Wat zijn dingen die je als kind heel lang hebt geloofd?

Hahah dat was ik. Die hond was in mijn ogen nog net niet superman. Wat grappig dat ze ons hetzelfde hebben wijsgemaakt vroeger!

1 like
  • Dat als je kauwgom doorslikt je plasbuis verstopt
  • Dat als je het water te lang (en onnodig) laat stromen, het slootje naast huis leegloopt en dat de vissen daardoor dood gaan
  • Dat als je een gekke bek trekt stipt om 12 uur dat ie dan blijft staan
  • Dat clowns clowns zijn en geen verklede mensen (mega eng)
  • Mn vader ging een plant een keer knippen ondat ie te lang werd. Ik zag in die plant een soort levend iets dus ik was hysterisch. Ik dacht dat planten gevoel hadden net zoals dieren en mensen :sweat_smile:

Met dat middelste probeerden mn ouders me natuurlijk bewust te laten worden van waterverspilling maar ik geloofde dat echt. Toen ik dit laatst probeerde bij mn 4 jarige nichtje die heel lang wilde douchen snapte ze er níks van.

4 likes

Vandaag was ik in de dierentuin en toen bedacht ik weer wat mijn vader altijd zei en ik best wel lang heb geloofd.
Wanneer er een dier niet in zijn hok zat dan zei mijn vader altijd dat hij op vakantie was. Dus ik dacht dan dat het dier tijdelijk naar een andere dierentuin was in een ander land en dan na een paar weken weer naar zijn eigen dierentuin terugkwam.

15 likes

Ah. Dat vind ik echt heel schattig!

Mijn ouders hadden mij verteld dat je water (uit de kraan) ook moest betalen, kopen. Dus toen dacht ik dat je in de winkel een hele grote plastiek zak vol met water moest kopen en die dan ergens onder de lavabo ofzo moest installeren.
Ik dacht ook dat kinderen die meespeelden in een reclame dat telkens opnieuw moesten doen. Dus telkens de reclame op tv was. Want anders was het toch saai dat dit maar 1x mocht? En dat die kinderen niet in geld maar met speelgoed betaald werden
En mijn ouders hadden mij wijsgemaakt dat als je een kauwgom inslikt je poepegaatje zou dicht plakken. dus dat je geen kaka meer kon doen.

2 likes

Lavabo is de Belgische variant van wastafel.

1 like

Bedankt! ik vond echt geen ander woord om het te omschrijven.

1 like

Ja, dat snap ik. Er wordt vlgs mij ook geen ander woord gebruikt hé?

Neen dit is volgens mij inderdaad het algemeen nederlands ( vlaams ) woord ervoor.

Jawel, pompbak. Maar dat zou ik hier nooit op het forum gebruiken.

2 likes

Oh, dat woord ken ik niet. Maar waarom zou je het niet gebruiken op het forum.

Omdat ik denk dat Nederlanders dat woord niet verstaan, net zoals lavabo of gootsteen.
Ik zeg hier gewoon wastafel.

1 like

Ik/mijn omgeving noemt het ook vaak de wasbak ipv de wastafel bedenk ik me nu

Dat je groeit als je de hik hebt.

Mijn familie zei altijd als ik de hik had “oh je bent aan het groeien!”

Kwam er beschamend laat achter dat het niet zo was.

5 likes

Mijn ouders wilden niet dat mijn zus en ik met sokken aan zouden slapen, dus heeft mijn vader ons wijsgemaakt dat we dan een ziekte zouden krijgen genaamd voetbroei.

Ik was hier uiteindelijk zo bang voor geworden dat ik zelfs mijn vriendjes en vriendinnetjes ervoor ging waarschuwen

8 likes

Nooit op blote voeten lopen want dan zouden we een blaasontsteking krijgen vooral als het koud was

Of is dit wel echt, haha :crazy_face:

1 like

Waarom wouden je ouders dat niet?

Doet me er trouwens aan denken dat mijn stiefvader vroeger altijd voor de grap zei: als je nu niet ophoudt, dan moet je met blote voeten naar bed!!!

En dan lag de 6-jarige ik helemaal in een scheur want ik ging immers altijd al met blote voeten naar bed, lekker puh

4 likes

Ik ben op Koninginnedag jarig en heb heel lang geloofd dat iedereen de vlaggen voor mij uithing. Iedereen feliciteerde me ook de hele dag door en zo. Alleen als je spelletjes ging doen stond op het kaartje ook altijd je geboortedatum. Dus die mensen konden gewoon zien dat ik jarig was.

12 likes

Ik denk dat ze dat onfris vonden of zoiets?

1 like

Dat de danseressen links en rechts in Thriller van Michael Jackson, Janet en Latoya waren.
Dat Amelie Mauresmo vroeger een man was en toch bij in de vrouwentennis speelde

=>allemaal door mijn vader wijsgemaakt.