Oh wat een stom gevoel dan he…blijft je bezighouden.
Ik ben zelf verpleegkundige dus ik reageer even op je “beren op de weg”.
-leeftijd: zie ik echt niet als belemmering. Veel personen maken een switch naar de zorg en zijn wat ouder. Daarnaast “moet” je nog werken tot je 67 ste dus je hebt nog een volledige toekomst voor je.
-school/stage: je kunt een deeltijdopleiding doen of een bbl stageplek zoeken. Dan ga je een dag naar school en de rest werk je.
-geld: opleiding wordt betaald door je werkgever en je ontvangt een salaris vanaf dag 1.
-Salon: naar mijn idee is dit te combineren. Het vergt planning maar het kan. Daarnaast kun je op veel plekken een vaste werkaanvraag doen. Als jij bijv. Iedere maandag vrij pakt kun je dan je salon doen. Daarnaast krijg je ( ik in ieder geval) mijn rooster ruim van te voren ( minimaal 6 weken) dan geeft ook ruimte om je salonklanten door te plannen.
-weekend: ook hier is het key-word planning. Je kunt echt nog wel dingen doen in je werkweekend.
-waarom nu wel: wellicht zal je toen niet lekker in je vel, speelde er andere dingen mee. Nu is de situatie anders, je weet hoe het is en wat je (deels) kunt verwachten.
En natuurlijk waar je solliciteert: je wilt naar het ziekenhuis, maar wellicht is de thuiszorg ook optie ( wijkverpleegkundige). Wijkvp is met name overdag en geen/minimale weekenden.
Ik weet niet waar je woont maar in de regio limburg zijn nu nog vacatures voor opleidingsplekken in september. Misschien eens kijken via zorgnet.nl en kijken hoe het voelt.
Je kunt natuurlijk ook altijd een meeloopdag vragen bij een ( toekomstige) werkgever.
Succes met het maken van een keuze!