Wat je even kwijt wil #24

Even een vraag! Ik heb zelf geen kinderen en er ook weinig verstand van, dus vind dit lastig inschatten.

Het dochtertje van vrienden van mij wordt binnenkort 1 jaar. Wat is een leuk cadeautje? Speelt zo’n kleintje al met speelgoed en zo ja, war voor speelgoed? Heeft iemand tips :grin:? Budget is ongeveer 20 a 25 euro

Een trein van hout is leuk. vooral als het bestaat uit houten blokken, die omgooien vinden kids van 1 meestal leuk :p. Of speelgoed voor op het strand, emmertje en schepjes enzo. (Prenten)boeken kunnen ook nooit kwaad. Een dierenfiguur met een touwtje eraan dat ze achter zich aan kunnen trekken. Zo’n spiraal ding met kralen.

1 like

You live and you learn :smile:

1 like

Wij hebben een dochter van onze vrienden dit gegeven toen ze 1 werd:

Ze speelt er heel veel mee! Het is wel onder je budget, dus je kan er dan eventueel een van deze dingen bij doen:

2 likes

Een paar jaar terug heb ik dit gegeven voor een eerste verjaardag:

https://www.bol.com/nl/p/fisher-price-stapel-rol-bekertjes/1004004011585799/

Echt zó’n enorm succes. Ze heeft er echt superveel meegespeeld en nog af en toe. Eerst vooral stapelen en in elkaar steken. Je kan er ook ballen van maken. Dingetjes insteken en uithalen. Later om ‘soep’ in te maken of ‘thee’ uit te drinken (ook al zit er in ieder potje een gat, haha).

1 like

Zo, ik heb de konijnenhokken schoongemaakt en ga vanmiddag naar de kapper. Besteed ik mijn vrije dag toch nog een beetje nuttig zonder groot schuldgevoel.

2 likes

Ik heb vanmiddag vrij gekregen, zo blij mee! Ik heb de afgelopen maand echt nul tijd gehad om in de zon te liggen, dus ik ga zo lekker naar een strandje :smile: Dat het hier een beetje bewolkt is negeer ik lekker, zon here I come!

4 likes

Voor de mensen met een tuin: worden jullie ook helemaal gestoord van de hoeveelheid vliegen?

Ja! Ik kan de deur niet open zetten of er vliegen er al weer naar binnen. Gelukkig vangt de kat ze meestal.

2 likes

Ik heb nu een vliegengordijn. Werkt helemaal niet joh :rage:

Nee, die terrorbeesten komen overal langs haha

Gisteren moest ik echt hard lachen om zoiets droogs. Een oud collega van mij heeft een auto ongeluk gehad, waarin hij tussen twee auto’s zat. Hij had gelukkig niks hoor, maar we waren daarover aan het praten. Zegt mijn moeder:’ Ja ik kende ook iemand die tussen twee vrachtwagens in zat. Ze konden die man alleen nog maar identificeren aan z’n schoenen’. Korte stilte. Zegt mijn andere collega vervolgens:
’ Nou…tot morgen’. Echt zo fucking droog :joy:

21 likes

Ja! Er zitten er vaak wel 5 in huis terwijl we altijd alles dichthouden en horren hebben. :rage:

1 like

Geen tuin, wel vliegen. Maar als ik de elektrische mepper er bij pak verstoppen ze zich tot die weer in de kast ligt. Alsof ze hun kleine middelvingertjes naar me opsteken. Poepvliegen.

9 likes

Ik heb een collega die zich bezighoudt met duurzame/groene projecten en hij sluit zijn mails naar me altijd af met ‘met groene groet’. Dan geeft hij ‘groene’ ook nog een groene kleur :joy::joy:

29 likes

Er zit een (jonge) kraai in mijn tuin sinds gisteren die niet kan vliegen. Als ik buiten ben hoor ik wel (mama??) kraai schreeuwen.

Ik wilde hem gisteren vangen en in een doos doen met een handdoek omdat mijn tuin het kattenbuurt centrum is. Maar die missie heb ik gestaakt omdat ik bang was dat die schreeuwende kraai me aan zou vallen (ik heb birds gezien namelijk)

Maar wat moet ik nou doen? Of gewoon niks doen…

2 likes

Poe, nee, lastig gesprek! Ik heb mijn argumenten aangekaart en hij wil pas in december mij een stap laten maken omdat het dan eerlijker voor collega’s is. Was ik het niet helemaal mee eens, want ik ken verhalen van collega’s die halverwege het jaar al omhoog zijn gegaan. Dus hij gaat met mijn andere baas bespreken en gaat erop terug komen.

Ben kapot nu!

3 likes

Ik.voel me niet lekker( diarree en misselijk) en moet zo werken. Maar even een ibuprofen gepakt, al zal dat niet veel helpen op mijn klachten,maar dan hoop ik dat ik mij iets beter voel.

Ik heb vandaag een lichte broek aan. Ik heb al jarenlang alleen zwarte broeken aan. En nu zitten er dus meteen koffievlekken op m’n broek. Normaal zie ik die niet :unamused:

5 likes

Ja! Ik word momenteel geterroriseerd door drie vliegen😡