Als ze direct een forensisch arts erbij hadden gevraagd had ik niet geklaagd. Maar als je dat niet van plan bent kan je niet iemand 10uur lang gewond op een politiebureau laten zitten zonder dat er medische zorg geboden wordt. Ik weet genoeg van de medische wereld om te weten dat mensen die aangehouden zijn wel behandeld worden op de SEH of poli indien nodig.
Ook zou ik 13 bijtwonden en een gebroken arm ook niet wegzetten als een kleine verwonding. Als een forensisch arts een fractuur bij iemand vermoed dan was hij ook naar de SEH gestuurd. Die jongen is nu een week later kennelijk zo immobiel dat hij niet van Den Haag naar Rotterdam kan om aangifte te doen, dan waren de verwondingen kennelijk niet zo klein.
Jij denkt niet dat er iets mis is met het systeem als je 10 uur onschuldig gewond op een politiebureau kan zitten zonder dat je behandeld wordt? Ik heb huidskleur hier nooit bij benoemd, maar inadequate medische zorg en kennelijk ook gebrek aan empathie voor verdachten is het structurele probleem waar ik het over had.