Wie denkt Youtube dat jij bent?

Geïnspireerd op een eerdere post van (volgens) mij @Zemraluani en een vraag in een topic over of je het genant vindt als anderen je meest gedraaide liedjes zien:

Wat voor een suggesties geeft youtube jou, kortom: wie denkt youtube dat jij denkt?

Ik heb qua muziek op dit moment een vreemde mix. Ik heb nu staan corrie en de rekels - huilen is voor jou te laat (dankjewel forum), abba - voulez-vous, djingis khan- moskau en alaska thunderfuck - anus en colours of the wind. Maar ook een paar techno nummers en klassieke muziek.

En verder veel docu’s over seriemoordenaars, filmpjes over een dude die eten uit tekenfilms namaakt, ‘how much should you walk to lose weight fast’, ‘best glute exercises’ lage rug onderzoek (ik kijk lichamelijk onderzoek enerzijds voor mijn kennis, anderzijds als ASMR), facemapping, en top 10 disney plotholes you never noticed.

Ik denk dat youtube denkt dat ik een psycho ben met de emotionele ontwikkeling van een kleuter. Ik denk ook dat youtube denkt dat ik superveel eet, het liefst drie keer gefrituurd met heel veel kaas, maar dat ik wel halfslachtige voornemens heb om het eraf te krijgen. En volgens mij denkt youtube dat ik graag aan andere mensen zit, omdat ik allemaal filmpjes krijg van mensen die aan andere mensen zitten.

4 likes

Iemand die alleen maar naar Eurovisie-, chill- en loungemuziek luistert (van die dingen als ‘Autumn relax jazz coffee house music for work and study’ of ‘Chillhop 24/7 live radio’), obsessief bezig is met haar haar (curly girl method) en graag naar reality tv en dingen over hoarders kijkt. En soms kookt.

Dus vooral iemand met een niet zo goed ontwikkelde muzieksmaak, haha.

3 likes

Ja dit dus haha, komt wel overeen met wat ik dacht. Kijk veel teken/schilder filmpjes. En rpdr. En muziek zoals lizzo. En ondefinieerbare vage dingen zoals mr lonely (ff kijken wat dat voor filmpje is)

2 likes

Love it! Heb ook superveel rpdr trouwens haha.

1 like

youtube denkt echt dat ik een 15 jarige puberjongen ben die houdt van stuk tv, slechte prankvideo’s en pretpark gek is.

Hoe vaak ik ook klik op NIET GEINTERESSEERD ze blijven me ermee lastig vallen.

3 likes

Ronald Goedemondt staat bovenaan <3
Verder random Duits filmpjes

1 like

Duitse filmpjes?

1 like

Die Lizzo Aristo Cats is zo leuk hahaha

YouTube denkt dat ik… Zweeds? ben

Verder vooral veel filmpjes van Wendy Williams en andere talkshows en filmpjes van celebrities die grappige/gevatte opmerkingen maken. En idd ook veel Lizzo.

1 like

Ik ben iemand die graag naar The Big Bang Theory, talkshows, reality-tv, Omroep PowNed(?) en cartoons kijkt, Ariane Grande, Indie-muziek (ben ik dan toch meer hipster dan ik denk?) en Heavy Metal luistert. Verder ben ik veganist, zijn mijn hobby’s fotografie, gitaar spelen (I wish) en fitness. Ik heb een hond, draag ooschaduw en kijk zo nu en dan een Ted Talk voor verdieping.
Verder worden me diverse vlogs aangeboden, want het leven van anderen is interessanter dan de mijne.
Ook denkt YouTube dat mijn was en huis stinken en ik wil weten of ik zwanger ben, want ik krijg continu reclame voor pods, ambi-pur en zwangerschapstesten.
Ongeveer 25% accuraat.

1 like

Ik kijk Duitse filmpjes met m’n leerlingen :grin:

1 like

Veel sims4 filmpjes, beetje bodybuilding, beuty en arjan lubach

1 like

Op dit moment zit mijn youtube vol met Eurovision, Hatari, Dragonball z, memes en dieren video’s :joy:

4 likes

Mijn laatste gelikete video’s:

Veel te lange filmpjes van mensen die zeep maken;

Wereldmuziek;

Eten.

Verder: nagellakvideo’s, video’s over krullend haar, videoclips uit de jaren '80, vlogs van Bonnie en van die real life docu’s over mensen met bijzondere leefstijlen van BARCROFT TV enzo! Ik krijg altijd reclames van motors (omdat mijn vriend een motor wil, denk ik) en van facebook (omdat ik facebook heb verwijderd, denk ik).

Dit zijn trouwens volgens mij mijn meest bekeken video’s op youtube, dus ik denk dat het denkt dat ik heel erg fan ben van Cardi (wat ook een beetje waar is):

Youtube denkt volgens mij dat ik een zweverige huisvrouw van middelbare leeftijd ben die veganistisch eet, zelf zeep maakt en de kalimba speelt voor haar kinderen, maar stiekem naar Cardi B luistert terwijl ze overdag alleen thuis schoonmaakt.

2 likes

Ik krijg momenteel een mix van een of ander talkshow fragment (bijvoorbeeld Ellen), thrift with me video’s, wat BookTube, K-pop, van die reacting to video’s (bijvoorbeeld FBE), wat Bojack Horseman/Rick&Morty video’s en ook heel veel filmanalyses.

Oh en dan nog die random video’s die bij iedereen gepusht worden en waarvan ik me altijd afvraag waarom. Ga weg met je Kardashians en The ACE Family.

Geen idee wat YouTube van me maakt, ik ontwikkel vaak obsessies met onderwerpen/bepaalde kanalen voor een bepaalde periode en vind dan weer iets nieuws. Past het algoritme zich altijd razendsnel op aan :grin:

2 likes

Haha je laatste alinea. Heerlijk :joy:

1 like

Een gamer die reality trash kijkt met af en toe dierenfilmpjes.

1 like

Geen idee eigenlijk? Ik gebruik youtube volgens mij altijd uitgelogd.

1 like

@Damnatio ik wil even zeggen dat ik het heel leuk vind dat djingis Khan - moskau bij jou langskomt. Is echt een van mijn favoriete liedjes die alleen mijn vader leuk vind in mijn omgeving. Ga ik hem meteen weer opzetten ^^

3 likes

Wat ik iig vooral raar vind is dat ik zovaak ziggo sport zie staan, en het fc barcelona kanaal. Dat kijk ik never. En teveel youtube kanalen wat over een hond gaat. Zoals een husky kanaal, of 2 fuckin labradors, of een dogrescue iets. Ik houd absoluut NIET van sport of honden. :confused:. Gordon Ramsay staat er ook vaak tussen. Zijn kanaal kijk ik wel vaak.

Net een printscreen gemaakt en dit is het dus echt zovaak. Sport, hond, gordon ramsay.

1 like

Net even gekeken wat YouTube mij allemaal aanraadt.

• Mommybloggers omdat ik af en toe een vlog van Wil & Tien kijk
  • Muziekvideo’s uit de jaren '80 en '90
  • Arabische en Aziatische bak-kanalen
  • Video’s over haken en breien

Klopt allemaal wel.
En vervolgens krijg ik dit als voorgestelde video:
(Niet zo fris plaatje)

:woman_shrugging:

2 likes