Zorgverzekering

Dit kan gratis bij de huisarts (of iig bij de meeste praktijken). Heb het recent nagevraagd.

Ik twijfel of ik een tandartsverzekering af ga sluiten. Vind het verschil zo klein? Ik zou 160 euro premie meer betalen voor een vergoeding tot 250 euro… wat doen jullie?

Ik ga twee keer per jaar naar de mondhygiënist en één keer tandartscontrole. Bij mij is een aanvullende tandartsverzekering net iets duurder dan de kosten zelf dokken, maar ik vind dat een kleine premie voor evt gaatjes.

1 like

Ik ben overgestapt van FBTO naar Ditzo, puur vanwege de premie per maand (basis + aanvullend tand). Alleen heb ik nog niet echt negatieve ervaringen/recensies kunnen vinden, hopelijk blijft dat zo :see_no_evil:

He ik word er gek van. Ik ben een deel van 2020 werkeloos (doodeng), en ik twijfel of ik juist wel allemaal extra’s moet verzekeren en het eigen risico zo laag mogelijk moet houden of juist niet.

Waar ben je bang voor?

Ik heb hem weer in 1x betaald, Zilveren Kruis goedkoopste mogelijkheid met hoogste eigen risico.

Ik ben bij Just uitgekomen. Ik hoopte eigenlijk van niet omdat ik hun reclame op Spotify zo verschrikkelijk vind, haha. Maar goed, goedkoop en contracten met de juiste zorgaanbieders. Tandartsverzekering loont vaak voor mij, en eigen risico op minimaal omdat ik dat elk jaar gebruik.

Ik had dit topic eerder moeten lezen, had eigenlijk nog niet stilgestaan bij de duurzaamheid. Ga ik volgend jaar ook meenemen in de overweging!

Ugh, ik vind het zo lastig. Heb eigenlijk wel fysio nodig en had daarom afgelopen jaar ook een duur pakket, maar uiteindelijk lang niet alles opgemaakt omdat ik fysio steeds uitstelde. In november eindelijk maar eens begonnen en nu gaat het wel aardig, maar weet niet of het nu zoveel uitmaakt of niet. En of het het dus waard is om volgend jaar dezelfde dure premie te behouden.

Heb wel aanvullend tand maar ben het afgelopen jaar ook compleet vergeten om naar de tandarts/mondhygiëniste te gaan. Dat vind ik dan ook weer zonde. En heb in principe een goed gebit, zover ik weet geen gaatjes… maar ja, ik ben dit jaar niet geweest en stel dat ik het nu uitzet voor volgend jaar en dan wél ga en voor het eerst gaatjes heb ofzo! :thinking:

EDIT:
En dit jaar eigen risico wel opgemaakt omdat ik een MRI heb ondergaan vanwege mijn chronische klachten (vandaar fysio) maar ben niet van plan volgend jaar weer allerlei onderzoeken te ondergaan dus misschien dat ik mijn eigen risico ook wel hoger kan doen?

Anderzorg heeft een los pakket met alleen fysio, 6 behandelingen voor 70 euro op jaarbasis. En meestal kan een tandpakket niet uit! Kun je trouwens niet nog snel een afspraak maken voor maandag of dinsdag?

Ik vind 6 behandelingen wat weinig :thinking: Ga nu namelijk wekelijks. Maar ja, heb ook nog al die sessies over van dit jaar dus dan kan het wel uit. Heb maandag weer een afspraak, zal dan wel even met de fysio overleggen.

Beetje jammer dat ik er niet eerder aan heb gedacht, maar kan maandagochtend natuurlijk altijd direct bij de tandarts informeren. Zullen wel vol zijn, maar je weet het maar nooit.

Oja als je wekelijks gaat heb je wellicht wel een ander pakket nodig! Ik vrees alleen niet dat je behandelingen van dit jaar mee mag nemen naar volgend jaar.

Nee, daar ga ik ook niet vanuit. Vandaar dat ik in november dacht dat ik toch maar eens actie moest ondernemen, anders was het zo zonde van het geld :rofl:

Ik overweeg juist om daarheen over te stappen vanwege duurzaamheid en omdat het voor mij dit jaar goedkoper uitkomt. Wat voor negatieve dingen lees je?

Ik ben bij Cz met gezin uitgekomen.

Ook vanwege bril vergoeding. Alle twee goed slechtziend en bij hen kwam, in een pakket wat we toch al wilden, ook nog eens 200€ vergoeding voor de bril er uit!

Ik had vorig jaar ook rekening gehouden met een bril maar het afgelopen jaar heb ik al mijn brillen bij Zenni Optical besteld, een Amerikaanse online webshop. Prima kwaliteit, snelle levering van 3 weken, goedkope prijsjes ($9.95-39.95 voor een montuur, kan oplopen afhankelijk van glazen etc.), veel variatie en ook mooie zonnebrillen op sterkte.

Volgens mij wordt er aangeraden om elke twee jaar je ogen op te laten meten dus als het weer zover is dan doe ik wel alleen een oogtest bij de opticien en bestel ik een nieuwe bril online.

We hebben dat wel eens geprobeerd via charliestemple oid?
Maar dat viel echt heel slecht uit… mijn man heeft +9 ongeveer. Dus die glazen zijn HEEUL dik… en daardoor valt 90% van de monturen al af. Alleen de glazen waren we vorige keer al 350€ per stuk aan kwijt :crazy_face:… nu zijn ze wel mooi dun, althans 5mm denk ik?

En bij charliestemple enzo zeggen ze dat alle glazen overal in kunnen, maar in praktijk is het montuur dan niet sterk genoeg om zulke dikke glazen te houden… :joy:

En dan krijg je dit zoals op rechts…

https://media.hansanders.nl/data/hansanders/width600/2769.jpg
1 like

Ja het verwijderen van een spiraal stelt in principe weinig voor toch.

Alleen kan de huisarts de mijne waarschijnlijk niet zelf verwijderen (geen touwtjes meer die uitsteken) en moet ik doorgestuurd worden naar de gynaecoloog en ik heb echt geeen idee hoeveel dat kost? Misschien toch ook eens uitzoeken.
Maar ik sta sowieso onder extra controle naar aanleiding van het bevolkingsonderzoek dus ik durf m’n eigen risico niet omhoog te gooien. :sweat_smile:

Denk dat het gewoon DBC tarief is en dat is over het algemeen tussen de 500 en 1000 euro. De meeste ziekenhuizen hebben dit geloof ik online staan.

Heeft iemand een verzekering bij Rabobank/Interpolis? Hoe bevalt die?

Ik heb al mijn andere verzekeringen daar en ben daar heel tevreden over. Zorgverzekering heb ik nu nog bij Anderzorg, maar ik twijfel om over te stappen. Als ik de twee vergelijk (basisverzekering, niks aanvullend met maximaal eigen risico) zou ik komend jaar €2,25 per maand meer betalen bij Rabobank, maar dan krijg ik daar wel meer pakketkorting (12% ipv 9% nu) waardoor ik uiteindelijk volgens mij evenveel of iets minder kwijt ben.