Zoete aardappel, rode bietjes, rode ui en kikkererwten uit de oven met baharat-kruiden… met een baharat-dressing, feta en basilicum er bovenop.
Pastaschelpen gevuld met ricotta en spinazie. Daarbij serveer ik mijn zelfgemaakte tomatensaus die al uren staat te pruttelen.
Pasta met spinazie en vegan geraspte kaas.
Ik wou eigenlijk gegrilde groente en tomatensaus erdoor doen maar m’n supermarkt heeft die gegrilde groente (vriezer) ineens niet meer in ‘t assortiment Zelf grillen is te veel werk :’) (weet ook niet hoe dat moet tbh). Dus dan maar spinazie. Ook lekker. Hopelijk.
Kaasfondue!!
Bloemkool in stamppotvorm. Ik eet bij m’n ouders en m’n dochter wordt jaloers als opa een groter stuk vlees heeft. Nu krijgt iedereen dezelfde brij.
Rijst met champignons, spinazie, gekookt eitje. En ik denk sesamzaadjes en een beetje sojasaus erover.
Bladerdeeg met pompoen, ui en kruiden en wat geitenkaas. Met rucola op t laatst erbij. Was nog lekkerder geweest met honing maar ik kreeg de pot niet open helaas.
Koolraapfrietjes met schnitzel en broccoli
De kinderen hadden pannenkoeken. Ik kip tandoori.
Nasi van bloemkoolrijst
Dat wil ik ook altijd nog eens proberen, bloemkoolrijst! Koop je het kant en klaar?
Ik heb het dit keer kant en klaar gekocht inderdaad, omdat ik het voor het eerst maakte. Viel me enorm mee qua prijs (iets van 1,80 voor 400 gr, hebben we met zn 2tjes niet op). Maar ga een volgende keer wel proberen of mijn staafmixer met zon bak erbij dit ook voor elkaar kriigt. Was overigens een geslaagd recept!
American pancakes met blauwe bessen
Kan wel, maar de bloemkool werd bij mij steeds tegen de randen aan gesmashed, waardoor vooral de lucht steeds fijn werd gemalen en ik steeds met een lepel alles weer los moest wurmen. Het lukte uiteindelijk wel, maar met zoveel gevloek dat ik die paar extra centen wel over heb voor kant en klaar.
Hahaha, goed om te weten!!
Nog geen idee, maar heb alle tijd en houd van koken, dus tips zijn welkom! Liefst niet te moeilijk, maar mag wel wat tijd kosten. Lekker meditatief snijden en in pannen roeren enzo.