Wat je even kwijt wil #36

Oei dit klinkt inderdaad niet fijn! Maar helaas herken ik je verhaal.
Mijn werkgever heeft onze atv dagen met kerst naar nu verplaatst en we zijn verplicht vakantiedagen op te nemen.
Ik had ook wat vrije dagen geplant voor concerten en festivals en een vakantie naar noord Italië. Dat gaat allemaal niet door. Maar ik mag de dagen niet terug nemen.

Helaas kan ik er niet tegenin en moet ik het accepteren. Omdat ook mijn werkgever zichzelf aan het redden is. En dit voor iedereen binnen het bedrijf geldt.

Ik begrijp heel goed waar je inzit. Maar ben bang dat we er niet zoveel aan kunnen doen.

Moet vandaag op een locatie werken ipv in de wijk.
En alleen maar omdat daar het halve personeel zich heeft ziek gemeld omdat ze elkaar opnaaien over corona.
Kom net binnen en het geroddel en opnaaien begint nu al

Nee. Dat is ook waar. Het voelt alleen heel naar hoe het wordt gebracht. En we hebben een voucher gekregen voor onze geannuleerde vakantie, die duurde 12 dagen, die heb ik nu niet meer over dus kunnen we alleen nog op een vakantie van maximaal 7 dagen ( dat is wat ik nog resterend heb). Aan de andere kant zullen die vakanties straks ook wel veel duurder worden dus lost het zichzelf nog op ook :sweat_smile:

Mag je die voucher niet volgend jaar nog inzetten? Wellicht dat je een mailtje kunt sturen naar de reisorganisatie met de vraag of ze hem eventueel voor je kunnen verlengen omdat je onvoldoende vakantiedagen hebt om hem dit jaar te gebruiken. Het komt immers ook door de geannuleerde reis dat je die dagen niet meer hebt, dus wie weet kunnen ze je op die manier wel tegemoet komen.

1 like

Volgensmij zijn ze verplicht om die voucher uit te betalen als je die na een jaar (?) niet gebruikt. Dus dan zou je wel dat geld terug gestort kunnen hebben.

Ik heb me erbij neergelgd dat ik dit jaar niet op vakantie ga, dus ga volgend jaar maar extra duur en extra lang :stuck_out_tongue:
Dit jaar hooguit een weekend weg in een (burgelijk) huisjespark, wanneer dat weer mag.

1 like

@Nox
@George

Klopt die voucher kan ook in geld uitgekeerd worden. We dachten er nu aan om mogelijk met de kerst weg te gaan, onze zaak is dan altijd dicht.
En idd dan maar weekendjes weg.

2 likes

Poeh ik vind het wel eng om naar Nederland te komen. Nederland is niet eng maar mijn man, kind en ik gaan bij mijn moeder wonen. Dit was enkele maanden geleden het plan zodat mijn man een baan zou kunnen vinden.

Maar nu kan hij sowieso een tijd geen werkvergunning krijgen en ik denk dat er best wel moeilijkheden gaan ontstaan in het nieuwe thuis. We zullen op elkaars lip zitten en ik heb nu al het idee dat mijn moeder er niet zoveel zin in heeft of dat ze het niet gaat vinden met mijn man. :slightly_frowning_face: Vind het ook moeilijk dat ik nu 3 mensen goed tevreden moet houden zodat er geen ruzie ontstaat.

1 like

Leukkk!!!
Ik ga eig best wel vaak naar Gangelt haha.

Ga eens kijken wat voor een dieren op de adoptielijst staan.

3 likes

Ik voel mezelf echt een megazeikerd maar ik ben nu al klaar met vandaag. Ik probeer thuis te werken maar ons systeem is zo achterlijk traag dat ik continu naar zandlopers op mijn beeldscherm zit te staren en ondertussen hoor ik mijn buurjongen keihard blèren. Ik heb het ook al in het burenergernissen topic geschreven maar mijn buren zijn prima mensen (kan het altijd wel prima met ze vinden en dat wil ik graag zo houden dus ik stap daarom ook niet op ze af) maar ik snap werkelijk waar niet dat ze niet wat stiller doen of er wordt geklust of ik hoor de kinderen spelen en blèren of opeens gaat er keihard muziek aan. En ik snap dat het lastig is in deze tijd om je kinderen een beetje in het gareel te houden maar ik probeer gewoon te werken dus dit is gewoon mega irritant aan het worden.

1 like

Bij ons op het werk helaas ook zo. vakantieuren die al opgenomen zijn mogen niet meer teruggedraaid worden omdat de dan inderdaad bang zijn dat iedereen ze tegelijk gaat opnemen als alles weer terug meer ‘normaal’ is.

Maar als je het wel goed met ze kan vinden kun je toch misschien juist wel op ze afstappen en dan netjes aangeven dat jij thuiswerkt en dan vraagt of ze hier rekening mee kunnen houden? of misschien in ieder geval tussen bepaalde tijden bijvoorbeeld? Dit hoeft in mijn ogen niet gelijk een burenruzie op te leveren

Daar heb je gelijk in alleen weet ik van mezelf dat ik nu zo geïrriteerd ben dat het er niet op een beste manier uitkomt dus daarom kies ik er voor niks te zeggen. De buren weten trouwens wel dat ik thuiswerk momenteel want dat is al eens ter sprake gekomen.

Blegh ik ben sinds deze week weer begonnen met roken en ben echt boos op mezelf. Gebruik het echt weer als ontspanning en kalmeermomentje in tijden van stress, maar ik was zo blij dat ik al zol lang gestopt was :frowning:

Welke e-reader app gebruiken jullie op je Android telefoon? Ik wou Google play books gebruiken, maar het lukt me gewoon niet om een book te uploaden daar, blijft de hele tijd hangen op processing :angry: Wil eigenlijk alleen dat hij een dark mode heeft

Mehh gister voor het eerst echt wielren-agressie meegemaakt. Ik was op m’n wielrenfiets de stad uit aan het fietsen en op het fietspad was een oude man in een scootmobile. Die kon ik nooit inhalen met 1,5 afstand, dus ik ging een klein stukje over de weg (waar ook auto’s in tegengestelde richting rijden) om daarna weer in te voegen op het fietspad.

Ging een mega dikke auto met aanhanger me expres klem rijden, maar echt heel gevaarlijk (en veel te hard). Nu rijden mensen op deze weg heel vaak asociaal, terwijl je er maar 30 mag, maar dit vond ik zo eng.

En dan word ik echt boos van alle wielrenners die zo kut doen tegen mensen op straat want daardoor worden alle mensen die wielrennen benadeeld door dit soort gekken :angry:

2 likes

Ken toch nie? Guts&Gusto is zelfs duurder. Wauw.

8 likes

Grrrrr lukt ook niet :angry: :angry: :angry:
Volgens mij is er iets mis met het bestand argh. Ik word hier zo geïrriteerd van, ik wil gewoon mijn boek lezen :angry:

En natuurlijk lukt het wel met de Kobo bol app, maar die heeft geen dark mode :pensive:

Al 3000 dingen gedaan vandaag, kijk ik op de klok, is het nog steeds ochtend :sweat_smile:

Jaa thanks, inderdaad beangstigend! Vooral omdat je ook helemaal vast aan je fiets zit, dus als je opeens moet remmen en niet snel genoeg uitklikt met je schoenen lig je gewoon met fiets en al op straat.

M’n vriend vertelde dat een wielren-vriend van hem eens had gehad dat mensen uit een auto dingen naar z’n hoofd gingen gooien. Echt zo gevaarlijk

1 like