Welke gewoontes heb jij vanuit huis meegekregen?

Ik heb ook heel veel moeite met oogcontact, ik kijk vaak totaal ergens anders heen als ik tegen iemand praat. Ik probeer het echt te verbeteren maar het is zo moeilijk! Alleen denk ik niet dat ik dat van mijn ouders heb nu ik erover nadenk. Goed om te weten dat ik sommige rare tics helemaal zelf ontwikkeld heb :heart:

1 like

Oh ik kreeg juist een klap als ik m’n ouders niet aankeek :roll_eyes:

1 like

Hahaha

Ben jij er ook altijd zo hyperbewust van?

Ik denk dat Ohja ik moet ze aankijken, en dan kijk ik iemand aan en dan denk ik oh dit is ongemakkelijk, kijk ik weg, kijk ik met 1 oog, kijk ze weer aan en blijf focussen maar dan wordt het een staar ipv een blik en dan ben ik ineens aan het dagdromen terwijl ik iemand met een doodenge glimlach aankijk, dan denk ik Ohja als je naar iemands voorhoofd kijkt das zo’n trucje, dan denk ik nee die persoon ziet dat ik naar het voorhoofd kijk, doe ik weer een lege staar richting hun ogen, denk ik oh fuck heb ik wel geknipperd, knipper ik, tel ik hoe vaak ik knipper, misschien denken die mensen dat ik knipoog als ik te veel knipper, maar nu zijn Mn ogen droog want ik heb nu al een minuut niet geknipperd, zo knipper ik Mn lens eruit, kut ik staar nu al een halve minuut per ongeluk Recht op hun tiet hoezo kijk ik daar nou weer naar, blik omhoog, doe alsof je iemand ziet aanlopen en kijk ze weer aan, snel krab je hals, kijk naar je schoenen, focus Komop kijk ze aan, doe normaal.

En dan moet ik ook nog luisteren en dat lukt dan nooit.

18 likes

hahahaha dit ben ik

2 likes

Bij mij is het gecombineerd met +/- 23 andere neurotische tics (aan mijn haar zitten, aan mijn gezicht zitten, zweetsnor die ik dan steeds wegveeg, aan mezelf plukken, super veel met mijn handen gebaren, etc.) dus IK MOET AL AAN ALLES DENKEN en dan zit ik in mijn hoofd dus van ‘nee grace je moet hem aankijken hij praat tegen je het is onbeschoft om weg te kijken’ dus dan kijk ik en dan weet ik niet naar welk oog? Dus dan ga ik van oog switchen en dat ziet er waarschijnlijk ook raar uit. Dus dan probeer ik de blik vast te houden en in mijn hoofd zie ik er dan zo uit:

Dus dat helpt ook niet echt. De conclusie is dat ik beter in een grot kan gaan wonen.

14 likes

En @Zemraluani ik wil graag een keer een gesprek met jullie voeren irl hahhaa.
Ik heb dit allemaal soms ook. Vooral in professionele situaties

1 like

Ik doe niet mee want ik zou jullie dus allemaal een klap geven

1 like

HAHAHAA ja Same. En ik praat heel erg met Mn handen met grote gebaren want ik ben niet goed in fijne motoriek en het komt vaak voor dat ik mezelf sla met een zwiepende arm, of Mn gesprekspartner of bijvoorbeeld thee in Mn handen heb en die overal overheen flikker of iets van tafel veeg, God zo gênant.

Toen ik nog een beugel had kwijlde ik ook vaak over mezelf heen omdat ik tijdens het oogcontact maken vergat Mn mond dicht te doen. Ik vergeet soms nog steeds Mn mond dicht te doen trouwens en dan zie ik er volgens een vriendin uit als een vis die naar adem hapt, maar ik kwijl gelukkig niet meer :+1:t3:

image

7 likes

Ah ja lekker, doe aub wel mee. Misschien kun je ons les geven in hoe het wél moet? :joy:

@Twonights ok maar ik kijk dan wel langs je heen naar een muur oid. @Banananana terecht, ik vraag mezelf ook weleens af waarom me dat niet vaker gebeurt.

Ik ben verder nog nooit uit een sociale situatie naar huis gegaan waarbij ik niet 5-40 minuten later zo zit:

Van ohgodohgod ik ben weer weird geweest, ik heb teveel/te weinig gepraat en niet genoeg vragen aan anderen gesteld iedereen vond me irritant. Maar ja je moet genoeg dingen hebben om om 4 uur 's nachts als een film in je hoofd af te spelen en wakker te liggen van het feit dat je een idioot bent die gewoon niet zonder supervisie naar buiten zou mogen.

@Zemraluani Oh god ja zo herkenbaar. En het is nog erger als het niet thee maar wijn ofzo is want dan lijk je ook nog bezopen? Een paar weken terug nog, was ik met een paar soortvan collega’s aan het eten en het was gezellig maar we waren ook belangrijke dingen aan het bespreken, en ik was een gepassioneerd betoog aan het houden waarbij ik al 3 keer bijna mijn glas had omgestoten. Op een gegeven moment schoof de man naast me zo heel subtiel mijn glas aan de kant zodat ik het niet om zou stoten en nu denk ik er weer aan en ik moet nu heel erg zweten.

5 likes

Omg ik hoor mijn moeder nog: ‘KIJK ME AAN ALS IK TEGEN JE PRAAT!!’

8 likes

Hahaha nou dat gaat als volgt: ‘kijk me AAN als IK tegen je PRAAT!’ Voor de klap komt eerst dat ik je kin vastgrijp trouwens.

3 likes

Bij sommige goede vrienden vraag ik soms zelfs als ‘grap’ of ze even willen spelen voor begeleider.

Ik ben ook nog eens heel awkward in het verkeer, dus levensgevaarlijk. Ik ben die persoon die een stap op het zebrapad zet en dan weer terugdeinst en dan na het stoppen van de auto een walk of shame inzet over het zebrapad

2 likes

Hahaha dit doet me denken aan een hekserige basisschool juffrouw die ik had. Mevrouw Rut bent u Bananananana?

1 like

Mevrouw Rut? Wat een onfortuinlijke achternaam om te hebben op een school.

1 like

Alles aan haar was onfortuinlijk

3 likes

De keren dat ik wijn over mezelf in bijzijn van mijn vriend zn collega’s heb gegooid door die armgebaren. Ook per ongeluk een beetje over de jurk van de vrouw van een partner, maar volgens mij had ze niks door.

1 like

Hallelujah :raised_hands:t3:

3 likes

Upje!

Een dropje direct na het avondeten. :redface: Daardoor vind ik het ook heel gek om overdag drop of ander snoep te eten, want het hoort echt na het avondeten… En ik vind het ook gek om meer dan één of twee van die dingen te eten :woman_shrugging:

Heb ook vaak gehad dat visite schrok als ik een zak drop tevoorschijn toverde na het eten. Die dachten: die gaat nog ff flink zitten kanen.

5 likes