is dat een cava?
want cava en prosecco zijn wel verschillend. cava wordt volgens de traditionele methode, waarbij de tweede vergisting op fles plaatsvindt. bij prosecco vindt de tweede vergisting plaats in rvs tanks.
en het wordt gemaakt van andere druiven…
heeft iemand tip voor een betaalbare wijnklimaatkast/koeling? liefst met 2 zones en geen inbouw.
Ja en Prosecco wordt soms ook gemaakt door koolzuur toe te voegen aan wijn en daarmee bubbels te creeeren. Dan is er niet eens een tweede vergisting.
Corpinat is inderdaad een soort Cava. Als ik me niet vergis is dit een “groepje” met mensen die hoge kwaliteit cava verkopen en hebben ze daar een naam aan gehangen om zichzelf te onderscheiden van de ‘slechtere’ Cava. Hoewel het dus niet zo is dat alle andere cava slecht is hoor, maar bij Corpinet moet het volgens mij langer gerijpt zijn voordat je het zo mag noemen.
Heeft iemand nog een goede tip voor een betaalbare Albariño? Ik vind die van de ah erg lekker, maar mijn ah verkoopt die niet…
Misschien als je het vraagt willen ze wel een doosje voor je bestellen?
Welke rode wijn is goed voor het zelf maken van sangria? Gewoon de goeiekoopste en dan koud leggen?
Ik geloof spaanse droge (goedkope) rode wijn.
Je kunt het ook van witte wijn maken, ook mega lekker.
Ja lof witte ook!!
Voor als je nog een alcoholvrije witte wijn zoekt, bij de Lidl hebben ze nu een in het assortiment! Ik weet niet hoelang die al nieuw is, maar dacht deel het toch. Prijs is 2,99 voor een normale fles.
Ik vind alcoholvrije wijn niet lekker(heb tenminste nog geen lekkere gevonden). Ze hebben ze bijna overal wel, en een aantal geprobeerd nu maar het valt telkens zo tegen. Mocht iemand die van de Lidl geprobeerd hebben en hij is lekker dan hoor ik het graag
Ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben zelf geen wijndrinker.
Vanwege een afscheid heb ik de opdracht gekregen een fles rode wijn als cadeau te regelen. Ik heb de keuze uit: merlot, garnacha, syrah, tempranillo tinto, pinot noir, grenache en gamay.
Welke rode wijn is ‘veilig’ en een wijnsoort die elke wijndrinker wel lust? Ik heb er 0 verstand van en wil voorkomen dat ik precies een soort kies die minder geliefd is.
Merlot en pinot noir ken ik het meest van horen zeggen, maar zijn dit ook crowdpleasers?
?
Haha, wat grappig, dat is een soort waarvan ik nog nooit gehoord had en die zou ik minder snel kiezen omdat ik het niet ken. Maar je omschrijving klinkt precies als iets wat juist heel prettig is voor de ontvanger.
Dank je wel voor je advies, ik ga voor de tempranillo!
De tempranillo is in de smaak gevallen bij de ontvanger, nogmaals dank!
Ik geloof dat deze nieuw is bij de ap(?), nu in de bonus. HEEL lekker
Edit: nu dus echt maar €4 maar smaakt zeker als een €11 wijn
Ik krijg vanavond eters, ik moet nog naar de lidl voor andere boodschappen dus wil daar het liefste een hele lekkere rode en (droge) witte wijn kopen. Hebben jullie tips?
Ligt er aan wat je lekker vindt, maar bij de Lidl verkopen ze prima witte wijnen, vind ik. Sauvignon Blanc uit N-Z, geloof iets van €5. Ik vind de pinot grigio met lichtgroenig etiket ook altijd lekker en van diezelfde (zelfde etiket) heb je ook chardonnay en sauvignon.
Voor rood heb ik geen speciale tips, behalve dat ik vaak de temperanillo van €1,99 haal en iedereen die lekker vindt! Heb laatst een Italiaanse primitivo puglia meegenomen, maar nog niet geproefd.
En als je een Lidl hebt met een wat nieuwere indeling ziet de wijnafdeling er ook nog eens leuk uit, behalve het gewone schap ook wijnen in houten stellingen en kratjes.
Thanks voor de tips!
Wat zijn jullie witte wijn favo’s van de appie onder de €10?