Bij de gall zag ik toevallig gister kleinere flesjes en volgens mij best wel prima varianten en meer keuze als bij de ah!
Deze vandaag puur op het etiket uitgezocht bij de AH. Wow, echt een interessante wijn! Vind dat je de vanille echt proeft, lekker hoor
Heel zoet of valt dat mee?
Ik drink normaal vooral sauvignon blanc en pinot grigio, dus daarmee vergeleken is ie zeker zoet. Maar ik vind m wel erg lekker!
Ik loop al jaren met het idee om eens een wijncursus te doen maar nooit gedaan. Dacht dat het nu misschien wel een leuke lockdown activiteit zou zijn om wat te leren over wijnen proeven. Heeft iemand ervaring met de cursus Ontdek je Smaak van de Wijnspijs academy? Kost 160 euro (inclusief 6 flessen) dus best prijzig, zou wel leuk zijn als ik geen kat in de zak koop.
Lancers Rosé bestellen | ah.nl
Deze wijn is idd heel erg lekker! Bedankt voor de tip. Ik heb zelf ook nog een wijn ontdekt die lekker is. Wel iets zuurder van smaak en ook niet zo stroperig als de Lancers, maar wel lekker fris.
Wijnen van Gato negro zijn mijn favoriet. Maar ik ben niet echt een kenner.
Oh hmm, die hadden we laatst en vond ik niet zo… toch bedankt! Haal anders wel gewoon wat er in de aanbieding is haha.
Mezzacorona Pinot Grigio!
Zelf vind ik de wijnen van Gallo Family wel lekker van de Jumbo!
+1
Gisteren toevallig deze gehaald voor een vriendin en ze vond het heerlijk!
Tussock Jumper!
Las van het weekend artikel met de lekkerste rosé. Niet alleen naar dure flessen maar ook supermarkt favorieten.
Kan iemand mij vertellen of een llopart (corpinnat) ??? Soortgelijk is aan een prosecco
is dat een cava?
want cava en prosecco zijn wel verschillend. cava wordt volgens de traditionele methode, waarbij de tweede vergisting op fles plaatsvindt. bij prosecco vindt de tweede vergisting plaats in rvs tanks.
en het wordt gemaakt van andere druiven…
heeft iemand tip voor een betaalbare wijnklimaatkast/koeling? liefst met 2 zones en geen inbouw.
Ja en Prosecco wordt soms ook gemaakt door koolzuur toe te voegen aan wijn en daarmee bubbels te creeeren. Dan is er niet eens een tweede vergisting.
Corpinat is inderdaad een soort Cava. Als ik me niet vergis is dit een “groepje” met mensen die hoge kwaliteit cava verkopen en hebben ze daar een naam aan gehangen om zichzelf te onderscheiden van de ‘slechtere’ Cava. Hoewel het dus niet zo is dat alle andere cava slecht is hoor, maar bij Corpinet moet het volgens mij langer gerijpt zijn voordat je het zo mag noemen.
Heeft iemand nog een goede tip voor een betaalbare Albariño? Ik vind die van de ah erg lekker, maar mijn ah verkoopt die niet…