Zorgverzekering

Ben er deze week achtergekomen dat zilveren kruis een pro life verzekeringstak heeft :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

Oa met inseminatie alleen toegestaan tussen man en vrouw (dag lesbische stellen) en niet vergoeden van abortus zelfs al is de oorzaak medisch. Valt me viesssss tegen.

Dus ik wil dit jaar overstappen.

Oh wow heb dit net opgezocht :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

Ik stap ook over, helaas voldoen mijn 120 ballen per maand niet aan de christelijke voorwaarden

Edit: dit zat er ook dik in natuurlijk

Wij vergoeden geen hormoonbehandelingen en geslachtsveranderende ingrepen bij transseksualiteit. We vergoeden ook geen vervolgbehandelingen, zoals borstcorrectie bij transvrouwen.

Reden:
De Bijbel vertelt ons dat toen God ons maakte, hij ons genetisch als een man of een vrouw maakte. Het geslacht maakt deel uit van je identiteit. Dit kan niet zomaar veranderd worden. Een operatie blijft een aanpassing met beperkingen.

Mijn werkgever geeft collectiviteitskorting op Pro life. :slightly_smiling_face: Iemand nog een leuke baan voor me?

Fakkkkkk

Ik weet niet of het aan mij lag maar Univé stond bij mij niet tussen de opties bij Independer, terwijl die echt juist de goedkoopste was met alle opties die ik wilde. Op Independer was de goedkoopste €10 duurder

Specifiek op Pro life of zouden ze een contract kunnen hebben met Zilveren kruis en staat het er daardoor tussen? Dan kan het nog onwetendheid zijn, want ook hier op het forum komt er nu om de haverklap iemand dit posten (terecht hoor), dus het is nog niet echt algemeen bekend naar mijn idee.

Naar aanleiding van die discussie hier over niet gecontracteerde ziekenhuizen… en zwangerschap/bevalling: kwam er vorig jaar achter dat het dus zo kan zijn dat ziekenhuis wel gecontracteerd is, maar niet voor specifieke zorg/poli’s. Dit was voor mijn dichtstbijzijnde ziekenhuis het geval voor de poli gynaecologie… en ja dit geldt dan uiteraard niet voor de bevalling zelf, maar blijkbaar wel voor controles op de poli (in mijn geval). Denk dat dit ook geldt voor fertiliteitsbehandelingen trouwens. En andere gynaecologische zorg natuurlijk. Dus even goed op letten als je overstapt…

3 likes

Haha nee specifiek Pro Life (en verder alleen zorggerichte verzekeraars).

https://www.zorgpremiekorting.nl/korting-vgz-zorgverzekering/al-bij-vgz/particulier/

Ik kreeg dit doorgestuurd van een vriendin. Ik zit bij VGZ en heb gewoon basis. Domme vraag. Maar kan ik hier gewoon gebruik van maken? En ten tweede, voor degenen die ook bij VGZ zitten. Als ik dat nummer invul krijg ik niet de naam van Zorgpremiekorting als collectiviteit en als ik die Zorgpremiekorting als collectiviteit invoer dan krijg ik weer een ander nummer. Beetje verwarrend haha :sweat_smile:

Ik zit al jaren bij CZ, maar na het zien van de eerlijkegeldwijzer ga ik zeer zeker overstappen naar een duurzamere verzekeraar. Voor degenen die het nog niet kennen wel een interessante pagina:

https://eerlijkegeldwijzer.nl/verzekeringswijzer/beleidsscores/

3 likes

In principe moet er een grond zijn waarop je recht hebt op die korting. Want die code komt overeen met inderdaad een bepaalde collectiviteit (bijv. medewerker van een bedrijf, lid van iets). Als je dat zomaar doet terwijl die collectiviteit feitelijk niet van toepassing is op jou dan is het technisch gezien fraude. Ik heb zelf nog nooit van een open collectief gehoord of van deze website. Ik ken het zelf alleen via werk etc.

1 like

VGZ heeft al jaren een eigen open collectief voor haar leden (verzekerden) als je de verzekering via hun website afsluit. Ik weet niet of ze dat dit jaar hebben. Maar open collectieven bestaan dus wel degelijk! Wel de vraag of t dan precies open is want als verzekerde ben je dus lid van VGZ als je t zo bekijkt. Wat de legitimiteit van die zorgpremiekorting betreft; geen idee heb eigenlijk niet eerder zoiets gehoord.

2 likes

Thanks en @mikselke ook! Ga het dan denk ik toch maar niet doen.

Je zou wel bij je werkgever kunnen kijken want veel grote werkgevers bieden een collectiviteit aan bij een of meer verzekeraars! Maar heel eerlijk: het scheelt niet veel geld, dat stelsel is de laatste jaren nogal uitgekleed…

ik heb nu sws een huurderscollectiviteit aanstaan! maar dit scheelde 1 of 2 % extra korting haha

is het normaal dat een “intake” en behandeling zoals bij de fysio aan de zorgverzekeraar wordt gedeclareerd als twee afspraken? vind het echt raar

1 like

ja dat gebeurt vaker, 1 behandeling als screening, intake/onderzoek en 1 als behandeling (dus het behandelen).

1 like

Ja, voor een intake is de behandelaar toch ook tijd kwijt? En heeft de fysio tijdens de intake niet al een beetje behandeld? Want 30 minuten praten over het probleem voelt inderdaad ook een beetje lullig

ja meestal is de intake en behandeling ook ineen toch. nja het zal wel ik maak het toch niet op voor het einde van het jaar, maar vond het toch gek

Ik zie heel vaak op mijn werk dat een behandeling tussen de 32-39 euro kost en screening+intake ergens tussen 45-50. Dus niet hélemaal 2 afspraken. Maar dat zal per praktijk verschillen, qua tijdbesteding.

1 like