Weg in eigen land

Pullman in Eindhoven heeft fantastisch ontbijt!

En @Mavrick voor de Efteling: Meneer van Eijck :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik wil in oktober met een vriendin een spa weekend doen. Massages, facials, zwembad, gewoon ultiem ontspannen. Weet iemand waar ik zo iets kan vinden? Maakt niet uit waar het is

Je hebt overal van die Wellnesscentra met hotel erbij door Nederland, of zoek je echt een prive huisje of zoiets?

Nee maakt niet uit, zou fijn zijn als alles bij elkaar zit maar heb niet echt een voorkeur

Sanadome in Nijmegen vond ik fijn. Veel verschillende baden en twee dagen lang in badjas lopen, zelfs in het restaurant.

2 likes

Yep dat wilde ik ook zeggen, en erg goed eten ook (laatste keer dat ik er was is wel 3+ jaar geleden)

2 likes

Thanks!

1 like

Thermen bussloo

2 likes

Mijn vriend en ik willen eind oktober een weekendje weg en zijn opzoek naar een mooie locatie. Het liefst iets bijzonders en niet een standaard huisje op een park of doorsnee hotelkamer. Is één van jullie onlangs nog naar zoiets geweest? We wonen trouwens in Groningen en vinden het niet erg om er een eindje voor het rijden/treinen.

Deze dingen had ik zelf al gevonden:

https://www.sterrenkubus.nl/

https://www.hotel-vrouwevanstavoren.nl/kamers/wijnvat-groot-zitkamer/

En mocht je een tip hebben voor een ‘gewone’ kamer/huisje, maar wel in de buurt van een leuke activiteit of goed restaurant dan lijkt me dat ook leuk. We zijn bijvoorbeeld ook nog nooit op de Veluwe geweest en daar fietsen lijkt me ook wel wat.

Ik ben op zoek naar een niet perse luxe hotelovernachting of b&b met ontbijt in de buurt van Nijverdal - Almelo. Selecteer alles met 4 personen (kinderen) maar kom telkens op leuke sites uit waar alles op 2 personen staat. En dan ook nog in de herfstvakantie :sob:
Weet iemand iets?

Via de zoekfunctie kwam ik uit op jouw bericht. Over 2 weken gaan m’n vriend en ik een nachtje weg in Amersfoort (via de NS spoordeelwinkel) en we zijn op zoek naar leuke restaurants, koffietentjes en bezienswaardigheden. Heb jij misschien tips? We hebben ook een Museumkaart, dus we gaan waarschijnlijk ook naar een museum. We dachten aan kunsthal KaDe.

3 likes

Prachtige binnenstad uit 1259. Je kan de toren beklimmen, we hebben als een van de enige in Europa een Koppelpoort (over weg en water) en er zijn super leuke stadswandelingen voor weinig
Een prachtige kunsthal met wisselende exposities. Ook een archeologisch centrum bevindt zich in Amersfoort. Het altijd bruisende Flehite museum toont u de rijke geschiedenis van de meest centrale stad in Nederland

Ik quote even een vriend van me z’n Amersfoort appreciation tekst.

3 likes

Haha wat prachtig omschreven :joy: Werkt hij bij de VVV? Dank je voor het doorsturen! De poort willen we zeker even bekijken en de kunsthal lijkt me ook leuk. Een vriendin van me raadde ook Dara aan, een restaurant met mezzes.

2 likes

Late to the party maar DARA is echt the best! Prachtig restaurant, altijd goed eten.

3 likes

Nee helemaal niet late to the party! Komend weekend gaan we naar Amersfoort, dus extra enthousiasme over dat restaurant is alleen maar welkom.

2 likes

Ja hier ben ik een tijdje terug geweest en was echt aangenaam verrast! (alleen het interieur vond ik iets te hip met te harde muziek)

Is dit uiteindelijk Amersfoort geworden? Ik wilde hoe dan ook nog even toevoegen dat die Sterrenkubus wel echt een gave ervaring is. Boek een vuurtje erbij en neem zelf iets lekkers mee (chocomelk) en je zit zo knus buiten naar de sterren te staren. :pleading_face:

1 like

Haha ja we zijn naar Amersfoort geweest met zo’n deal van de NS. Mijn vriend kon steeds geen beslissing nemen en ik had geen zin meer in zoeken dus toen heb ik hem die pagina laten zien en mocht ie daaruit kiezen :stuck_out_tongue: Was erg leuk! Vind met de trein reizen ook wel fijn, want dan kan m’n vriend ook eens niksen. We hebben geluncht bij Madonna, gekringloopt bij Kringloopcentrum Amersfoort en Kringloop voor Red een Kind, daarna wat gedronken bij B.A.S. en 's avonds gegeten bij Dara. De volgende dag zijn we naar Kunsthal KAdE geweest en daar was een hele coole expositie van Natasja Kensmil. Heel duister en af en toe wat ongemakkelijk om naar te kijken, maar dat vond ik juist interessant. Daarna hebben we nog wat gegeten bij Bagels & Beans en hebben we wat door de stad gewandeld en zijn we bij wat lokale winkels geweest.

Ik denk dat we ooit nog wel naar de sterrenkubus gaan. Lijkt me echt leuk, helemaal met zo’n vuurtje erbij :pleading_face: Wij zouden vorig jaar gaan, maar dat was i.v.m. corona geannuleerd.

10 likes

heeft iemand een tip wat betreft een goede locatie voor een familieweekend (met veel aparte kamers)? voor zo’n 70 mensen en liefst midden NL (gld/utr), maar eromheen mag ook!
ik zoek me uiteraard al suf maar wie weet heeft iemand hier een tip die niet zo snel te vinden is via internet!

https://www.deroerdomp.nl/accommodaties/de-beerze

Ik ben eens in de kleine beerze geweest, voornamelijk 4 persoons slaapkamers en allemaal met eigen badkamer.