Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

:heart_eyes: deze hele post is fantastisch, die kerstokken! die vuurpijlen ook heel gaaf. krijg zin om het te maken

1 like

Haha, voel me echt een tatta. Zoveel dingen die ik eigenlijk gewoon lekker vind hiervan :joy:

20 likes

Is toch niks mis mee? Vind dat er altijd best wel wordt neergekeken op Nederlandse snacks, maar veel dingen zijn gewoon wel lekker.

17 likes

Ik ken het niet maar ziet er ook echt totaal niet lekker uit. Maar ik hou ook niet van leverworst :grimacing:

@Jellyshoes ohh ja mijn oma had dit ook altijd. Vruchtjes. Heerlijk! :heart_eyes:

2 likes

Ik heb dat dus ooit bij een vriendin gegeten had haar moeder gemaakt. Ik had het nog nooit eerder gegeten en heb toen geprobeerd maar is niet te eten echt idd net stopverf nou heb ik alleen verteld dat ik het echt niet lekker vond ben later naar de snackbar gegaan voor een patatje.

1 like

Wat zijn die pitjes/spikkels op de worst?

Volgens mij iets van vetā€¦ Ik weet het niet precies meer, haha. Die vond ik wel altijd het minst lekker.

Bah klinkt niet echt smakelijk

Hahah zo leuk dit topic! Ik heb jarenlang in een keurslagerij gewerkt en heb echt duizenden hapjesschalen gemaakt. Kaas-worst-augurk-amsterdams uitje prikkertjes aka torentjes, augurk in boterhamworst, kipkerriesalade in kipfilet, ham met monchou, rookvlees met gekookt eitje, gevulde eieren, the whole shabang. Heerlijk.

En natuurlijk maakten we bij de barbecueschalen ook van die fancy opgemaakte slaatjes. En de vlees-Sarahs en Abrahams heb ik ook nooit begrepen. Ze werden oprecht veel besteld :joy:

OH en inderdaad kaasgrillworst van de slager is echt de shit. Vooral als het net uit de oven komt :drooling_face:

5 likes

Nee, het is volgens mij ook eigenlijk echt niet lekker. Ik eet het nu ook nooit meer, het spreekt me ook totaaaal niet aan om te gaan eten maar vroeger was het kennelijk normaal voor ons, haha.

Haha Laf dit topiccccc!

Ik weet nog dat ik op de basisschool zat en een keer bleef slapen bij mijn beste vriendin. Ik zag gedurende de dag asperges gewikkeld in ham in de koelkast liggen en dacht echt wtf is dit (ben zelf van niet NLse komaf). Dus ben toen midden in de nacht opgestaan om ā€œiets te gaan drinkenā€ en had er toen 1tje opgegeten hahaha. Vond het niet perse lekker van wat ik me herinner.

image

PS: Nog even over de slaatjes discussie. Een russische salade is echt niet te vergelijken qua smaak met zo een koude schotel salade. Die van Mascha zag er maybe niet zo smakelijk uit maar ze zijn, mits goed gemaakt a la mijn mutti, echt goddelijk.

26 likes

Ik ga altijd wel goed op plakjes worst enz op verjaardagen haha. #durfoptebiechten

6 likes

Omg ik snap ook echt nu pas de topic titel :exploding_head:
#jaikschaammediep :joy::joy:

3 likes

Weet je wat ik dus het allerergste vind aan die Hollandse verjaardagen/feestjes met snacks? Dat die hapjes allemaal op tafel staan en er is altijd wel Ć©Ć©n onopgevoed kind bij dat met zijn snothandjes overal aan zit :nauseated_face:

35 likes

Op scouting was het ooit de opdracht om iets met deze smerige zooi te doen, ik ga er nu nog bijna over mij nek van nu ik eraan terugdenk.

2 likes

Monchourolletjes zijn mijn favoriet. :star_struck:

3 likes

Ja dat vind ik wel smerig of als dat kind met die handjes in de chips ofzo gaat. :face_vomiting:

1 like

Je leert wat bij zeg, in dit topic :joy:

1 like

Hahah inderdaad, gelijk geen trek meer :upside_down_face:

2 likes

Maar ligt dat niet gewoon eraan of je een huisgemaakte Russische/huzarensalade/koude schotel salade hebt of zoā€™n kant- en klare pot uit de supermarkt? Want voor zover ik kan zien verschilt die salade van Mascha qua ingrediĆ«nten niet met een huzarensalade/koude schotel salade.

1 like