Ik heb dit recept nooit gemaakt, maar wel vaker andere one pot pasta en het is echt lekkerder om de pasta in de saus mee te koken!
Ja, vind ik ook! Maar mijn vriend helaas niet haha. Dus dan maar apart, maak ik die saus zelf wel dikker.
Macaroni
Pastinaaksoep met kastanjechampignons en knoflookcroutons
Dit is echt mijn favoriete makkelijke recept. Zonder de bamboe, want goorrrr.
Roti. Wel met een pakje van Knorr. Nep-roti dus.
Quinoa met courgette/broccoli/wortel/paprika en notenballetjes
Heb je hier een recept van? Ziet er heel lekker uit!
Ja, het komt uit dit boek: (aanrader!)
https://www.bol.com/nl/f/52-soepen/9200000056845712/
Soep
1 ui
2 teentjes knoflook
500 g pastinaak
400 g paddestoel (chanterelle of zwarte trompet)
olijfolie om te bakken
1 theelepel tijm
1 L groentebouillon
1,5 dl witte wijn
1,5 dl slagroom
2 theelepels citroensap
boter om te bakken
zout, peper
cayennepeper
Croutons
4 sneetjes wit brood
2 teentjes knoflook
boter om te bakken
1 dl verse kruiden (peterselie, basilicum en tijm)
zest van een halve citroen
Bereiding
- Ui en knoflook fruiten.
- Hier eventueel de helft van de paddestoelen meebakken, maar heb ik los gedaan.
- Daarna pastinaak, tijm, bouillon en slagroom koken voor ongeveer 20 minuten.
- Staafmixen en op smaak brengen met zout, peper, cayennepeper en citroensap en eventueel nog wat bouillon toevoegen als de soep te dik is.
- De paddestoelen met boter in een pan bakken met tijm en peterselie en opzij zetten.
- De croutons in een pan bakken met boter of olie en daarna knoflook, chili flakes en de verse kruiden toevoegen.
Chantarellen en die andere paddestoel kon ik niet vinden, dus in plaats daarvan had ik kastanjechampignons gebruikt. Het is volgens het recept de bedoeling dat je de helft van de paddestoelen toe voegt als topping, en de andere helft van de paddestoelen mee staafmixt met de rest van de soep, maar ik heb ze allemaal als topping gebruikt. Zest en zoveel verse kruiden had ik trouwens ook niet, dus heb dat overgeslagen
Toch een switch. Gister werd het lamhacun (chique woord voor turkse pizza) met salade van tomaat komkommer en radijs afgetopt met yoghurt.
Vandaag de courgettesoep met viskoekjes (van kabeljauw).
Rijst met kip-kerrie, naar recept van Karin (die van de ‘zonder pakjes en zakjes’)
Pompoen-wortelsoep met platbrood
Bij jou denk ik altijd dat je in een restaurant werkt ‘geserveerd met’, ‘afgetopt’
Maccie
Dat klopt ook hahaha
Alleen is dit wel gewoon thuis
Hartige preitaart met vega spekjes
Fish free sticks met patatjes en een simpele salade.