Wat zijn dingen die je als kind heel lang hebt geloofd?

Oh en onze tekendocent heeft ons nog tot in de derde klas laten geloven dat kerken in de vorm van een kruis zijn gebouwd, zodat als god naar de aarde kijkt hij goed kan zien waar de gelovigen zijn…

6 likes

Dat ik dik was omdat ik altijd mijn kauwgom doorslikte, dan zou alles aan elkaar plakken en er dus een grote bol in mijn buik ontstaan.

1 like

Ik dacht juist dat in de toren allemaal flesjes water opgestapeld stonden…

1 like

Hierop aansluitend: mijn moeder zei altijd “je bent niet dik, je hebt zware botten”. Ik dacht daardoor dat mijn botten gewoon heel lang en breed waren, waardoor ik er dik uitzag, maar het eigenlijk niet was.

Mijn vader had me vroeger altijd vertelt dat hij elke avond de maan ophing en de zon naar beneden haalde. Geen idee tot welke leeftijd ik dit geloofde, haha.

Mijn opa daarentegen heeft me zoveel dingen wijsgemaakt, dat ik bijna dagelijks wel weer thuis kwam met een verhaal wat echt helemaal nergens op sloeg en dat m’n moeder zei “trap er nou niet elke keer weer in”. Hij maakte me ook gewoon echt domme dingen wijs, zoals dat hij op de universiteit zat en daar de gekste dingen meemaakte. De beste man heeft nooit gestudeerd. Ik las van iemand hier dat haar vader of opa ook over een hond vertelde en dat deed mijn opa ook altijd, hahahaha. Ze hadden ook een hele grote foto van die boxer aan de muur hangen en die hond was echt een legende voor mij vroeger

11 likes

Ik weetniet of dit per se in dit topic hoort maar heb altijd het gevoel dat ouders expres zeggen allergisch te zijn voor katten en/of honden zodat kinderen niet gaan lopen doorzeiken. Hoevaak ik al wel niet heb gehoord dat papa of mama allergisch is, yeah right.

3 likes

Oja over kauwgom doorslikken kreeg ik te horen dat dit jarenlang in je luchtpijp bleef plakken en je kon daardoor stikken dus oweee

1 like

Ik heb echt heel lang gedacht dat er krokodillen in het kanaal zaten. Een jaar of 10 terug, ik was echt al 16, dacht ik ineens huh krokodillen? Waarschijnlijk hebben mijn ouders dat gezegd om mij en mijn broertje en zusje bij het kanaal vandaan te houden, dat was bij ons de straat uit.

3 likes

Ik ben half Grieks en geboren op een klein eilandje in Griekenland . Ik dacht dus dat dat eiland heel Griekenland was want altijd als wij naar Griekenland gingen dan gingen wij naar dat eiland.
Toen we een keer in Kos waren riep iemand iets naar ons en toen zei ik " Hey ze spreken hier ook Grieks"

20 likes

Ik heb dit zo ongeveer geloofd tot ik zelf seksueel actief werd (op m’n 15e) :joy:

2 likes

Aawwhhhh! Dat is inderdaad echt een compliment.

Een collega van ergens in de 50 werd ook door een kindje van een andere collega niet als volwassene gezien. “Want hij is ook stout” :joy: Die man gaat ook gewoon heel leuk en spontaan met kinderen om, en niet zo krampachtig zoals veel andere volwassenen (waar ze vaak niets anders kunnen doen).

4 likes

Ik heb heel lang gedacht dat wanneer je dood ging je net zo eindige als bij de ‘Grote meneer Kaktus show’ en vroeg me altijd af hoe dat in de kist zou passen?
Zo dus:

14 likes

Ik geloofde tot mijn tiende dat de koningin in het dorp woonde waar ik ook woonde, omdat mijn moeder dat een keer had gezegd als grapje.

2 likes

O ja en (!) dat achter de snelweg in Ede (daar is zo’n geluidswal gemaakt) de zee was. Ik vond het zo op duinen lijken, op de één of andere manier.

3 likes

Ik dacht dat van die verklede mensen in grote steden daar enkel stonden voor aandacht i.p.v. om geld op te halen. Op relatief late leeftijd (echt 10+ wel denk ik) liep ik langs zo’n persoon in Amsterdam en toen zei ik hardop: “oh, ik zal maar even zijn hand schudden, dan is hij ook weer blij”. Dat was een hele uitbundige actie van mij, want ik was ontzettend verlegen. Ik heb dat supersnel gedaan zonder hem aan te kijken. Daarna kwam de waarheid aan het licht en moest ik hem per se een muntje geven van mijn moeder. Nog steeds voel ik me een beetje genaaid.

5 likes

Mijn zusje geloofde vroeger heel lang dat als je een scheet liet in een potje en de deksel dicht deed, dat het geluid dan in het potje zat opgesloten. :sob:

9 likes

Omg mijn moeder ook! Ik was dit helemaal vergeten tot ik dit las. Ze zei ook dat ik het tegen niemand mocht vertellen en dat ik krachten zou krijgen als ik 18 was. Ik snap ook niet wat er grappig aan is, want ik heb het jaaaaaren geloofd en de grap is gewoon uitgedoofd.

3 likes

Ik op mijn 16e! Dat had ze gewoon gejat van mijn toen favoriete serie Sabrina the Teenage Witch. Dus het was nog plagiaat ook.

2 likes

oh maar hier zit toch ook wel een kern van waarheid in? Kruis is het symbool van het christendom, dus volgens mijn godsdienst/geschiedenis docent was het daarom een soort trend vroeger.

Dat agenten en politiemannen verschillende dingen waren, dus het rijtje was dan brandweer ambulance agenten en politiemannen.

En mijn vader zei een keer hoe laat het was toen we de hond aan het uitlaten waren en toen ik vroeg hoe hij dat wist, zei hij dat alle volwassenen altijd wisten hoe laat het was.

6 likes