Ik had een amoebe! Redelijk zeldzaam. Ze zitten er nu wrs nog in cystes. Ik druppel nu vanaf oktober ongeveer met een soort chloor in mijn oog. Bij mij komt er zeer waarschijnlijk een litteken precies voor mijn pupil, vandaar de transplantatie. Ik zie nu bijna niks met het oog. Heb jij lang last gehad en zie je nu weer oke? Iets aan je oog hebben is zo lastig he, beïnvloed alles!
Oja dat is inderdaad zeldzaam, balen zeg! Ik had er heel erg last van. De eerste paar weken deed mijn oog echt pijn. Ben in totaal denk ik 8x naar de oogarts geweest, uiteindelijk hadden ze een antibioticum gevonden dat hielp. In totaal kon ik 3 maanden mijn lenzen niet in en moest ik het ook weer opbouwen. Heb er nu geen last meer van, behalve dat dat oog vaak iets droger aanvoelt. Mijn ogen zijn wel -1 slechter geworden. En had al slechte ogen. Maar ik zie met lenzen in wel gewoon alles weer gelukkig.
Bij jou nog geen echte prognoses dus? Behalve evt die transplantatie?
Pfoe dat is een lange tijd! Gelukkig dat het nu bij jou weer goed is gekomen.
Ik ben nu 3 maanden onderweg en krijg over 2 weken een speciale scan waardoor ze (hopelijk) een completer beeld krijgen. Omdat mijn oog nog niet helemaal rustig is kunnen ze er nog niet zo veel over zeggen, maar deze arts verwacht een litteken wat mijn zicht ernstig gaat beperken. Nu zie ik bijna niks omdat het nog troebel is voor mijn pupil. Ik kijk ook licht scheel met dat oog daardoor (daar heb ik goed veel tranen om moeten laten wat ik eigenlijk stom en oppervlakkig vind van mezelf)
Ben wel heel erg benieuwd wat de andere arts gaat zeggen. Zij is ook de arts die hoornvliestransplantaties uitvoert, dus zij weet er echt alles van.
Pff heftig, sterkte! Hoop dat alles uiteindelijk goedkomt
Lief, dank je wel! Hoop hier over een tijdje een positieve update te kunnen geven!
Ik ging net weekboodschappen doen op mijn fietsje (want volgens google was het rustig dus kon ik ipv man) maarrr het was ook rustig en het er was veel afgeprijsd bij de Jumb.o (vanavond eten we vegan gyros voor 50 cent met zoete aardappel van 50 cent en roerbakgroenten die er heel luxe uitzien 50 cent)
Nu heb ik alles in huis (lidl en jumbo), fiets was volgeladen moest zelfs tas over schouder doen, en was totaal net geen 50 euries kwijt.
Toen voelde ik me een budget topper.
Dat moet ik toch wel even kwijt.
Dit is zo herkenbaar, ben vandaag ook graftakke sloom en al 40 minuten bezig met mijn ontbijt
Sterkte
Ik heb mezelf net geleerd hoe je een lamp aansluit en ophangt en dat heb ik net succesvol gedaan dus nu ben ik zo trots dat ik chips zit te eten voor lunch.
Ik heb vandaag zo een heerlijke werkdag. Ik doe vrij weinig (kwam ook pas om 10 uur mijn bed uitgerold) net even lekkere verse broodjes voor de lunch gehaald en dan nog maar wat werk dingen op mijn gemakje doen.
En ipv ff snel een spijkerbroek met een sweater zoals afgelopen weken ook weer even een leuk jurkje aangetrokken. Voelde mij helemaal blij en opgewekt toen ik over straat liep.
Oh jee. Ipv een Gierige Gerda hebben we hier een Gierige Panorama
Hahaha, niet gierig, prijsbewust
geef liever het geld aan andere dingen uit dan boodschappen
Ik ben net naar de AH gegaan om kerstkoekjes te halen voor -35%, waren ze op
Over gierig gesproken
Ja groot gelijk hoor!
Ik word ook altijd onredelijk pissig als andere mensen hamsteren terwijl IK wil hamsteren Gvd ja
Nou heb ik dit jaar geen Bolletje Sneeuwmannen op echt erg dit
Waaaaaarom produceert bolletje elk jaar zo’n limited oplage?
Ze zouden hun omzet makkelijk kunnen verdubbelen bij mij als ik die kaneelkransen en sneeuwmannen ooit kon vinden.
Mijn hersens sterven echt af vandaag. Jeetje wat een saaie taak ben ik aan het doen. Ik verlang naar mijn bed. Of zelfs opruimen lijkt me nu leuker.
Wat heftig!
Bij mij is er ooit sprake geweest van een hoornvliestransplantatie maar ze durven het niet aan dus ik hou voor altijd een beschadiging precies voor m’n pupil.
Ik hoop dat er bij jou snel duidelijkheid komt over hoe en wat en ik wil je alvast heel veel sterkte wensen met de transplantatie, dat is ook niet niks allemaal natuurlijk
Gisteravond hadden mijn vriend en ik onze onesies naast het bed gelegd en vanochtend lag op elke onesie een kat te slapen