Dankjewel!
Je wordt er in ieder geval wel vrolijk van🙈 maar vergelijkbaar met aardappelbolletjes?
Eigenlijk wel (denk ik dan, die zijn ongeveer hetzelfde als pomme duchesse toch? De bolletjes eet ik namelijk nooit).
Af en toe lekker om te eten, maar gekruide aardappeltjes uit de oven zijn toch het lekkerst die kan ik elke dag wel eten!
Shakshuka van Ottolenghi
Maak je die altijd zelf? Heb tot nu toe wel wat geprobeerd, maar werden eigenlijk niet eens zo lekker als gewone aardappelschijfjes uit de airfryer met zeezout. Ik vond bijvoorbeeld die Roseval krieltjes van de AH/ Lidl (vers) in soort van kruidenolie echt niet lekker. Vettig en alleen het buitenste laagje krokant.
Ja meestal wel! Ik snij ze in partjes kook ze kort voor, dan een beetje door elkaar schudden zodat de randjes een klein beetje stuk gaan zodat dat krokant wordt. Ik doe er verder eigenlijk alleen olie knoflook zout en rozemarijn op (soms een beetje paprikapoeder). Heb het idee dat er dan een stuk minder olie in gaat dan bij de ingevroren zakken.
Als ik lui ben koop ik soms gewoon van die verse partjes die al gekruid zijn. Die zijn niet voor de oven (staat erop) maar die schuif ik dan ook gewoon de oven in.
Tomaat/zoete aardappel soep met 2 van die harde kaasbroodjes van de Lidl
Moet ik ook maar weer wat meer mee gaan experimenteren denk ik🙈
Maar uit de diepvries is ook lekker, vaak toch krokanter omdat ze voorgebakken zijn denk ik en zooo makkelijk en snel!
Alles hetzelfde, maar wel lekker veel goede mayonaiss
Wortels, krieltjes en een rundervink
Ovenschotel met gehakt, zuurkool en ovenstamppot.
Vegan steak burger op een broodje met daarbij zoete aardappelfriet uit de oven & salade
Lasagne
Roti met nepkip, zoete aardappel en boontjes (en zelfgemaakte rotiplaten)
Lasagne van pompoenbladen, rode saus en vegagehakt. En smeerkaas .
Aardappelrendang met flatbread