Heel lekker, wel pittig!
Oh ziet er goed uit! Zonder de koriander… dat dan wel haha. Gaat op het lijstje voor volgende week.
Op willekeurige volgorde
- Knolselderij steak van Ottolenghi met cafe de paris boter ipv de saus die hij erbij serveert (gebruik een recept uit Spice Wise) en dan met aardappelpuree en iets van gekookte worteltjes
- Pittige sperziebonenschotel met rijst
- Gekruide spitskool met, waarschijnlijk, chapati’s, zoetzure komkommer en yoghurt
- Rode kool - 1,5 uur gestoofd met jeneverbes en laurier (nog nooit eerder zo gemaakt, maar het klinkt goed)
En dan de andere dagen iets uit de diepvries denk ik. Alleen nog iets verzinnen met witte kool en rode puntpaprika (jaa ik heb even goed ingeslagen bij de Lidl)
Hahaha ik zag deze recepten en moest aan mn eigen koelkast denken, die nu ook bestaat uit kool, paprikas en speziebonen Alles wat je gaat maken klinkt wel goed zeg! Veel geinspireerder dan wat ik ermee ga doen denk ik
Ook bij de Lidl boodschappen gedaan? De middelste twee recepten heb ik al een aantal keren gemaakt en zijn echt easy peasy. Die andere twee kosten vooral tijd maar zijn ook niet echt moeilijk want het is veel wachten! Mocht je zelf nog iets willen maken;
Rode kool recept
Knolselderij recept
De andere twee zijn uit een kookboek, als je die wilt dan laat maar weten.
Weet je al wat je met je paprika’s gaat maken? Want daar ben ik echt inspiratieloos mee. Ik dacht aan paprika shnitzels van Ottolenghi, maar dan moet ik nog een paar dingen kopen en dan zit ik met het budget.
Edit: het koolrecept heb ik al eens gedeeld bedacht ik me net, zie hier Orgineel gaat met witte kool, ik maak het met spitskool meestal.
Ik ga je recepten onthouden voor volgend weekend! Doordeweeks kom ik eigenlijk pas om 19:00 thuis (na om 8:00 weggegaan te zijn :’) ) en dan ben ik echt heel gaar dus 9/10 keer maak ik iets heel simpels (pasta of stooof). Ik denk dat de paprika’s lang ga stoven en er gnocchi bij maak. En een keertje linzen chili want ik ben niet creatief hahaha
Ma: Chili sin carne
Di: gva’tje
Wo: wortel pompoen soep met rode linzen
Donderdag: Chana masala met bloemkoolrijst
Vrijdag: zelfde als donderdag
Zaterdag: Chili sin carne
Zondag: vega shaorma salade
- kedgeree met makreel en komkommersalade
- ravioli met ricotta en spinazie en een simpele salade met pitten en noten
- wraps met vega kipschnitzel uit de oven met salsa en maissalade
Een avond bij ouders eten en vrijdag zien we wel en in het weekend ook (snacken, bestellen of uiteten). Haal meestal voor 3 of 4 dagen eten in huis
Weekmenu voor aankomende week:
- geroosterde rose harissa pompoen en burrata
- gnocchi met geroosterde boerenkool en pastinaak
- linzenburgers op een broodje met geroosterde aardappels
- miso noodles met tempeh, bimi en paddenstoelen
- zelfgemaakte pizza
Na 2 weken vakantie en niet altijd even gezond eten, weer even wat normaler eten deze:
- Tumis boontjes met rijst
- Goudengroente soep (Flespompoen, pastinaak en wortel)
- AVG snijbonen, gekookteaardappels en schouderkarbonade
- Pasta Putanesca
- Groente uit de oven met een rundersaucijs
- Paddenstoelen/spinazie risotto
@Koffiebroodje heb je het recept van je eerste gerecht toevallig?
En @Mrs.Fraser heb je een recept van goudengroentesoep? Nog nooit hier van gehoord maar het klinkt lekker.
Niet echt een recept maar wat ik doe is een pompoen in wedges snijden. Insmeren met een mengsel van knoflook, olijfolie, 1 a 2 el rose harissa (ligt eraan welke je gebruikt want die van ah is minder sterk en heb je misschien meer van nodig). Ongeveer 30/40 minuten op 200/220. Beetje afhankelijk van je oven. Ondertussen sla aanmaken met een vinaigrette en burrata uit de koelkast zetten. Als de pompoen klaar is alles op het bord en klaar. Niet vergeten af te maken met zout, peper en olijfolie. Heel simpel maar wel lekker zo!