Wat zou jij doen met 2 (of 3) extra dagen per week? Welke cursussen zou je volgen, welke hobby’s zou je weer oppakken en in welke hobby’s zou je meer tijd steken? Zou je meer werken (om bv. voor een bepaald doel te kunnen sparen?), sporten of een studie erbij doen? Zou je een eigen zaakje starten (en wat dan)? Of zou je vrijwilligerswerk gaan doen? Van welke projecten die je al lang wil doen, zou je nu echt werk maken? Of heb je andere ideeën om je tijd te besteden?
Even mijn persoonlijke situatie schetsen: ik zit in een luxepositie, ik heb tijd ‘over’. Ik werk, ik heb een mooi fulltime loon, dus ik hoef in principe niet extra te werken. Ik studeer, maar ik heb dus al een aantal jaar vast werk, dus ik hoef ook geen extra vakken te nemen om sneller mijn diploma te behalen. Het is heerlijk en in het begin heb ik heel erg genoten van al mijn vrije tijd, maar nu merk ik dat ik eigenlijk te veel vrije tijd heb en er een beetje lui van word. Ik ben dus op zoek naar extra uitdagingen, dingen waar ik mijn tijd kan insteken. Vandaar dat ik me afvraag wat jullie zouden doen met 2 extra dagen.