Zorgverzekering

Ik zit bij Interpolis en vindt het een fijne zorgverzekering. Je kan makkelijk declaraties indienen en je hebt het geld ook snel.
En als je vragen hebt kan je whatsappen en reageren ook daar heel snel.
Het enige nadeel vindt ik de website waar je lastig dingen terug kan vinden wat wel of niet verzekerd is, maar als ik het niet kan vinden app ik ze.

1 like

Ik zit al jaren bij CZdirect en heb ook al jaren niets van mijn eigen risico verbruikt. Ik heb nu eindelijk besloten dat ik mijn eigen risico dus even flink omhoog ga gooien want mocht er wat gebeuren heb ik ook een zakcentje achter de hand. De wetenschap dat mijn premie dan per maand een paar tientjes lager is, voelt nu al fijn!

Ben je tevreden van Anderzorg? Ik twijfel nog en die komt bij mij het goedkoopst uit.

Bedankt! Ik heb (normaal) geen zorgkosten en ook maximaal eigen risico.
Misschien moet ik dan toch maar de overstap maken

De “rekening” die ik vorig jaar kreeg was iets van €1400 en het viel onder de noemer kleine kijkoperatie.

Zou je eigen risico zeker niet omhoog gooien, als je m gaat laten verwijderen.

Mijn huisarts is één van de twee huisartsen in m’n stad die blijkbaar GEEN contract meer heeft met m’n (oude) zorgverzekeraar. Jammer want was wel tevreden verder. Geen idee wat het gevolg is als je huisarts geen contract heeft met je verzekeraar bij een naturapolis? Weet iemand dat?

Had geen zin om erover te bellen dus maar overgestapt naar Ditzo (veel minder moeite dan bellen natuurlijk🤔), die met iedereen en alles waar ik kom een contract heeft en de duurzaamheid is ook wel fijn.

Wel echt een bizar bedrag voor een vrij simpele handeling eigenlijk. Of ja, voor mij klinkt het als enorm veel, maar daar zullen natuurlijk redenen voor zijn.

Waarschijnlijk gaat hij pas in 2021 eruit maar ik moet ook nog op controle in het ziekenhuis naar aanleiding van het bevolkingsonderzoek en wie weet moeten ze dan alsnog weer biopten of een kleine ingreep doen. Dus laat ik maar geen risico nemen :sweat_smile:

Haha als je m wilt vervangen en in 2020 toch al je eigen risico verbruikt, zou ik m dan gelijk laten vervangen/eruit halen oid.

Ja bij mij kreeg huisarts m niet gevonden, door verwezen. 2x kuchen en hij was eruit. Ik heb ook contact met verzekeraar gezocht ihkv “vast verkeerd gegaan”. Maar dat viel toch echt onder een kleine kijk operatie.

Ik heb dit jaar nog geen 75 euro aan eigen risico verbruikt en dat is mijn medicatie en anticonceptiepil. Alleen het kan zijn dat ik misschien een kleine operatie krijg, ik weet nou niet wat ik het beste met mijn eigen risico kan doen.

Huisarts zit wel altijd in de basisverzekering dus als je die niet in natura vergoed krijgt dan wel in restitutie, maar dan moet je wel telkens voorschieten en declareren.

Oke, ik las dus ook ergens op internet dat je het mogelijk niet volledig vergoed krijgt dan of zo, bijv maar 75% oid. Dat zou wel heel gaar zijn, dacht dat het gewoon wettelijk vergoed werd sowieso ongeacht de contracten :thinking: nouja sowieso onhandig als je alles zelf moet voorschieten telkens (kom er wel zo nu en dan)

Ik wil overstappen naar Ditzo omdat ik vind dat ik het verplicht ben om voor een duurzame zorgverzekering te gaan. MAAR wat een klote website, en de klantenservice is slecht bereikbaar. Echt een minpunt vind ik dat. :face_with_raised_eyebrow:


In bovenstaand overzicht staat de ZorgBest AV, alleen deze kan ik helemaal niet afsluiten? Althans, ik zie er maar drie, en ZorgBest is niet hetzelfde als ZorgBeter…

Ik heb ditzo afgesloten via independer want daar kreeg je een gratis tandongevallenverzekering oid bij, dat ging heel makkelijk en zonder problemen. Misschien lukt dat wel?

Edit: sorry over die soorten verzekeringen weet ik niets!

1 like

Ja, misschien doe ik het uiteindelijk ook wel via Independer, maar voor nu wil ik heel graag weten wat het prijsverschil is tussen 9 en 18 behandelingen fysio.

Ik zit nog steeds bij Ditzo en heb mijn eigen risico van midden naar het hoogste gezet. Ik ben volgend jaar toch niets bijzonders van plan. En als het me overkomt, heb ik pech.

Ik ben echt dom, ik kom er nu achter dat ik voor 2019 een aanvullende tandartsverzekering had maar ik ben niet naar de tandarts geweest dus geen gebruik van gemaakt. Ik kan me ook echt niet herinneren dat ik dat aan heb gezet. Nou ja niks meer aan te doen.

Ik heb een slecht gebit, ben al 2 jaar niet meer naar de tandarts geweest. Vraag me af of ik wel een aanvullende tandartsverzekering moet nemen of niet, moet toch altijd bijbetalen…

Zou het wel doen. Kan me iets herinneren dat je voor een goede tandverzekering eerst bij de tandarts geweest moet zijn en je gebit in orde moet zijn, want voor aanvullend mogen ze je wel weigeren. Doen ze niet als je het jaar ervoor ook die verzekering had.

Ik snap niet helemaal wat je zegt eigenlijk, maar ga het wel doen denk ik ja. En dan meteen een afspraak maken voor in januari.

Ja sorry. Maar dat als je geen tandverzekering doet nu en volgend jaar weer wel, dan mogen ze je weigeren als je niet kan aantonen dat je een goed gebit hebt. En als je de verzekering door laat lopen kun je niet geweigerd worden.

1 like

Ik heb hun polisvoorwaarden gelezen en daar staat inderdaad in dat je Best niet meer kunt afsluiten, je kan dat alleen hebben als je het laat doorlopen, dus als je het eerder al hebt afgesloten.