Weg in eigen land

Dan dump ik J wel ergens in de Soesterduinen :crazy_face:

1 like

Genoeg terrasjes en pleintjes! Eventueel een stadswandeling doen zodat je op alle mooie plekjes (Muurhuizen, Koppelpoort etc.) komt. Amersfoort is echt heel mooi!

Dierenpark Amersfoort is eventueel ook nog een leuk uitstapje.

In Soest heb je de Korte en Lange duinen, is vlakbij Amersfoort inderdaad dus daar ben je zo. Mensen gaan vaak naar de Lange omdat honden daar los mogen en het is nog wat uitgestrekter. Maar beide zijn mooi en ook de bossen eromheen, je kunt vanuit Amersfoort ook best nog naar de Veluwe maar is eigenlijk niet nodig zou ik zeggen! In de directe omgeving is er ook al heel veel natuur. In de Lange duinen kun je bijvoorbeeld de blauwe paaltjes route lopen. Parkeren kun je dan het beste bij de grote Foekenlaan parkeerplaats, je loopt daar ook zo de duinen in. Kleinere parkeerplaatsen heb je aan de Sparrenlaan en Beaufortlaan.

Het is wel druk in het weekend. Zeker sinds corona. Maar als de parkeerplaatsen aan de Lange duinen vol zijn kun je eventueel op de ook grote parkeerplaats aan de Soesterbergsestraat parkeren (dat is de ingang van de Korte duinen, maar als je oversteekt ben je ook zo bij de Lange).

Soesterduinen

Mocht je een Hollandse herder voorbij zien racen dan hoi :raising_hand_woman:t3:

2 likes

Top, bedankt voor je antwoord!

Als er een beter topic voor is dan hoor ik het graag!

Maaar;

Weet iemand een bijzondere plek/voorziening om een nachtje door te brengen voor de b-day van mijn partner? Niet té duur. We hebben al eens in hotelnothotel geslapen en dan wat fantastisch! Mag overal in Nederland zijn en alles wat niet ‘normaal’ is :relaxed:

1 like

Wanneer zou je weg willen? Kan je wel wat aanraden (heb nog een hoop op mijn wishlist staan), maar veel is al vol komende tijd.

Ik was vorig jaar hier naartoe geweest voor een nachtje met mijn vriend. Had het hier toen ook benoemd. Je slaapt in een sterrenkubus, een klein maar heel netjes hutje waar je door het dak met een telescoop naar de sterren kan kijken. ontbijt stond in de ochtend voor de deur in een mandje. Superleuk!
https://www.sterrenkubus.nl/

9 likes

Van 9 op 10 juli :see_no_evil:

@MaartenvanRossem ziet er heel knus uit inderdaad :heart_eyes:

1 like

Heeft iemand een tip voor een leuk verblijf in Limburg (NL)? Ik wil volgende week vrijdag een weekje weg met mijn vriend en we willen graag een huisje met eigen keuken en iets van een terras, maar we komen niet heel veel verder dan Landal en Center Parks en dat vind ik eigenlijk niks

Heeft natuurhuisje.nl niet iets leuks in petto?

Ja heb ik ook gekeken, maar dat zijn met name chalets en stacaravans. Ik ben hoogzwanger dus ik wil eigenlijk wel een ‘normaal’ huisje of appartement

1 like

Droomparken, europarcs?

1 like

Ik heb ooit in Hotel Bonjour in Gronsveld geslapen en dat was echt fantastisch

edit: oke wacht dit is dus een hotel haha

1 like

Ik had iets specifieker moeten zijn: ik wil dus liever geen bungalow of huisje op een massaal vakantiepark, dus dan valt heel veel al af. Ik zoek eigenlijk iets kleinschaligers

2 likes

https://www.buitenlevenvakanties.nl/

Misschien hier? Zijn hele fijne huisjes, maar weet niet precies waar ze allemaal zitten.

1 like

Heeft er iemand nog tips voor Middelburg en omgeving? Ik ga er dit weekend 2 nachtjes heen :sunny: Vooral tips qua lekker eten?

Ik heb vorig jaar bij Kloveniersdoelen in Middelburg gegeten. Vond het een hele leuke plek en lekker gegeten. Wij hebben toen binnen gezeten maar ze hadden een terras op een binnentuin

1 like

Kijk eens bij Landgoed Lemmenhof in Ell.
Houd er rekening mee dat er al heel veel vol zit in juni.

2 likes

Droomparken bij Venlo (maar denk dat die tiny houses al vol zitten) of je hebt heeel veel van oude leuke huisjes in Zuid-Limburg wij zaten in de bovenste molen Mechelen, (6-8pers) maar die eigenaren hadden meer huisjes geloof ik.

2 likes

Wij zoeken een luxe hotel aan zee, met eventueel wellness en bijvoorbeeld zeezicht ofzo, om een lang weekend of midweek naartoe te gaan als ‘zomervakantie’. Over een maandje ongeveer. Heeft iemand een aanrader?
(normaal vind ik campings of parken ook leuk maar met mijn zwangerschap vind ik een hotel net even wat chiller).

Ik ben laatst een nachtje naar strandhotel cadzand-bad geweest! Heel mooi hotel met een zwembad en 2 sauna’s en lekker bed + direct aan het strand. Zitten ook restaurants Pure C en Blueness van Sergio Herman bij.

1 like