verder idd veel jurkjes of leggings (ik had de vorige keer gewoon die van de hema, geen zwangerschaps want vond het juist vervelend als er iets te strak op mn buik zat) met lange tshirts/tanktops (vero moda heeft fijne die was langer zijn, heb ik vorige keer tot het einde kunnen dragen zonder buik die eronder uitpiekte) en dan mooie blouse of vest erop.

1 like

Ja die bedoelde ik idd ! Top is die. :ok_hand:t3:

Top. Heb geen ondergoed met hele dikke randen en ook wel wat seamless maar vind soms ieder naadje/randje zien in leggings :slight_smile: ga van het weekend ff kijken of ze m hier in de winkel hebben en anders online bestellen!

Mijn favoriete kledingstuk tijdens mijn zwangerschap was deze rok:

Konden mijn ‘normale’ truien en t-shirts op, door deze wat hoger op te knopen.

1 like